Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..


Guest Jonna

Recommended Posts

:P Jeg venter bare på invitasjon til kjendisparty, jeg *flir*.

.... også venter vi på enda en invitasjon til avis-samle-party hos Jeanette, selvsagt ! Ikke party, ikke aviser !

:P men nå er det faktisk ikke så mange helger igjen før hun skal ha bebiser da. Det er jo både Hamar og alt.

Det blir spennende å se hva som kommer :P

Jeg har sett dere gå tur på Flateby noen ganger, kanskje jeg er heldig og ser deg på luftetur med valpiser en gang? Hehe.

Jeg stemmer for at det kommer noen sjokkis-valper, jeg. De er til å spise opp :P

Tviler på at du ser meg så mye på Flateby lengre, jeg flyttet for 1år siden :P Men det er en annen med 2 AK der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 490
  • Created
  • Siste svar
:P men nå er det faktisk ikke så mange helger igjen før hun skal ha bebiser da. Det er jo både Hamar og alt.

Tviler på at du ser meg så mye på Flateby lengre, jeg flyttet for 1år siden :P Men det er en annen med 2 AK der ute.

ER lenge siden jeg så deg, men da får jeg nok ikke sett valpiser i alle fall <_< Hehe. Jeg vet at det var deg jeg så (vet hvem hun andre er).

Nå følte jeg meg litt sånn spion her... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER lenge siden jeg så deg, men da får jeg nok ikke sett valpiser i alle fall <_< Hehe. Jeg vet at det var deg jeg så (vet hvem hun andre er).

Nå følte jeg meg litt sånn spion her... :P

:P Nei altså jeg er jo der ute en og annen gang.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det liksom bare skal bli 4-5 valper i følge ultralyden så lurer jeg på om dem bare skal få stamtavle navn etter bok rekkefølge jeg. (Det fins en 5 bok som ikke er utgitt men har tittel, så da har jeg ett navn i reserve om det kommer en valp mer enn det vi fant :P )

Hva er navnet på den siste boka da? Må jo få med seg alle navneforslag her... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er navnet på den siste boka da? Må jo få med seg alle navneforslag her... :P

Midnight Sun, en bok som antagelivis aldri blir gitt ut av denne grunn:

As some of you may have heard, my partial draft of Midnight Sun was illegally posted on the Internet and has since been virally distributed without my knowledge or permission or the knowledge or permission of my publisher.

Neida, det var ikke deg (det var Åshild). Nå skal jeg slutte å herpe tråden din Jeanette! :P

Det holder nå seg innafor tema valp og antall, da er det vel ikke ot vel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh jeg vil ha en som heter midnight sun :P passer perfekt her i nord joo.

Det navnet har vist brått blitt opptatt etter at en valpekjøper leste her. SÅ nå får vi håpe på 5 valper slik at det kan taes i bruk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Så spennende...... fine små ekornbarn..

Sånn forøvrig - hvor var du å tok ultralyd?

Kjenner ei som var i omegn oppi der og tok UL som viste tre valper - røntgen senere viste 4 kanskje 5 - det ble født 7....... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende...... fine små ekornbarn..

Sånn forøvrig - hvor var du å tok ultralyd?

Kjenner ei som var i omegn oppi der og tok UL som viste tre valper - røntgen senere viste 4 kanskje 5 - det ble født 7....... hihi

Joda, jeg var nok til den personen.. jeg ikke trodde var på jobb. (og måtte stikke Talli, som sto helt i ro, 3 ganger for å ta blodprøve <_< ) Men heldigvis var det to veterinærer inne når vi tok UL og den andre veterinæren sto for palperingen.

Og linjene til Blaze tilsvarer at antallet kan være riktig.

Margrete telte også fire, så jeg skylder på henne om det er feil *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg var nok til den personen.. jeg ikke trodde var på jobb. (og måtte stikke Talli, som sto helt i ro, 3 ganger for å ta blodprøve <_< ) Men heldigvis var det to veterinærer inne når vi tok UL og den andre veterinæren sto for palperingen.

Og linjene til Blaze tilsvarer at antallet kan være riktig.

Margrete telte også fire, så jeg skylder på henne om det er feil *ler*

Tja.. Skal jeg la være å si noe om en annen bekjents tispe da, som vissnok er tom i følge det vetkontoret, men som på UL litt senere på et annet veterinærkontor viste seg å ha minst 4, kanskje flere valper? Og som så ut til at hun kom til å sprekke når som helst når jeg så henne på onsdag (hun har termin i morra) *flir*

Så selv om de bare fant 4 på UL, så ville jeg ikke bli overrasket om det kom flere.. Sheltie-Dina var jo liksom tom, som nevnt.. Min Dina skulle ha 3, kanskje 4.. Så kanskje Blaze har en 7-8 valper denne gangen? hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Skal jeg la være å si noe om en annen bekjents tispe da, som vissnok er tom i følge det vetkontoret, men som på UL litt senere på et annet veterinærkontor viste seg å ha minst 4, kanskje flere valper? Og som så ut til at hun kom til å sprekke når som helst når jeg så henne på onsdag (hun har termin i morra) *flir*

Så selv om de bare fant 4 på UL, så ville jeg ikke bli overrasket om det kom flere.. Sheltie-Dina var jo liksom tom, som nevnt.. Min Dina skulle ha 3, kanskje 4.. Så kanskje Blaze har en 7-8 valper denne gangen? hehe :P

Håper ikke på 8... iallefall ikke den fordelingen til Minstemann :shocked:

Hannhunden har ett kullsnitt på 5,4, så vi håper dem holder seg på det jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars 0,4...

Ja den må virkelig føle seg fortapt :D

Blaze er nå 5 uker drektig siden parring, og som hør og bør så kommer det bilder.

1.uke etter parring også 5 uker

DSCF1547.jpg

2008_11150002.jpg

2008_11150006.jpg

Bilder fra sist valpekull hvor det var 3 valper

mars07050.jpg

mars07052.jpg

Jeg tror det er 5 valper på dette tidspunktet. Syns selv hun er større enn sist hun bare var med 3 valper.Nå gleder jeg meg til jeg kan begynne å kjenne dem. Sist hun var drektig "telte" jeg 3-4 skaller og hadde ganske rett da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner hun å bli desperat! Hun ser mat overalt og stjeler som en ravn!

Når jeg kom tilbake fra butikken i dag og skulle skynde meg på do før varene. Når jeg kom ut fra badet så sto en viss Blaze med en svær Cookie som hun hadde dyttet hel inn i munnen! Med det sjokkerte trynet og løpte opp trappen!

Egentlig var trynet ubetalelig med hele den i munnen :whistle:

Hun har også fått en fetich på bark.. Jeg må vokte henne som en hauk ute i hagen, for Blaze skal spise bark hun. Noe vi har hatt liggende ganske lenge uten at hun har rørt det :rolleyes: (det er ikke kakao bark)

Rare-rare drektige skinnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner hun å bli desperat! Hun ser mat overalt og stjeler som en ravn!

Når jeg kom tilbake fra butikken i dag og skulle skynde meg på do før varene. Når jeg kom ut fra badet så sto en viss Blaze med en svær Cookie som hun hadde dyttet hel inn i munnen! Med det sjokkerte trynet og løpte opp trappen!

Egentlig var trynet ubetalelig med hele den i munnen :whistle:

Hun har også fått en fetich på bark.. Jeg må vokte henne som en hauk ute i hagen, for Blaze skal spise bark hun. Noe vi har hatt liggende ganske lenge uten at hun har rørt det :rolleyes: (det er ikke kakao bark)

Rare-rare drektige skinnet...

:) Ikke bare bare å være gravid... "Been there, done that" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner hun å bli desperat! Hun ser mat overalt og stjeler som en ravn!

Når jeg kom tilbake fra butikken i dag og skulle skynde meg på do før varene. Når jeg kom ut fra badet så sto en viss Blaze med en svær Cookie som hun hadde dyttet hel inn i munnen! Med det sjokkerte trynet og løpte opp trappen!

Egentlig var trynet ubetalelig med hele den i munnen :whistle:

Hun har også fått en fetich på bark.. Jeg må vokte henne som en hauk ute i hagen, for Blaze skal spise bark hun. Noe vi har hatt liggende ganske lenge uten at hun har rørt det :rolleyes: (det er ikke kakao bark)

Rare-rare drektige skinnet...

Hahaha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke holde meg til i morgen :whistle:

6 ukers bilde av Blaze nå og hun er 56cm rundt buken. Sjekket bloggen min fra sist og da var hun 60 rundt buken på dette tidspunktet. Hvor mange blir det tro?

2008_11210002.jpg

6 uker forje kull

mars07065.jpg

Jurene begynner å komme godt fram også

2008_11210003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...