Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt hundeblad på trappene

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Har ingen erfaring med det danske bladet, men kommer defintivt til å sjekke ut dette bladet når det kommer ut.

Har egentlig funnet det rart at det ikke finnes flere hundeblader på markedet, det finnes jo blader for enhver annen hobby.

Skrevet

håper det ikke er enda et glossy magazine om Fido og Bella, og hvordan pels skal stelles. Ja til et mer faglig tidskrift, men dog ikke som canis.. kravstor jeg???

Skrevet

Tja.. Det er jo alltid interessant med noe nytt, så da gjenstår det jo bare å se om det er et blad det er verdt å kjøpe mer enn én gang.

Skrevet
Ser ikke så faglig ut at det gjør noe...

Hvorfor MÅ alle hundeblader være faglig hele veien da?

Det er ikke ALLE hundeeiere som er interessert i læringsteorier og hvordan hundens hjerne er bygget opp (etc.. etc.. etc..) Det florerer jo av blader og bøker i alle fløyer for sånt?

Det er jo greit med litt lett fordøyelig stoff for de stakkarne som har hund, bare for å ha hund, og ikke noe mer? Eller?

Skrevet
Hvorfor MÅ alle hundeblader være faglig hele veien da?

Det er ikke ALLE hundeeiere som er interessert i læringsteorier og hvordan hundens hjerne er bygget opp (etc.. etc.. etc..) Det florerer jo av blader og bøker i alle fløyer for sånt?

Det er jo greit med litt lett fordøyelig stoff for de stakkarne som har hund, bare for å ha hund, og ikke noe mer? Eller?

Enig, er ikke alle som er like interessert i bare faglige ting.

Forøvrig kunne jeg tenke meg noe som gikk på begge deler.. :-)

Skrevet
Enig, er ikke alle som er like interessert i bare faglige ting.

Forøvrig kunne jeg tenke meg noe som gikk på begge deler.. :-)

*takk* hehe... jeg og kunne tenkt meg noe som gikk på begge deler, for da får man et litt lettere innhold i bladet og.... Ikke bare tørre fakta...

Jeg syns selv det er kjempeinteressant med hundefaglige artikler, men det er morro å lese litt historier, eller "svada" om hund innimellom og... :whistle:

Skrevet

Dette bladet går litt på begge deler, er egentlig en ganske ok blanding. Intervjuer med kjente og ukjente hundefolk, fordypning i en rase ol, hvordan klippe pelsen på blabla, også er det vel noe litt mer vitenskapelige artikler om jeg ikke husker helt feil. Men er nok et blad som appelerer litt mer bredt ja, jeg kjøpte det før jeg hadde hund også.

Er vel som et litt tyngre MAG for hunder hehe

Skrevet
Jeg tipper sånne blader må være brede hvis de skal overleve. Bare spar meg for midtsidebilder av valper i kurv! <_<

:whistle: Og jeg som plutselig så for meg Symra og Pippin i en kurv med rød sløyfe på.

Blir spennende å se hvordan bladet blir. Jeg håper bare det holder seg til ting det kan på en måte...

Skrevet

Det er et blad som de fleste skriver her, en mellomting- kanskje noe fjasete, og enkelt for min smak.. Men bare det ikke blir noe lignende Hund og Friluft??? Det er virkelig dårlig...

Skrevet
Jeg tipper sånne blader må være brede hvis de skal overleve. Bare spar meg for midtsidebilder av valper i kurv! <_<

Midtsidetisper. :P Det er tingen... (under tittelen midtsidetispa kan man jo både ha av tobeinte og firbeinte hunnkjønn. :whistle: )

Skrevet
Midtsidetisper. :whistle: Det er tingen... (under tittelen midtsidetispa kan man jo både ha av tobeinte og firbeinte hunnkjønn. :P )

:P Skal se typen også begynner å interessere seg for hundeblader, da..! (Neida, han er flink å lese både Hundesport og Canis, han. :P )

Jeg skulle ønske det var både litt faglig og litt "annet". Men spar meg for alaskens utstillingsresultater - det får vi nok av ellers. Raseblader og HS er jo proppet fullt med sånt, og det er så utrooolig kjedelig å lese/se for folk som ikke renner ned hver eneste utstilling selv. <_< Men HS skal ha litt kredit; i det siste har jo utstilling fått sin egen spalte, på lik linje med andre ting (freestyle, ag, lp, hundekjøring osv), og det er absolutt et skritt i riktig retning! Utstillingsresultater finnes på dogweb, og hvis folk har behov for å publisere det kan de bruke raseblader eller aller helst hjemmesider. Det er nå min mening. De som bryr seg om sånt vil jo følge med på de aktuelle rasene uansett liksom..

Skrevet

2ne: nja, ikke helt fornøyd der jeg.. Canis er så "klikkete" og hundesport så innmari "resultatbasert".

I UK har de endel bra blader- som ikker så innmari enspora.

• 1 month later...
Skrevet

Ja jeg kjøpte det også i går faktisk. Siste gang for min del. ;)

Hvor har de funnet skribentene? Helt elendig skrevet, mangler virkelig ett eller annet her.

Artikkelen om Burre var wannabe journalistikk, pluss at de var jo så vidt innpå hunden hans.

Jeg vet ikke med dere, men når jeg kjøper et hundeblad forventer jeg at det skal handle om hund, ikke skal vi danse.

Blodpris også.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...