Gå til innhold
Hundesonen.no

Kasko, Lupin og Emmy

Raksha
 Share

Recommended Posts

• Svar 682
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter åtte år med min fantastiske Lupin så var det slutt. Takk for alt min fantastiske Lupilu       Noen ganger tar livet noen vendinger som man ikke helt klarer å henge med i. Pga samlivsbr

Ett helt år er gått etter at vår umistelige Hottie forlot oss. Ett år, det føles som en dag og det føles som 10 år. Savnet er fremdeles vanvittig stort. Jeg savner henne så det kjennes som det revner

Det er fryktelig sårt å oppdatere denne tråden. "Hovedpersonen" forlot oss i februar etter flere år med sykdom. Min kjære elskede Kahlo har ikke vondt mer. Grunnpilaren i Kaostrioen er borte for allti

Posted Images

6 timer siden, TullBull skrev:

Ikke noe feil med bilder av vakre hunder som får løpe på snødekte jorder :wub:

6 timer siden, TullBull skrev:

Ikke noe feil med bilder av vakre hunder som får løpe på snødekte jorder :wub:

Takk :)

1 minutt siden, Monikawt skrev:

Fine voffsene :wub: veldig fine bilder! Blir misunnelig på egne jorder hvor hundene kan løpe løse :ahappy: 

Vi er veldig glad i de jordene :ahappy: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, som noen vet så krangler jeg med både kamera, objektiv  og pc. Men nå ser det ut som ting kanskje går seg til litt igjen, så her kommer bildespam delux :aww: 

22750345309_105ec347da_h.jpg

22724200758_3caa431655_h.jpg

22822203210_2ccaf4325d_h.jpg

23154105391_cc8490367a_h.jpg

23128273642_87608e95da_h.jpg

23128164122_8084cd66ef_h.jpg

22519360974_de430dad5e_h.jpg

22519133064_b25404106f_h.jpg

22821634050_1b5a87456e_h.jpg

22723297058_103e087cc0_h.jpg

22821320180_718675ae37_h.jpg

22723051508_a6bff63a83_h.jpg

23152975881_c7e0e1c8f8_h.jpg

23153531301_531e08a9a4_h.jpg

23152861471_e6aea04039_h.jpg

22518474194_ae27276a14_h.jpg

22820915000_7c20092888_h.jpg

22748730779_84af111f47_h.jpg

22722434127_7e6e1a55b6_h.jpg

22748552619_7c09b48b0d_h.jpg

Har for lite bilder på veggene, så dette skal jeg ha på veggen i sepia versjon 

22721984057_e65689c495_h.jpg

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, plutte skrev:

Likeeeer!

Veit ikkje kva problemer (du trur) du har med kamera etc, desse var i alle fall fine!

Glade hundar på jorde. hjartehjartehjartesmil!

Takk :) jeg legger jo bare ut de beste da :lol: 

Slitt med at bildene blir så uklare at de ikke kan reddes med redigering,  men løsnet litt nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snøfrost skrev:

Så bra kameraet samarbeider litt mer igjen :D

fine bilder.

Ja endelig :D Takk :) 

1 time siden, MonicaT skrev:

Fine bilder av fine hunder :wub: 

Takk :) 

18 minutter siden, Banshee skrev:

Disse bildene var jo knallfine! Og skjønne vovvene. Kanskje teknikken bare trengte å gå seg til litt.

Jeg er vanligvis ikke så glad i sepia, men på det bildet av Lupin gjorde seg bra. :wub:

Ja, du vet jo hvor frustrert jeg har vært :lol:  Håper det fortsetter å gå seg til, for nå er det gøy å ta bilder igjen :ahappy:  

Enig! Sepia er ikke helt meg til vanlig, men det kler lupin og det bildet syns jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Ja, du vet jo hvor frustrert jeg har vært :lol:  Håper det fortsetter å gå seg til, for nå er det gøy å ta bilder igjen :ahappy:  

Enig! Sepia er ikke helt meg til vanlig, men det kler lupin og det bildet syns jeg.  

Jepp! Huffameg. Det går riktig vei nå, bare å fortsette :thumbs:

Det ble veldig fint. Må begynne å vurdere om jeg kan knipse noe som kler sepia også, om jeg plukker opp kameraet igjen da :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Banshee skrev:

Jepp! Huffameg. Det går riktig vei nå, bare å fortsette :thumbs:

Det ble veldig fint. Må begynne å vurdere om jeg kan knipse noe som kler sepia også, om jeg plukker opp kameraet igjen da :pinch:

Du må holde meg med selskap i kameraverden! Dra frem kameraet, jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎11‎.‎2015‎ ‎18‎:‎39‎:‎03, Raksha skrev:

:lol: du har en greie for haler?

Ja! Spesielt når de blir enten fluffy eller litt sånn lette og fjonete! Sikkert fordi boxere har kjeeeedelige haler. Det meste du kan håpe på av moro er at de logrer ned ting fra stuebordet. :P

Edit: og de franske bulldogene jeg passer er ikke akkurat så spennende på halefronten de heller!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
2 timer siden, Monikawt skrev:

Bor dere i det huset? Det ser så fint ut, jeg vil også bo sånn :drool: :D

og fine hester og hunder såklart :lol: 

Nei, desverre - det er en nabogård som står tom. Ufattelig synd, for det er fineste plasseringen i hele bygda. Men huset er i dårlig stand, eierne driver gård litt lenger ned og har ikke økonomi til å sette i stand den gården der og. SKal vinne noen millioner i lotto så skal jeg kjøpe ut husa der, pusse opp der, rive huset her og flytte opp dit :lol: Lov å drømme?

Takk for det og :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Raksha skrev:

Nei, desverre - det er en nabogård som står tom. Ufattelig synd, for det er fineste plasseringen i hele bygda. Men huset er i dårlig stand, eierne driver gård litt lenger ned og har ikke økonomi til å sette i stand den gården der og. SKal vinne noen millioner i lotto så skal jeg kjøpe ut husa der, pusse opp der, rive huset her og flytte opp dit :lol: Lov å drømme?

Takk for det og :lol: 

Åå, det er så trist når det er slik :hmm:

selvfølgelig er det lov å håpe :D krysser fingrene for deg jeg!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...