Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebøker, hvor mange har du?


Debbie

Recommended Posts

Ble så inspirert av min forrige tråd,og responsen- at jeg spør om hvor mange bøker dere har..

Jeg har telt over min STORE samling, og jeg har ca 280 bøker,om hunder og alt som har med hund å gjøre- aller mest fagbøker..

Hva har du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mer enn 2 i hus faktisk! :) Men hjemme hos mamma tror jeg det ligger nærmere 50-60 bøker, dette iberegnet romaner som godt og vel utgjør halvparten. (brukte mye penger på hundebøker(fag) når jeg var liten, var vel det ukepengene gikk til stort sett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så inspirert av min forrige tråd,og responsen- at jeg spør om hvor mange bøker dere har..

Jeg har telt over min STORE samling, og jeg har ca 280 bøker,om hunder og alt som har med hund å gjøre- aller mest fagbøker..

Hva har du??

280??? Og jeg trodde jeg hadde mange..! :shocked::)I bokhyllen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 bøker, 6 om man skal regne med et "kompendium" vi fikk når vi gikk på valpekurs. Også har jeg et lite hefte om kontakttrening.. det følger en dvd med det. Sistnevnte er faktisk den nyttigste spør du meg :-)

Forøvrig har jeg to gamle hundebøker hjemme hos mine foreldre, den ene av disse har min søster tyvet med seg, tsk tsk :)

Kommer nok til å kjøpe flere bøker tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel omtrent 10-20 bøker, men jeg solgte de fleste. Det var mye generelt om hundehold, og diverse nybegynnerbøker om trening og aktivisering. De ble etterhvert for generelle for mitt behov, men var fine å ha i begynnelsen.

De jeg har igjen er én rasebok (finnes ikke så mange bøker om rasen min!), en diger murstein av ei bok om mynder og myndeaktiviteter, Turid Rugaas' bok om dempende signaler, ei bok om jakt med mynder i Nord-Afrika på 1200-tallet, ei bok om hunder i Antikken, og to-tre bøker om hundenes opprinnelse og historie. Ja, og ei BARF-bok og ei om naturlig fôring. Og når jeg tenker meg om, så har jeg også et verk i to bind basert på forskning på ulver og deres ulikheter i forhold til hunder. Veldig interessant lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par rasebøker, to dressur bøker og to bøker om tolking og uforklarlige krefter hos dyr.

Har lånt mange dressur bøker osv på biblioteket, billig og geri løsning syntes jeg.

Det jeg har sinnsykt mye av er anatomi og helse bøker, alle er som bibler for meg og blir MYE lest og bladd i, nesten litt nerd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg éi; lydighetstrening i teori og praksis! :P

Også har jeg to raseleksikon, forstå din hund av dr bruce fogle, HUNDEN (sånne små bøyelige bøker) og en minipocketbok om hunderaser. Needless to say kan jeg enda de fleste hunderaser utenat. Hadde jeg bare kunnet kjemi og matte like godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben! Alle jeg har er fra jeg var 8-14 år og fikk i bursdagsgave for å stoppe masinga om hund :rolleyes:

Anbefaler å lese nøye på f.eks canis hva som står om bøkene, og høre om de er relevant for deg; så kan du vente på at de kommer på 20 - 40% i uka .)

Jeg klarer f.eks ikke å bestemme meg om jeg skal bestille nosarbete for hund (på...svensk! usj!) eller nesearbeid for hunden på norsk. Mest sannsynligvis vil SALG avgjøre det hele for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det rasebøker som virkelig er gode rasebøker?

Synes mange av dem er sånn "du må fore forsiktig fordi labradoren kan bli tjukk", elementære ting som man jo VET uansett. Synes det hadde vært interessant med en bok som tok opp hvordan man best motiverer rasen, hvordan den er mot nye ting, hva som kan bli problemer (mao, kjente problemer som dukker opp), helt særegne "sider" ved rasen. Finnes det eller er det for mye å be om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det rasebøker som virkelig er gode rasebøker?

Synes mange av dem er sånn "du må fore forsiktig fordi labradoren kan bli tjukk", elementære ting som man jo VET uansett. Synes det hadde vært interessant med en bok som tok opp hvordan man best motiverer rasen, hvordan den er mot nye ting, hva som kan bli problemer (mao, kjente problemer som dukker opp), helt særegne "sider" ved rasen. Finnes det eller er det for mye å be om?

Det savner jeg også, syns de fleste er utrolig overflatiske.. Men for spaniels så har vi Spanielhåndboken, og der er det historie, stell og pleie og trening tatt opp. Dog savner jeg likevel ENDA mer grundig gjennomgang av springeren, mer grundig forklaring på hvordan det ble jaktet før, osv.

Nå er jo den boken for alle spaniels, men det kan jo være interessant likevel, siden mange av rasene kan ha noe felles opphav. Kanskje fins det noe sånt for retrievere også? Spanielhåndboken fås kjøpt hos spanielklubben, og bestilles over hjemmesiden til klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått enda en bok nå!:icon_redface: Dyre historier fra hele norge :) Veldig koslig å lese.

Samt. jeg har sett på boka "Nesearbeid for hunden" Er den noe bra ? Verd å kjøpe liksom ?

Synes bøker er så syykt dyr jeg :) Koster jo rundt 300 for EN liksom :) Og dere som har sånn 50-100stk, dere må være rike :(;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...