Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Rogaland


Barooo

Recommended Posts

Line vant LP klasse 2 når hun debuterte med Penny! Selv med en 0 på fremadsending (som var lang med mye mindre kjegle enn det Penny har sett før...) Masse 10'ere ble det! Hurra!

Oi, så utrolig bra! Gratulerer så mye til dem :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der med oppdretteren i dag :sint_01:

Kaysea da Pedra da Anixa - importtispen hennes - har endelig begynt å trives ringen. Det resulterte i BIM, CERT og CACIB på henne. Det første. Så det var kjempemoro.

BIR ble INT UCH Unistars Brave Heart, som kun manglet et norsk storcert for også å bli NUCH. Han er 7 år men ser ut som en unghund - meget pen. Kjempemorsom dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der med oppdretteren i dag :sint_01:

Kaysea da Pedra da Anixa - importtispen hennes - har endelig begynt å trives ringen. Det resulterte i BIM, CERT og CACIB på henne. Det første. Så det var kjempemoro.

BIR ble INT UCH Unistars Brave Heart, som kun manglet et norsk storcert for også å bli NUCH. Han er 7 år men ser ut som en unghund - meget pen. Kjempemorsom dag.

Var det den som vant gruppa, tro? Det var i hvert fall en pen hund som sugde til seg blikket mitt i gruppe 8, og jeg mener den vant gruppa. Men jeg var da så solbrent og sliten, at jeg ikke fikk med meg alt...

Men jeg fikk med meg at fineste pappa'n til "valpen" min ble BIG2! Han er suveren, og kler slike grupperinger. Han har fantastiske bevegelser! Dagen før ble han BIS på spesial for berner og nuffe, så det ble en god - men lang - tur for oppdretteren.

Da jeg så katalogen, angret jeg enda mer på at vi ikke stilte, tror dommeren hadde likt henne ut fra hva han gjorde og hvor dårlig konkurranse det var i de yngste klassene. Jaja, gjort er gjort, og jeg har i hvert fall lært mye om chow chow, collie, flat og labrador i helga.

Gratulerer til alle som er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weeee dere er så flinke, Kath:D:D:D

Gratulerer så mye HHC, dere må jo være fornøyd med det :wub: Certet tar dere neste gang!

Tusen takk!

Emma: Beklager - jeg glemte meg helt og sa hei før det hadde startet i ringen. Men jeg tror (og håper) at dommern ikke hadde dukket opp innen den tid :sint_01: Så vel ikke ut som noen utstiller i det antrekket heller :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Emma: Beklager - jeg glemte meg helt og sa hei før det hadde startet i ringen. Men jeg tror (og håper) at dommern ikke hadde dukket opp innen den tid :sint_01: Så vel ikke ut som noen utstiller i det antrekket heller :brr:

Hehe, det går bra - det er jo forskjell på et "hei", og klemmer og lange samtaler og blablabla - også er det forskjell på om ringen har begynt bedømmelsen eller ei. Det blir for dumt om jeg demonstrativt skulle snudd ryggen og ignorert deg :wub:

Men, dommeren var i ringen... :)

Fant du skyssen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi var i ring 5 - men jeg stod og titta på dere når du ble tatt ut til finalen og derette så jeg dere inne i finaleringe.

Jeg hilste såvidt på deg og den overlykkelige flatten din ute :wub:

det var du som sto der med annika? *vims jeg neida* hehe

Ivo , overlyykkeli haha tror aldri den hunden noen gang slutter og være glad... han er glad uanett hva det er, til og med når han får kjeft :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en usedvanlig vellykket utstillingsdag i hvertfall..

BIR og BIG.2 med han "far" Moby, Cacib og BIM på tispen min Milla (hennes siste for Int. tittelen! Jippi!) og NKK-certet på lille Moses.

Bløtekake og burdagsfeiring for meg selv på fredagen, champagne og Moses/Milla-feiring på lørdagen - og så en rolig og bedagelig hjemtur på søndagen.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en usedvanlig vellykket utstillingsdag i hvertfall..

BIR og BIG.2 med han "far" Moby, Cacib og BIM på tispen min Milla (hennes siste for Int. tittelen! Jippi!) og NKK-certet på lille Moses.

Bløtekake og burdagsfeiring for meg selv på fredagen, champagne og Moses/Milla-feiring på lørdagen - og så en rolig og bedagelig hjemtur på søndagen.

Susanne

Grattis med supre resultater Susanne! Tenk at lille Mosesgutt har blitt så stor og flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Men "stor" er nok å ta i litt, da.. (Bitte-bitte liten, men "deilig fordet" er vel kanskje mer riktig å si.)

Utrolig heldig med været var vi også. Dog hadde vi ring innendørs (kjempestor ring) - men når man camper utenfor en hall på den måten er det utrolig deilig å slippe alt som heter regn i hvertfall!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en usedvanlig vellykket utstillingsdag i hvertfall..

BIR og BIG.2 med han "far" Moby, Cacib og BIM på tispen min Milla (hennes siste for Int. tittelen! Jippi!) og NKK-certet på lille Moses.

Bløtekake og burdagsfeiring for meg selv på fredagen, champagne og Moses/Milla-feiring på lørdagen - og så en rolig og bedagelig hjemtur på søndagen.

Susanne

Jeg så både deg og hundene. Jeg satt rundt samme ring :wub: Makan til flotte hunder, og den pelsen :sint_01: Uten at jeg har peiling på rasen, så tror jeg dine hunder fortjente resultatene :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 9 juniortisper påmeldt, og Prada ble nr 2 av dem. Fikk CK.

Er egentlig fornøyd med det.

Søndagen var vi på myndeklubbens Open Show. Der vant hun Barn og Hund. Hun var for anledningen en Miniatyr Afghaner. Hihihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en usedvanlig vellykket utstillingsdag i hvertfall..

BIR og BIG.2 med han "far" Moby, Cacib og BIM på tispen min Milla (hennes siste for Int. tittelen! Jippi!) og NKK-certet på lille Moses.

Bløtekake og burdagsfeiring for meg selv på fredagen, champagne og Moses/Milla-feiring på lørdagen - og så en rolig og bedagelig hjemtur på søndagen.

Susanne

Ja, det får'n si!

Grattis (nok en gang) med knall- resultater, Susanne :sint_01: !

Synes moses lille er nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en usedvanlig vellykket utstillingsdag i hvertfall..

BIR og BIG.2 med han "far" Moby, Cacib og BIM på tispen min Milla (hennes siste for Int. tittelen! Jippi!) og NKK-certet på lille Moses.

Bløtekake og burdagsfeiring for meg selv på fredagen, champagne og Moses/Milla-feiring på lørdagen - og så en rolig og bedagelig hjemtur på søndagen.

Susanne

Gratulerer så mye, snakk om å raske med seg det meste! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene.

Ja, det er ekstra moro når det går sånn spesielt bra, og spesielt når det er noe man faktisk "trenger" (sånn sett tittelmessig).

Søkte den int. tittelen til Milla i dag, og fikk mail fra NKK at de skulle sende det til FCI neste uke. Så kanskje dèt kan gå litt unna også.. (Måtte rydde opp i litt andre titler på dyrene mine som ikke lå inne på DogWeb)

Gratulerer så masse til alle andre som også var fornøyde med helgen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en usedvanlig vellykket utstillingsdag i hvertfall..

BIR og BIG.2 med han "far" Moby, Cacib og BIM på tispen min Milla (hennes siste for Int. tittelen! Jippi!) og NKK-certet på lille Moses.

Bløtekake og burdagsfeiring for meg selv på fredagen, champagne og Moses/Milla-feiring på lørdagen - og så en rolig og bedagelig hjemtur på søndagen.

Susanne

Gratulerer til deg også ja :P Kjempe flotte resultarer! Hundene dine var kjempe vakre, å Moses :ahappy:

Hyggelig og treffe deg også :)

Og gratulerer igjen til alle sammen. Får jo nesten lyst på hund som jeg kan stille når jeg har sett alle i helgen . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det den som vant gruppa, tro? Det var i hvert fall en pen hund som sugde til seg blikket mitt i gruppe 8, og jeg mener den vant gruppa. Men jeg var da så solbrent og sliten, at jeg ikke fikk med meg alt...

Det stemmer at Brave Heart vant gruppa :ahappy: Han var i vårt reisefølge, så det var moro at han både ble BIG og BIR. Oppdretteren min eier sønnen til denne hunden - far og sønn ble 1BHK og 2BHK. De er typelike, men det var gøy at "gamlefar" tok det hele. Hehe. Han har noe skikkelig showete over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...