Gå til innhold
Hundesonen.no

FURminator


Recommended Posts

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar
Jeg fikk min i dag og synes den funket bra.

Eneste er at Toya fikk mye flass på rompa, andre som har opplevd det ?

Synes ikke den klippet pelsen noe særlig, prøvde den på fjone pelsen ved lårene til Toya og der tok den ingen ting ( noe jeg gjerne skulle ønske den gjorde ).

Maja fikk også flass på rompa og litt på nederste del av ryggen sist gang jeg brukte den... :whistle:

Er det fordi jeg børster for hardt kanskje..? Syns ikke jeg børster så hardt men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som om det er postoppkrav.. Er det fra utlandet du bestiller? :whistle:

hmm, hundekroken der flere andre har bestilt. Men trodde det sku gå ann å betale postoppkrav? Får heller ikke betalt postoppkrav hos Canis :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var FURminatoren i hus her og, og den har faktisk ikke tatt noe dekkpels på det røde dyret, kun underull :) Needless to say, jeg er kjempefornøyd med den og tror nok den kommer til å bli min faste følgesvenn i pelsstellet fremover. Prøvde den på staffesaken også, og den tok faktisk bare det bittelille som er av underull og små små løshår på ham og. Den tok også de små irriterende løshårene på kinnene til Josie, der hvor jeg kan sitte og nappe og nappe og nappe uten at det noen gang slutter å røyte derfra... Fine furminatoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kjøpt vil jeg prøve på mine! :) :)

Har ikke fått bestilt enda, men når den en gang kommer i hus er det bare å låne den :D

hmm, hundekroken der flere andre har bestilt. Men trodde det sku gå ann å betale postoppkrav? Får heller ikke betalt postoppkrav hos Canis :/

Bestilte hos hundekroken igår og da fikk jeg til å velge postoppkrav. Kom opp sammen med alle de andre alternativene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var FURminatoren i hus her og, og den har faktisk ikke tatt noe dekkpels på det røde dyret, kun underull :) Needless to say, jeg er kjempefornøyd med den og tror nok den kommer til å bli min faste følgesvenn i pelsstellet fremover. Prøvde den på staffesaken også, og den tok faktisk bare det bittelille som er av underull og små små løshår på ham og. Den tok også de små irriterende løshårene på kinnene til Josie, der hvor jeg kan sitte og nappe og nappe og nappe uten at det noen gang slutter å røyte derfra... Fine furminatoren!

Heeeelt sikker på at den tok lite dekkhår? Jeg er fremdeles litt fristet, men med tanke på at man leser både positivt og negativt er jeg litt usikker. På Orry er det som sagt ikke så nøye, med mindre han ender opp med å se helt ribbet ut etter en omgang med FURminator...

Min erfaring er at man aldri får gode løsninger såpass enkelt, så jeg trenger skikkelig overbevisning her :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kjøpte furminator for en liten stund tilbake og joda den tok jo av litt men mye mindre enn jeg hadde trodd, skal prøve igjen i morgen om jeg finner den men for øyeblikket aner jeg ikke hvor den er. Noe som var veldig negativt var at det virket som Turbo fikk veldig statisk pels av den om man skal kalle det det, når han får "støt" når man tar på han, så han syntes ikke den var noe kul og jeg måtte børste skikkelig igjennom pelsen hans etterpå til det slutta å "gnistre" før han ville gå normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeelt sikker på at den tok lite dekkhår? Jeg er fremdeles litt fristet, men med tanke på at man leser både positivt og negativt er jeg litt usikker. På Orry er det som sagt ikke så nøye, med mindre han ender opp med å se helt ribbet ut etter en omgang med FURminator...

Min erfaring er at man aldri får gode løsninger såpass enkelt, så jeg trenger skikkelig overbevisning her :ahappy:

Hehe, helt sikker! Du kan jo godt få prøvelåne min på Orry, så ser du jo hva den tar (og så slipper du å evt. hive 350 kr ut av vinduet hvis det ikke er noe for en springerpels). :) Jeg dro i hvertfall av ganske mye løs underull på tollerdamen, pelsen er fin, det samme er den hypersensitive huden hennes, så jeg er skrekkelig fornøyd med den sålangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt sikker! Du kan jo godt få prøvelåne min på Orry, så ser du jo hva den tar (og så slipper du å evt. hive 350 kr ut av vinduet hvis det ikke er noe for en springerpels). :rolleyes2: Jeg dro i hvertfall av ganske mye løs underull på tollerdamen, pelsen er fin, det samme er den hypersensitive huden hennes, så jeg er skrekkelig fornøyd med den sålangt!

Amen til det! Underullen til tollerdyret renner av, men dekkpelsen sitter. Nå skal det sies at det ser ut som om hun har skabb og det som verre er etter en langvarig røyteperiode, men Furminatoren har sørget for at jeg har sluppet denne pelsen innendørs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt sikker! Du kan jo godt få prøvelåne min på Orry, så ser du jo hva den tar (og så slipper du å evt. hive 350 kr ut av vinduet hvis det ikke er noe for en springerpels). :rolleyes2: Jeg dro i hvertfall av ganske mye løs underull på tollerdamen, pelsen er fin, det samme er den hypersensitive huden hennes, så jeg er skrekkelig fornøyd med den sålangt!

Ja, det hadde vært supert om jeg kunne prøvd din på bustedyret her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde den på Chili i Vikingskipet, og ble ikke spesielt imponert. Chili røyter ikke og den tok masse pels likevel(mye mer enn nødvendig). Nei, jeg tror jeg holder meg til schäferkarden min, jeg. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Drar opp denne i stede for å lage ny tråd ;) Er det noen andre som har opplevd at dyrene begynner å flasse etter bruk av furminatoren ? :) Har kun brukt den når hunden røyter og ikke tatt hardt i, men likevel begynte hun å flasse et par dager etter jeg brukte furminatoren. Prøvde den også på kaninene som røyter og der begynte også 50 % å flasse etter på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Drar opp denne igjen istedenfor å lage en helt ny tråd! Men ser det har vært mye diskusjoner rundt om denne kutter hår eller ikke. Vet man ikke skal ta i skikkelig for da kutter den, men ved vanlig bruk er det noen som har vært borti at den kutter på langhårshunder da?

Jeg har brukt den litt på Terho, men fikk så streng beskjed om at den IKKE kunne brukes nettopp fordi den kutter hår og det skal man jo ikke gjøre på lapphunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne igjen istedenfor å lage en helt ny tråd! Men ser det har vært mye diskusjoner rundt om denne kutter hår eller ikke. Vet man ikke skal ta i skikkelig for da kutter den, men ved vanlig bruk er det noen som har vært borti at den kutter på langhårshunder da?

Jeg har brukt den litt på Terho, men fikk så streng beskjed om at den IKKE kunne brukes nettopp fordi den kutter hår og det skal man jo ikke gjøre på lapphunder.

Jeg tok tre tak med dingsen over pelsen til min hannhund, som da røytet. Det var mange, sorte, glinsende, friske og fine dekkhår i pelsen som kom av. Jeg vil ikke bruke den på hunder som skal stilles, i hvert fall.

Men jeg har blitt veldig glad i en underullsrake til 99 kroner, som heter EZ-Groomer. Den er av ren plast, og taggene er formet som en slags rake, slik at den løfter pelsen når du grer og dermed kommer bedre til i den løse underullen. Jeg elsker den, og pelsen flakser rundt oss når jeg går gjennom bikkjene med den.

Jeg merket dog at den ikke var like effektiv på hannhunden, fordi han hadde en veldig lang og tjukk pels. Så hans pelsstell var vanskelig uansett. Men på tispa her er EZ gull. Taggene er selvfølgelig grove, så jeg avslutter med en fintagget kam for å få av siste rest når hun "skrelles" under røyting. Men det aller meste løsner med EZ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...