Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 490
  • Created
  • Siste svar
Oi nå må jeg begynne å tenke lengre nå :shocked:

Jeg må ringe rundt og få folk til å samle på aviser for meg

Gratulerer så mye, skal bli spennende å følge resten av svangerskapet! Når det gjelder aviser, ta kontakt med kiosker og hoteller nær deg, de kaster mye avis hver dag!! Stort sett bare VG og Dagbladet som blir sendt i retur, div næringsaviser og lokalaviser går i papir returen :) Selv leverer jeg mine aviser til nærmeste dyrebutikk, slik at de har noe å pakke fiskene de selger i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjettes det på fire hannhunder tenk. Og i hvert fall ingen sort tispe med gule øyne.... <_<

Men det blir spennende uansett!

Om det blir det så er det noen som må bestemme seg riiiimelig kjapt :D

Forresten så må jeg nesten fortelle en av grunnene til at kanskje Blaze ikke såååå så veldig drektig ut. Hun har faktisk gått ned ett helt kg :) Jeg skiftet jo för ved løpetid, itillegg så har jeg gått ned på mengden dem siste ukene pga nattjobbing og aktivitet der etter. Det ser ut til at det ble for lite mat på begge jentene. :P

Blaze var nå 15,5 kg, mot 16,4 kg for 4 uker siden. På den samme vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet her før.. Men fulgt med hele veien da.. :P

Dessuten fulgte jeg med da Blaze,fikk sitt forrige kull :P

Følger åsså med på hjemmesiden din :P

Så jeg hoppet nesten ut av sofaen når Blaze IGJEN er drektig :lol:

Gratulerer såååå mye :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze er drektig :P:lol::P

Det er dag 30 i dag og ultralyd viste kjapt ett forster, også ett til, og ett til og ett til. Så ca 4 bebiser fant vi.

Ved palpering ble det funnet 3.

Men jeg håper på 4. To av hvert kjønn og to av hver farge. Er det litt for mye å bestille? :P

Hurra! Krysser alt som krysses kan for at det blir 2 hanner (og akkurat passe mange tisper,hehe).... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på 11 valper. 3 tisper og 2 hannhunder til diverse du har lovt deg bort til, og tre av hver til meg!

I gots the need for speed and I gots it bad! :P

Håper virkelig du er hjemmeværende og har ett par 2 kennel hjelper *ler*

Men jeg vil da ikke at Blaze skal miste formene sine heeelt liksom. Om hun får 10-11 valper så ser hun slik ut en uke før fødselen :P

Ettersom det liksom bare skal bli 4-5 valper i følge ultralyden så lurer jeg på om dem bare skal få stamtavle navn etter bok rekkefølge jeg. (Det fins en 5 bok som ikke er utgitt men har tittel, så da har jeg ett navn i reserve om det kommer en valp mer enn det vi fant :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det liksom bare skal bli 4-5 valper i følge ultralyden så lurer jeg på om dem bare skal få stamtavle navn etter bok rekkefølge jeg. (Det fins en 5 bok som ikke er utgitt men har tittel, så da har jeg ett navn i reserve om det kommer en valp mer enn det vi fant :P )

Er det da jeg skal fortelle om Lottas ultralyd som viste 4 valper - og det kom ... hmmmm.... skal vi telle... 10 til ??? *flir*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da jeg skal fortelle om Lottas ultralyd som viste 4 valper - og det kom ... hmmmm.... skal vi telle... 10 til ??? *flir*.

HYsj på deg! Nå ligger ikke store kull på linjene til Blaze da, så egentlig så er jeg ikke så veldig redd for noe ekstrem kull akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du er hjemmeværende og har ett par 2 kennel hjelper *ler*

Pøh! Jeg har uskyldsrene øyne, en blendende naivitet og godt humør! En hund er en hund er en hund. Seks stykk er bare myye søtere enn én, så det er win win for alle involverte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en dame som er beardisoppdretter, hun fortalte meg om en briardoppdretter på Østlandet et sted som fikk fjorten valper. Å Siri ja, sa jeg. :x (Så du er berømt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en dame som er beardisoppdretter, hun fortalte meg om en briardoppdretter på Østlandet et sted som fikk fjorten valper. Å Siri ja, sa jeg. :x (Så du er berømt!)

:x Jeg venter bare på invitasjon til kjendisparty, jeg *flir*.

.... også venter vi på enda en invitasjon til avis-samle-party hos Jeanette, selvsagt !! Ikke party, ikke aviser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meg som snakket om denne briardoppdretteren, altså! JEG kjenner da til kjendis-Siri... :x

Aviser ja - søren så dumt at Aftenposten har endret format på sin. Nå er jo alle som Dagbladet/VG - og det er IKKE praktisk for oss oppdrettere altså.

I valpekassen min så flytter disse løse små avissidene seg rundt omkring bare valpene nærmest puster - og ikke for å snakke om når mor Mitten legger seg, og 8 små ligger og sparker ifra for å spise.. Det meste av aviser havner som sånne sammenbrettede trekkspill inntil kantene.

Takke meg til når man da inne i avishaugen finner en skikkelig annonseblekke fra Elkjøp (nesten like stor som valpekassen min) - legger man den øverst ser valpekassen så ryddig og fin ut i lange tider.

Og, appropos utstyr man trenger for valping - denne arterieklemmen fungerer aldeles utmerket også som stiftefjerner til avisene.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hva som kommer :x

Jeg har sett dere gå tur på Flateby noen ganger, kanskje jeg er heldig og ser deg på luftetur med valpiser en gang? Hehe.

Jeg stemmer for at det kommer noen sjokkis-valper, jeg. De er til å spise opp :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...