Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat

PsychoLynx

Recommended Posts

Jeg syntes red merle-aussier var det flotteste på jord, men etter jeg ble kjent med My ble black bi favorittfargen :) Jeg var kanskje litt som Lone; syntes at tricolor og "solid fargede" aussier var kjedeligere å se på enn merle-aussier, men nå har plutselig de solid-fargede blitt kjempe pene. Den solide fargen fremhever ofte mye av konturen i pelsen og i kroppen syns jeg..

Men igjen er det som oftest TYPEN jeg faller for.. Det finnes nok av aussier jeg ikke ville hatt selv på en måte.. Mange blir for store, for kraftige, for høye, for tunge eller så har de ikke det "aussie-preget" som er så utrolig flott å se på.

Syns jeg har fått to fluer i en smekk i min aussie.. Hun er lita og kompakt, lett og smidig, men alikevel er hun kraftig og full av pågangsmot og jeg syns kroppen hennes utstråler kraft og energi. :) Det er morsomt å se at hun fint holder farta som de langbeinte bruks-aussiene vi deler by med.. Hun er like mye aussie som dem ja, selv om de er lengre enn henne i kroppen og har lengre bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 419
  • Created
  • Siste svar
Men, Belger-folket her inne har jo Akkurat Nå tråden da så :lol:

HÆ?? Nå må du virkelig rulle inn her. Den tråden er jo så godt fordelt på alle raser att det er rent hyggelig! Den tråden tilhører da ikke en flekk her inne. *tramper ut for å lage en tråd om schæfere, og da at de grå er ekstremt mye finere enn utstillingsvarianten*

Egentlig bryr jeg meg fint lite om Aussi, etter at jeg fikk det evel eye en gang, og mitt barn har blitt tygd på av en annen... Så blikket kan dere i grunn ha for dere selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, Belger-folket her inne har jo Akkurat Nå tråden da så :lol:

I "Akkurat nå"-tråden lovprises Belgeren daglig, i likhet med andre raser...men siden det er endel Belgerfolk der, så blir kanskje Belgeren litt mer framtredende.

hehe - Skal vi se på hvem som har flest innlegg i akkurat nå-tråden?

10 på topp-lista:

MrsPowers 3216

Maritaa 3153

Marianne 2666

~Monica~ 2494

Lill 2377

Aya 2147

Nirm 2022

wesminster 2020

LinKr 1863

JeanetteH 1822

- Ikke en eneste liten belgereier, faktisk :lol:

De neste 10?

2ne 1809

Christine 1799

Pippin&Symra 1730

Wigdis 1644

Raksha 1563

Siri 1411

Miriam 1356

Margrete 1261

Einstein&Charlie 1190

Andrea 1180

Der er det EN belger-eier, og det er meg..

De neste 10?

SoppenCamilla 1171

Anette 1111

Betty 1052

Vala 949

Svein Tore 919

ida 901

Loke 857

PsychoLynx 847

Maathea 845

lise og bajas 758

Nei, har du sett - en belgereier til.. Og hun er jo superaktiv på forumet om dagen?

Enda 10 til?

Tonje 698

Emma 670

Bessie 640

Tatijana&Teddy 616

vipsen 613

buhundjenta 603

Marthe 568

tuppetroll 568

Vilde og Aysha 566

Lotta 520

Vipsen har rett nok belger, men hun er jo ikke her lenger.. Marthe og tuppetroll har også belger..

Skal vi ta opp til 50 da?

turbogutten 514

CathrineogKillja 510

Wheatentass 480

Belgerpia 479

molly 461

Monab88 416

Gråtass 408

kristiin 403

Aina&Kaizer 401

Stitch 370

Og vips, 2 belgereiere til! Juhu!

Så på "topp 50-lista" så har vi altså hele 7 belgereiere, og 2 av de er ikke aktive på forumet for øyeblikket.. Ja, akkurat nå-tråden er nok helt klart en belgertråd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert bannet for dette, men jeg må bare få det ut.

Hvorfor skal dere på liv og død "rydde" opp i alle tråder, og slå sammen to tråder? <_< disse to trådene var jo kjempemorsomme å lese hver for seg :closedeyes::lol:

nå som den ble slått sammen så ble den sinnsykt rotete, og jeg mista i allefall oversikten.

Dessuten så hadde den jo to forskjellige diskusjoner. Greit nok at den ene ble OT, men TS hadde jo overhodet ikke noe imot det.

*traske avgårde på jobb, og mumle sint for seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Om jeg nå sier at aussie er totalt uinteressant for min del, så er vel det galt og, siden dette er en tråd om aussier :rolleyes: Eneste grunnen til at jeg gadd å kommentere i denne tråden, var at det så ut som Kriistin begikk en nesten utilgivelig synd ved å påstå at hunden hennes også har "blikket". Og artig nok så går aussiefolket ut fra at alle her er misunnelige fordi at noen av oss ikke heeeeeelt ser poenget med 2 forskjellige tråder om hvor innmari spesiell aussien er IGJEN.. For dette skjer visst "hver gang", kan man lese om igjen og om igjen her, at folk "disser" disse fantastiske hundene deres, ergo så er vel disse trådene neppe de 2 første, ikke sant?

Men du 2ne... Hvor lenge er det siden den forrige tråden om spesiell Aussie kom ut? Jeg har bladd litt tilbake på ÅPent forum her nå, og den første jeg kom til var "Jeg lurer på hva som er negativt med aussien", den ble lagt ut den 14.08, og er jo en helt vanlig tråd, der folk lurer på lit ang rasen. Jeg vil ikke tro det er den du hinter til. Så jeg blar videre...

Neste som kommer er "til deg som vil ha aussie - video", lagt ut 07.08, og det er jo bare en opplysnings video som forteller en del om rasen. Jeg tror ikke det er den tråden du hinter til heller.

Og den 09.07 ble det lagt ut en tråd med "hva er egentlig forskjellen på BC og aussie?", og det er jo i grunn en standard tråd.. Mange som lurer på det.

Nei, jeg tror at tråden du hinter til, som det faktisk ble en del diskusjoner i (på lik linje som i den Til Dere Aussie Eiere) som i den jeg la ut nå, er Til Aussie Eiere, som ble lagt ut den 18.06.08. Der jeg skrev om galskapen i aussien, og det ble diskutert om at andre raser var like gale.

Men, det er altså TO tråder på 3 mnd det... Og Det er for mye? (for jeg vil ikke tro du regner med de to trådene som nå er slått sammen til en.. Der ble jo tråd nr 2 opprettet FORDI det ble så mye tull i tråd nr 1...)

Men tydelig at aussien blir lagt merke til da... :rolleyes:

Lag så mange tråder dere bare orker om aussie, I don't give a shit, jeg pleier å hoppe over dem. Men vær så vennlig - når dere forlanger respekt og forståelse for hvor ****** spesielle og flotte hundene deres er, så kan dere muuuuliiiiiigeeeeeens prøve å vise andre folk den samme respekten når de sier at de har spesielle og flotte hunder, særlig når dere blir så såra og vonbråtene sjøl når noen sier at bikkjene deres ikke er noe annet enn det - bikkjer.. Selv om det er i en av de ørti aussietrådene deres?

Ja, du pleier å hoppe over dem, fortsett med det du. Du bryr deg jo ikke om aussien uansett.

Og si meg gjerne hvor noen av oss med aussier har steppet opp i en annen rasetråd og nektet for at de forskjellige hundene er spesielle... Jeg har iallefall ikke for en vane å gjøre det, og kunne gjerne tenkt meg å hørt mer om de forskjellige sidene til mange andre raser.

Ler forøvrig fortsatt av den greia di med akkurat nå-tråden.. Du er artig, gitt, det er jo bare belgersnakk der :rolleyes:

Og ironi har ikke damen hørt om? Jeg har da vel ikke sagt at det kun er belgersnakk der? men definitivt en god del belger-eiere som er medlem. Iallefall er de temmelig fremtredende. Eller, kanskje det er sånn man er som Belger-eier? Jeg vet ikke.. :lol:

Også har psycholynx et flott bilde av noldus..med blikket, fargen og alt;) men det fant jeg ikke i farta, ligger nok på den eksterne.

Egentlig ikke helt sikker på hvilket du mente, men antar en av disse to??

DSC_0760.jpg

DSC_0591.jpg

???

HÆ?? Nå må du virkelig rulle inn her.

:lol: Hårsår Margrete?? Det var en tull, men det var det visst ingen som forstod. :)

Blir sikkert bannet for dette, men jeg må bare få det ut.

Hvorfor skal dere på liv og død "rydde" opp i alle tråder, og slå sammen to tråder? <_< disse to trådene var jo kjempemorsomme å lese hver for seg :closedeyes:;)

nå som den ble slått sammen så ble den sinnsykt rotete, og jeg mista i allefall oversikten.

Dessuten så hadde den jo to forskjellige diskusjoner. Greit nok at den ene ble OT, men TS hadde jo overhodet ikke noe imot det.

*traske avgårde på jobb, og mumle sint for seg selv*

Dette lurer jeg også på... Helt enig med deg i at disse to trådene hadde det best hver for seg, og at innleggene absolutt IKKE burde ryddes opp i... Slik er utrolig irriterende rett og slett...

*fortsatt imponert over hvor mye rart det kankomme ut av tråder TIL aussie eiere* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du 2ne... Hvor lenge er det siden den forrige tråden om spesiell Aussie kom ut? Jeg har bladd litt tilbake på ÅPent forum her nå, og den første jeg kom til var "Jeg lurer på hva som er negativt med aussien", den ble lagt ut den 14.08, og er jo en helt vanlig tråd, der folk lurer på lit ang rasen. Jeg vil ikke tro det er den du hinter til. Så jeg blar videre...

Neste som kommer er "til deg som vil ha aussie - video", lagt ut 07.08, og det er jo bare en opplysnings video som forteller en del om rasen. Jeg tror ikke det er den tråden du hinter til heller.

Og den 09.07 ble det lagt ut en tråd med "hva er egentlig forskjellen på BC og aussie?", og det er jo i grunn en standard tråd.. Mange som lurer på det.

Nei, jeg tror at tråden du hinter til, som det faktisk ble en del diskusjoner i (på lik linje som i den Til Dere Aussie Eiere) som i den jeg la ut nå, er Til Aussie Eiere, som ble lagt ut den 18.06.08. Der jeg skrev om galskapen i aussien, og det ble diskutert om at andre raser var like gale.

Men, det er altså TO tråder på 3 mnd det... Og Det er for mye? (for jeg vil ikke tro du regner med de to trådene som nå er slått sammen til en.. Der ble jo tråd nr 2 opprettet FORDI det ble så mye tull i tråd nr 1...)

Nå er det ikke jeg som har "hinta" til en dritt, Marit. Les tråden en gang til, så ser du at samtlige av dere aussie-eierene har skrevet at "sånn blir det alltid i aussietråder" - så da er spørsmålet mitt, alltid, er det to ganger på 3 mnd det?

Ja, du pleier å hoppe over dem, fortsett med det du. Du bryr deg jo ikke om aussien uansett.

Og si meg gjerne hvor noen av oss med aussier har steppet opp i en annen rasetråd og nektet for at de forskjellige hundene er spesielle... Jeg har iallefall ikke for en vane å gjøre det, og kunne gjerne tenkt meg å hørt mer om de forskjellige sidene til mange andre raser.

Jeg leser ytterst sjeldent rasetråder, så det kan jeg ikke svare på. Aussie-eiere sånn generelt er nok noen helgener der, mye bedre enn alle andre - "kanskje det er sånn man er som aussie-eier?".

Og ironi har ikke damen hørt om? Jeg har da vel ikke sagt at det kun er belgersnakk der? men definitivt en god del belger-eiere som er medlem. Iallefall er de temmelig fremtredende. Eller, kanskje det er sånn man er som Belger-eier? Jeg vet ikke.. :lol:

Skal vi se.. Nei, jeg har aldri hørt om ironi, hva er det? Og om dette skal være en aussietråd hvor bare folk som liker aussien får svare, hvordan sammenligner du akkurat nå-tråden og "all" belgersnakket som er der, med denne? Jeg bare spør, jeg er nysgjerrig.. Men det er kanskje feil at belgereiere er på forum? Fordi "kanskje det er sånn man er som belger-eier?".

Rasevalget har forøvrig ikke noe å si for hvordan jeg er, Marit. Jeg var sånn når jeg hadde husky og jeg. Det er dog mulig at du har forandret personlighet fra den gangen du hadde schäfer til nå som du har aussie - i såfall foretrakk jeg deg som schäfereier :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg at dere skal holde dere til Aussieprat. Annet snakk kan dere ta videre i "Akkurat nå tråden..." (som det også blir diskutert samme sak), evt. lage en ny tråd. OT innlegg etter dette innlegget vil nå bli slettet.

Hold dere til saken folkens! Vil dere ha tråd om deres rase, så kan dere lage det selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg at dere skal holde dere til Aussieprat. Annet snakk kan dere ta videre i "Akkurat nå tråden..." (som det også blir diskutert samme sak), evt. lage en ny tråd. OT innlegg etter dette innlegget vil nå bli slettet.

Hold dere til saken folkens! Vil dere ha tråd om deres rase, så kan dere lage det selv :lol:

Neinei, ikke slett ting. Forbasket kjedelig å ikke få med seg det som skjer. Ikke bli helt canis da.. :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, ikke slett ting. Forbasket kjedelig å ikke få med seg det som skjer. Ikke bli helt canis da.. :angel:

ENIG ! Ikke bli helt Canis nå... dette er jo den eneste underholdende tråden på hele Sonen for tida *popcorn og cola til folket* !! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er enig med deg Marit. Vi prøver alltid å gjøre alle til lags, men det går ikke alltid :lol: Dere får diskutere videre i "Akkurat nå..." tråden. Hvis ikke så kan vi splitte opp tråden, og lage en ny tråd til dere. I dette tråden skal det ikke postes mer OT innlegg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn bruker ikke å hvile hodet sitt på noe spesielt, hardt gulv er visst tingen for ham. Men hvis han har lyst å komme opp i sofaen eller gjerne vil ha en smakebit av noe, bruker han å legge hodet på sofaen eller på stuebordet :lol: Særlig morsomt var det da han la hodet på klaffen under stuebordet og stod der som en stork! Det samme gjorde han en gang på tv bordet som har tre plater (en hvor tv`en står og to under). Den øverste platen ble for høy, så da la han hodet på den mellomste platen. "Tigger ikke, jeg, ber jo bare om lov" :lol: For, ja, har lært våre hunder å be om lov før de kan komme opp i sofaen, gå ut, få kos etc. Så smarte som de er, tar de da dette videre til å be om lov for å få en smakebit :) At det ble å legge hodet på sofaen var bare tilfeldig og å legge det på bordet er noe Arn kom fint på av seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn bruker ikke å hvile hodet sitt på noe spesielt, hardt gulv er visst tingen for ham. Men hvis han har lyst å komme opp i sofaen eller gjerne vil ha en smakebit av noe, bruker han å legge hodet på sofaen eller på stuebordet :lol: Særlig morsomt var det da han la hodet på klaffen under stuebordet og stod der som en stork! Det samme gjorde han en gang på tv bordet som har tre plater (en hvor tv`en står og to under). Den øverste platen ble for høy, så da la han hodet på den mellomste platen. "Tigger ikke, jeg, ber jo bare om lov" ;) For, ja, har lært våre hunder å be om lov før de kan komme opp i sofaen, gå ut, få kos etc. Så smarte som de er, tar de da dette videre til å be om lov for å få en smakebit :lol: At det ble å legge hodet på sofaen var bare tilfeldig og å legge det på bordet er noe Arn kom fint på av seg selv :P

My legger også hodet på bordet eller i sofaen når hun tigger eller har lyst på kos og sosial omgang med oss :) Også lager hun duelydene sine i denne settingen også.. Kchrooo kchrooo... Tror det betyr "seeee på meg da, taaaa på meg da, eller LA MEG SMAKE!" :P

EDIT:

Idag morges fant jeg My sovende under stolen på soverommet. Hvordan hun kom seg under der vet jeg ikke, men alt jeg så var en hvit nese som stakk ut fra under stolen. Hun brukte goood tid på å åle seg ut igjen! Tok et bilde med mobilen, må se om jeg får det på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My legger også hodet på bordet eller i sofaen når hun tigger eller har lyst på kos og sosial omgang med oss :lol: Også lager hun duelydene sine i denne settingen også.. Kchrooo kchrooo... Tror det betyr "seeee på meg da, taaaa på meg da, eller LA MEG SMAKE!" :lol:

EDIT:

Idag morges fant jeg My sovende under stolen på soverommet. Hvordan hun kom seg under der vet jeg ikke, men alt jeg så var en hvit nese som stakk ut fra under stolen. Hun brukte goood tid på å åle seg ut igjen! Tok et bilde med mobilen, må se om jeg får det på nett...

Gleder meg til å se bildet :closedeyes: *flire av søte My*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...