Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for bilderedigering


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar

Jeg trenger hjelp til redigering av noen bilder, men jeg vil gjerne ha dem tilbake i original størrelse, så da kan jeg kanskje ikke få hjelp via denne tråden...? :) Er det noen som kunne ha hjulpet alikevel, over mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbrendt snø er det ikke noe å gjøre med...

En slik fix er et trykk på en knapp i et gratis bilderedigeringsprogram...

Snøen ble mye finere jo! For ikke å snakke om hunden. Tusen takk! :)

Også har jeg Picasa :blink: Kunne jeg fått det til der? *dum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photoshop Elements 8.0 - koster rundt 800kroner :icon_cry:

Det er mye utbrendt i snøen, bare gjort det hvite mer gråhvitt og økt kontrasten i den lyseste delen av bildet...

Og fjernet blå-stikk'et litt...

Har ingen gratis programmer installert..

Sist jeg brukte Picasa hadde den en super enkel "Auto-Fix" knapp...

Man kan også justere farger og kontrast...

Picasa er supert til både enkel redigering og bildeorganisering.! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Woow, det var nydelig! :D

Har noen veldig lyst til å gjøre noe med dette bildet? :D

Noe litt gøy? Forme det litt, finne på noe gøy med bakrunnen.. Ett eller annet? :D Vil gjerne ha noe som kunne kommet opp på veggen her, som et lite minne.

Floridamin2.jpg

Ja, er litt dårlig kvalitet. Et resultat av at jeg prøvde å fikse på det selv :D

Stoor klem og 14 sånne :blink: til den som vil prøve? :D *mase*

Se her, litt flere bilder:

IMG_9444.jpg

Uten meg og hånden min kanskje? :)

speilrefleksenmin4Mai-September1116.jpg

Glad i begge disse også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoor klem og 14 sånne :ahappy: til den som vil prøve? :D *mase*

Jeg prøvde, men vet ikke helt hva man skal gjøre? :ahappy: Synes det var veldig vanskelig og fjerne teksten siden fargene var så sterke, og skillene mellom gresset så stort. Det ble ikke så bra, så jeg droppet og legge det ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde, men vet ikke helt hva man skal gjøre? :) Synes det var veldig vanskelig og fjerne teksten siden fargene var så sterke, og skillene mellom gresset så stort. Det ble ikke så bra, så jeg droppet og legge det ut. :P

Ja, ganske dårlig opplødning på bildet. Men synes hun har så herlig utrykk der :D

Men tusen takk for forsøket :)

Meget hurtig redigering, fikk ikke til kroppen på hesten, men det er da noe? :)

IMG_9444.jpg

Wey, takk! :D Det ble kjempefint! Nytt yndlingsbilde ;)

;):) :) :D :D :D:P :P :);):P :P :D :D til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann alle proffe der ute!

Jeg lurte pä om noen kunne tenke seg ä pröve seg pä disse to bildene her..

Hadde detr värt mulig ä fjerne meg, og fä en litt nöytral bakgrund?

Vil egentlig at bare hunden skal syns, og bare med en helt enkel nöytral bakgrund :whistle:

23444_376383760976_549200976_5312418_7013060_n.jpg

Mischa_004.jpg

Og muligens gjöre bildet/fargene litt mer kraftig, eller.. ja, at det ikke ser sä blasst ut :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann alle proffe der ute!

Jeg lurte pä om noen kunne tenke seg ä pröve seg pä disse to bildene her..

Hadde detr värt mulig ä fjerne meg, og fä en litt nöytral bakgrund?

Vil egentlig at bare hunden skal syns, og bare med en helt enkel nöytral bakgrund ;)

*Sniiip*

Vil du bare ha en rolig farge som bakgrunn? Feks. lyseblå eller svak lilla eller lignende? :)

Hei på dere fotoproffer!

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med dette bildet? Få fjernet oss menneskene og båndene dersom det er mulig...?

*klip*

Ta et nytt bilde i stede. ;) Som du ser er bakpartene til hundene dekket til av dere/menneskene så det blir veldig vanskelig og redigere dere bort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
    • Jeg ville nok tenkt over hvorvidt hundene vi omgikkes var vaksinerte og friske, og ikke la valpen hilse på tilfeldige fremmede hunder. Jeg ville definitivt ikke oppsøkt hundeparker, f.eks. Men ellers tenker jeg at det er relativt trygt her i Norge så lenge man tenker seg litt om.
    • Nei. Jeg tenkte ingenting på begrensninger rundt andre hunder før 12 ukers vaksinen. Tilfeldigvis tok vi vaksine samme dag som valpekurset skulle ha første dag hvor valpene var med. Men jeg ville ikke latt det begrense meg heller.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...