Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 490
  • Created
  • Siste svar
Nå venter jeg spent her også. Og ja, gratulerer så mye med dagen Jeanette ;)

Takk ;)

Tempen hennes er fortsatt 37,0. Lurer på om Blaze har alt for stort konkurranse instinkt eller noe? Prøver å sette rekord i å holde valpene lengst inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ;)

Tempen hennes er fortsatt 37,0. Lurer på om Blaze har alt for stort konkurranse instinkt eller noe? Prøver å sette rekord i å holde valpene lengst inne ;)

DER ser man...gratulerer med dagen fra den fremmede damen nordafor...tenker bare småttiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en halvtime på tur for litt siden. Der jeg endte med at Blaze drev å kampet med armen på kjeledressen min *dumme hunden*

Tempen er fortsatt på 37.0.. Det har den lagt på i ett døgn nå. Med bare 37,2 som høyeste.

Nå går jeg i streik snart. Blaze får komme tilbake til meg når hun har noe viktigere å fortelle.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Blaze, ikke bare er hun drektig og tung og påtvunget barselspermisjon, men hun får jammen meg skylda for at folk ikke får lagt seg, jobba eller gjort andre "fornuftige" ting i tillegg.. Nok en greie å legge til "jeg er glad jeg ikke er hund fordi"-lista, for hadde et helt forum sitti og heia og mast på meg når jeg gikk høygravid, så hadde jeg muligens blitt seriemorder.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Blaze, ikke bare er hun drektig og tung og påtvunget barselspermisjon, men hun får jammen meg skylda for at folk ikke får lagt seg, jobba eller gjort andre "fornuftige" ting i tillegg.. Nok en greie å legge til "jeg er glad jeg ikke er hund fordi"-lista, for hadde et helt forum sitti og heia og mast på meg når jeg gikk høygravid, så hadde jeg muligens blitt seriemorder.. hehe

:lol: og itillegg har hun meg som jobber mot min ekstremt dårlige samvittighet med tanker som "tenk om det blir keisersnitt igjen?" Så jeg vil egentlig bare ha det overstått slik at jeg vet at det har gått bra liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: og itillegg har hun meg som jobber mot min ekstremt dårlige samvittighet med tanker som "tenk om det blir keisersnitt igjen?" Så jeg vil egentlig bare ha det overstått slik at jeg vet at det har gått bra liksom :rolleyes:

Å, men jeg skjønner at DEG, det er resten av maset som hadde gjort meg til seriemorder.. hehe - Og jeg hadde antageligvis blitt gal om folk dreiv og gnåla sånn når Dina gikk drektig og, for valper kommer når de kommer, de..

Man kan uheldigvis ikke bestemme sånt sjøl, tro meg, jeg prøvde i 4 dager å sette i gang min siste fødsel, og det er ikke en dritt som funker.. At han som var faren til ungen var overbevist om at den ungen aldri kom til å bli født, var ikke noe høydare det heller, han dreiv med det motsatte av denne tråden her, hele natta på sjukehuset så sa han (hver gang han våknet, og det gjorde han hvert 5 minutt fordi jeg måtte på do når veene kom) "skal vi ikke dra hjem snart?". Han skal være glad jeg var for sliten til å slå han, egentlig..

Men du kan sikkert bare slappe av, må hun ta keisersnitt igjen, så må hun ikke det før etter tolv i natt *flir* Når skal du ha avisene forresten? Jeg glemte å ta de med på onsdag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men jeg skjønner at DEG, det er resten av maset som hadde gjort meg til seriemorder.. hehe - Og jeg hadde antageligvis blitt gal om folk dreiv og gnåla sånn når Dina gikk drektig og, for valper kommer når de kommer, de..

Man kan uheldigvis ikke bestemme sånt sjøl, tro meg, jeg prøvde i 4 dager å sette i gang min siste fødsel, og det er ikke en dritt som funker.. At han som var faren til ungen var overbevist om at den ungen aldri kom til å bli født, var ikke noe høydare det heller, han dreiv med det motsatte av denne tråden her, hele natta på sjukehuset så sa han (hver gang han våknet, og det gjorde han hvert 5 minutt fordi jeg måtte på do når veene kom) "skal vi ikke dra hjem snart?". Han skal være glad jeg var for sliten til å slå han, egentlig..

Men du kan sikkert bare slappe av, må hun ta keisersnitt igjen, så må hun ikke det før etter tolv i natt *flir* Når skal du ha avisene forresten? Jeg glemte å ta de med på onsdag :lol:

Nei dem kommer når dem kommer. Det er liksom Blaze som styrer det showet. Det haster ikke med aviser for øyeblikket, men jeg regner med at du vil bli kvitt dem :D Men du kan hvile litt på avis innsamlings laubærene, jeg fikk ett bra depo av Siri :lol:

Endelig er det en liten endring i temp. Hun er nå på 37,4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært borte hjemmefra siden kl 10 - også har det ikke skjedd noe ENNÅ heller ? Hvilken dag er hun på i dag, forresten ? 63 ?

Dag 63 ja.

Nå lurer jeg på om hele termometere kødder med meg <_< Jeg målte Talli to ganger nå jeg.. Hun har 37,0 og rett etterpå 37,9..

Så da lurer jeg på om Blaze noen gang har vært nede i 36,2.

Kanskje Talli skal ha valper og ikke Blaze?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen :lol:

Jeg håper det blir valper i kveld, det hadde vært morsomt bursdagsfeiring , samt da har jeg noe spennende å følge med på i kveld, siden lørdag er sportsdag på alle tvkanalene.. Tipper to gutter og to jenter, en av hver i sort og brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...