Gå til innhold
Hundesonen.no

Djervekvinnens valpetråd


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar
Valpen har brudd i vekstsonen, så beinet vil ikke bli 100% bra. :wub: Så derfor ønsket de ikke å selge valpen.

Så derfor blir det en liten gutt istedet. Vi har tenkt mye og vurdert det, og en hanne vil nok gå bra. Vi ønsket en avlstispe, så da blir det en avls hann istedet (hvis han blir knallbra). Det er en rødbrindle gutt, og navn har vi ikke peiling på, siden vi har hatt tispenavnet klart hele tiden. Jeg ville gå for Oddvar, men samboer nektet. hehe.

De har åpnet øynene nå, så gleder meg til bilder! :P

Usj, så synd med tispevalpen, men jeg tror ikke dere får noen problemer med hannhund heller :P Flott av oppdretterne at de ikke selger tispevalpen!

Jeg gleder meg til å se bilder, og å få vite hva navnet blir når dere har bestemt dere :P Og jeg må si meg enig med et par andre her, Oddvar er ikke helt myndenavn *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at det gikk som det gikk med tispevalpen, men bra at dere kunne få hannen da. :P Hvordan går det forresten med Hera?

Hera har det bra, men plages med foten. Har et lite dilemma om hva vi skal gjøre. Enten vurdere å operere nå iløpet av januar, og ha en hund som er dårlig og svak når vi får en liten ny valp i hus, eller vente til valpen har kommet og de har blitt kjent før vi opererer, men så vil jo ikke valpen bli noe roligere med det første heller, og kanskje til plage for Hera etter at hun har blitt nyoperert. (vanskelig nok å holde en slik hund iro alene liksom..)

Vi tenkte å ikke operere med de første, men hun plages med litt halthet etter turer og det er så synd å holde en slik hund rolig, spesiellt når det kommer en løpehund i hus som hun ikke kan løpe sammen med.. Æsj, det var så dumt dette. :closedeyes:

Vi føler oss uansett veldig heldige med å få eneste valpen fra denne kombinasjonen, siden de skal beholde de andre. Og når det itillegg var så stor interesse for valpene. :wub:

Ok, jeg gir meg, det blir ikke Oddvar. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja disse navnene er ganske artige. :wub: Vanskelig å finne ut. Har bare hatt en haug tispenavn i hodet, så omstillingen til hann navn tar litt tid. Takk for tips da:) Jeg likte godt Oddvar da, det høres så koselig ut. Det samme med Laban. Hehe. Men det ender vel opp med noe mer tradisjonellt vil jeg tro, slik at jeg og sambo blir enige.

Oppdretter vil kanskje beholde tispa selv, eller sette den på halvfor til noen som vil ha en kosevofs, siden det ikke blir noen utstillingshund.

Det beste er å få et friskt utgangspunkt. Vil ikke risikere noe i fremtiden. Tror det skal bli bra å få erfaring med hannhund også, og jeg håper ikke løpetidene blir så ille hehe. Har fått mage gode tips hos oppdretter, så føler meg mer trygg enn jeg har vært fra før. Har ikke vært å sett på den, det er for langt unna. Nå er det oppsparing til hunden og reisen nedover for henting.

Jeg skal legge ut bilde så snart jeg får!

Vi har hannhund og tispe, mamma drar bare på hytta når hun har løpetid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syn med tispevalpen... Men guttebass blir helt sikkert bra det og :ahappy:

Hvorfor ikke kalle ham noe av betydning? F.eks. det at dere er så heldige at dere får ham, at han er eneste gutten eller liknende. Finne navn/ord på ulike språk som betyr noe i den sammenhengen liksom.

Eks (engelske navn, siden rasen er engelsk):

Adley - The just

Albert - Noble

Alvin - Noble friend

Brice - great ambissions

Burwin - beloved friend

Enoch - dedicated

Henry - ruler of the house (måtte bare ta den med :) )

etc...

http://www.world-english.org/boys_names_list.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera har det bra, men plages med foten. Har et lite dilemma om hva vi skal gjøre. Enten vurdere å operere nå iløpet av januar, og ha en hund som er dårlig og svak når vi får en liten ny valp i hus, eller vente til valpen har kommet og de har blitt kjent før vi opererer, men så vil jo ikke valpen bli noe roligere med det første heller, og kanskje til plage for Hera etter at hun har blitt nyoperert. (vanskelig nok å holde en slik hund iro alene liksom..)

Vi tenkte å ikke operere med de første, men hun plages med litt halthet etter turer og det er så synd å holde en slik hund rolig, spesiellt når det kommer en løpehund i hus som hun ikke kan løpe sammen med.. Æsj, det var så dumt dette. :closedeyes:

Ja, det er vanskelig. Min erfaring er dog at valpene blir mer 'slitsomme' for de voksne hundene når de begynner å vokse litt til. Men jeg kjenner jo ikke til greyhound.

Hadde vært kjekt med nye bilder av valpen iallefall, tenker meg dere gleder dere til å få ham hjem. :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

l7-3-aa.jpg

Var ikke mye greyhound preg på den der enda nei :brr:

Men blir sikkert veldig vakker med tiden :brr:

Oddvar passer omtrent like godt som Panzer på en slik rase :D

Drev med greyhound før (de var ikke mine, men gikk tur og trente de hver dag) Og de greyhound navnene jeg festet meg ved var Tie (Jet's Tie break.. Den hunden som var "min) Chase (showline summer chase) Puma, Dante, pearl og Diamond.

Ellers er jo Gasell et fint og passende navn på en slik rase også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Vi snakker sjøpølse liksom :brr:

Jeg synes Adrian er fint jeg..

Er litt spesielt med "menneskenavn" men alikevell kler det mynder:)

Og så kjenner jeg bare kjekke "Adrianer" så da hadde han sikkert blit en snasen kjekkas :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par nye bilder. Ca 3 ukers alder. :cheer: Nå er det faktisk bare rundt om 1 mnd igjen til leveringstid. Begynner vel å få kalde føtter snart.. :angry: Begynner å tenke alt mulig nå: tenk hvis den blir pysete, nervøs, agressiv, reservert, vanskelig, ulydig, jeg ikke takler to hunder, Hera blir vanskelig og ulydig.. osv osv. haha :) Du snakker om å tenke for mye. :ahappy:

lillegutt.jpg

l7-21-b.jpg

De begynner å bli søte nå :wub:

Har forresten tenkt litt på navnet Nitro. Ingenting avgjort da, men syns det passet litt bra med tanke det er det de har på bilene som gjør at de får mega aksellerasjon. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
×
×
  • Opprett ny...