Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 490
  • Created
  • Siste svar
Ser en liten ting som jeg også la merke til sist: Hun blir liksom "rundere" rundt ribbene og dermed ser hun litt mer opptrukket ut i buken.. får håpe det er rett :P

Ser hva du mener, og synes bildene så utrolig like ut som fra første runde med drektighet! Krysser fingrene for det blir Blazebebiser så du kan fylle blogg og forum med nudelige små kenguruer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææh, så spennende!

Nå har jeg satt opp alarm på telefonen så jeg husker å sjekke doggis med en gang jeg får tid.. ! :rolleyes2:

Jeg tror dere ser fire valper på ultralyd, men det kommer flere.. hihi!

Hos min Mitten denne gangen så "de" 5 stk - men det kom likevel 8..

(Og for endel år siden: NULL valper på ultralyd, men 9 ble født likevel..)

Susanne

Så lenge det er flest tisper som kommer :D Jeg håper at du Susanne har tatt hannhund kvoten. Dog begynner det å bedre seg på den fronten hos meg *takk og lov* En stund hadde jeg ingen som var seriøse nok til at jeg ville selge dem valp, selv om dem ville ha hannhund. Så den listen var nokså tom på den siden for inntil 1 uke siden.

5-6 er ett passelig anntall. Da kan dem ha to " leke grupper" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde mitt beste i å "fylle kvoten", såklart. Så nå er alle tispene "klare" for deg!

Ikke lett med dette med valpekjøpere, da.. Noen er 110% bestemt på et eller annet kjønn, farge eller noe annet. Andre er klart mere fornuftige, og avventer for å se om man finner noen som "kemien" stemmer med istedenfor..

Heldigvis for meg (denne gangen) er de fleste jeg har snakket med åpne for både hann eller tispe - bare det er en fin valp, liksom.. Og med "fin" mener både de og jeg en DE kommer til å trives med.

Så da gjelder det jo bare-bare å finne rett valp til rett eier - og det er jo en "piece of cake", ikke sant? :rolleyes2:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. :) Tar sats på masse tisper ja.. :rolleyes2:

Vi fikk kull på seks valper i sommer. Fem gutter og en jente..

Vi hadde fem som hadde ønske om tispe og en som hadde ønske om gutt..

(nå skal det sies at det var 4 stk som overlevde. Tispen iblandt de.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er flest tisper som kommer :D Jeg håper at du Susanne har tatt hannhund kvoten. Dog begynner det å bedre seg på den fronten hos meg *takk og lov* En stund hadde jeg ingen som var seriøse nok til at jeg ville selge dem valp, selv om dem ville ha hannhund. Så den listen var nokså tom på den siden for inntil 1 uke siden.

5-6 er ett passelig anntall. Da kan dem ha to " leke grupper" :rolleyes2:

Det må komme ihvertfall en gutt, for hvis ikke jeg tar heeelt feil så skal den da sørover til gode venner av meg og bli leke kompis til Supra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må komme ihvertfall en gutt, for hvis ikke jeg tar heeelt feil så skal den da sørover til gode venner av meg og bli leke kompis til Supra :rolleyes2:

Hehe 2 hannhunder hadde vært perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 ukers bilder

Den MÅ være drektig!

Om ultralyden på tirsdag viser at det ikke er noen fostre så begynner jeg å lure!

2008_11070010.jpg

2008_11070004.jpg

2008_11070007.jpg

2008_11070012.jpg

En ukes bildet

DSCF1547.jpg

Hun har også gått fra 45 cm til 49 cm rundt midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze er drektig :):P:P

Det er dag 30 i dag og ultralyd viste kjapt ett forster, også ett til, og ett til og ett til. Så ca 4 bebiser fant vi.

Ved palpering ble det funnet 3.

Men jeg håper på 4. To av hvert kjønn og to av hver farge. Er det litt for mye å bestille? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze er drektig :):P:P

Det er dag 30 i dag og ultralyd viste kjapt ett forster, også ett til, og ett til og ett til. Så ca 4 bebiser fant vi.

Ved palpering ble det funnet 3.

Men jeg håper på 4. To av hvert kjønn og to av hver farge. Er det litt for mye å bestille? :D

Woohoo! :P

Jeg tror det er flere enn det viste på ultralyd! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært 3 tisper og 2 hannhunder.

En hannhund av hver farge, og en tispe som er svart m/gule øyner :)

Ekstra kult hadde det vært med en fawn/blå, men det tviler jeg på... og da skal det være en hannhund som er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeej :)

MEn hvor mange så du på forrige ul? Gjemte hun ikke noen bebiser da, heller husker jeg helt feil...?

Forje UL viste 4, men en var usikkert da det så ut som det ene fosteret "flyttet seg" på monitoren og lå ganske høyt oppe.

Men mulighet for at hun reabsoberer er jo fortsatt tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi nå må jeg begynne å tenke lengre nå :shocked:

Jeg må ringe rundt og få folk til å samle på aviser for meg, og jeg skal ut i dag for å få tak i noe billig gulvbelegg til hunderommet. Også må jeg ha flere kompost grinder.. Kanskje jeg må inn til Alnabru en tur?

Alle kjente er herved forpliktet til å samle aviser, jeg kommer å henter! (så lenge det er innenfor rimelighetens grenser selvsagt :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...