Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..


Guest Jonna

Recommended Posts

Blaze har tenkt å la oss vente hun. Hun er nå på 3 dagen der hun veksler mellom temp på 36.8 og 37.3.

Hun har tydeligvis tenkt å bruke litt tid på å gå opp denne gangen også <_<

Sist kull var hun lav i 4 dager før det kom i gang.

Men fortsatt ikke noe graving eller tap av apetitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 490
  • Created
  • Siste svar
Det var jo det jeg sa jo, en tur i snøen ville nok sette i gang noe *ler* Hun begynner sikkert kl. 4 i natt :lol:

Hun har nå fått tur hverdag da, så da burde jo hun vært ferdig alt *ler*

Søteste kelpiedyret :icon_confused:

Vi gleder oss! Forventer selvfølgelig oppdateringer når det setter i gang :closedeyes:

Oppdateringer kommer nok, så lenge jeg har tid i allefall.

Meeeen vi får se hva som evt kommer. Blaze har akkurat spist en god porsjon av maten sin hun :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nå fått tur hverdag da, så da burde jo hun vært ferdig alt *ler*

Ikke ødelegg nå, jeg sa det istad når du sa at tempen hennes var på vei opp eller ned igjen - hva nå enn det var :lol:

*jeg liker å ha rett* :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at hvis du tvinger henne å gå mer i den der røde superlangbein-drakta som hun ser aldeles tåpelig ut i - den der ekstra klaffen du sydde på gjør den jo ikke noe mer elegant akkurat - så kommer hun å få veer av ren desperasjon!

Veldig spent på ekorn-forplantning altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at hvis du tvinger henne å gå mer i den der røde superlangbein-drakta som hun ser aldeles tåpelig ut i - den der ekstra klaffen du sydde på gjør den jo ikke noe mer elegant akkurat - så kommer hun å få veer av ren desperasjon!

Veldig spent på ekorn-forplantning altså!

:icon_confused::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp kl.2300 var 37,1. Valpene har forflyttet seg ned i buken hennes, det er veldig tydelig nå!

Så jeg tenker hun får bebiser når det er på kanten til en ny dag, og som den personen jeg er (med mye fantasi) så passer det veldig bra til kull tema. Og da burde vel første man få navnet Breaking Dawn vel? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp kl.2300 var 37,1. Valpene har forflyttet seg ned i buken hennes, det er veldig tydelig nå!

Så jeg tenker hun får bebiser når det er på kanten til en ny dag, og som den personen jeg er (med mye fantasi) så passer det veldig bra til kull tema. Og da burde vel første man få navnet Breaking Dawn vel? :P

Aaah! så spennende! :lol:

Nei, nå går jeg og legger meg, når jeg står opp imorgen blir det spennende å se om det har skjedd noe.

Lykke til Blaze og Jeanette! Hvis det skjer i natt.. :icon_confused:

Det er 4 bebiser! Tre jenter og en gutt,

Gutten og ene jenten er sort! :lol:

De to andre jentene er brune? :P hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp kl.2300 var 37,1. Valpene har forflyttet seg ned i buken hennes, det er veldig tydelig nå!

Så jeg tenker hun får bebiser når det er på kanten til en ny dag, og som den personen jeg er (med mye fantasi) så passer det veldig bra til kull tema. Og da burde vel første man få navnet Breaking Dawn vel? :lol:

Åh, er jo nesten fristende å sitte våken og følge med på oppdateringer da jo. Men - sukk - må vel sove litt.. Uansett, lykke til utover natt/morgenkvist, eller når det måtte begynne å skje ting. Som sagt, har tro på minst 4, kjønn og farge kan du velge selv forøvrig.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting er på gang :rolleyes:

Vi har sovet som noen steiner hele gjengen.

Blaze har tenkt å bruke like lang tid på å gå opp i temp som hun gjor på å gå ned. Kl.0900 var tempen 37,3.

Mammaen min sier det blir i morgen kl.14.30, for da ble jeg født :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...