Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?


HippiPippi

Recommended Posts

Javisst... Jeg ser for meg en gjeng SGTer (Sinte Gale Tanter) bevæpnet med erfaring, fakta, oppslagsverk og ordbøker sette seg under soveromsvinduet og holde lange foredrag med høye røster natt etter natt så du ikke får sove. Verden er skummel :ahappy:

:P:P:P

*løper og leter fram bøkene mine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Så klarte ikke jeg å sitte på hendene mine lenger heller.....

Senest i går fikk jeg en kommentar på at noen her inne er rimelig krasse i sine svar, hvorpå jeg bare svarte vedkommende om at det må du bare overse.. Noen ER bare sånn. Nå var ikke dette en av de fra den tidligere nevnte harde kjerne som hadde vært krasse i munnen sin, men heller en nybegynner tror jeg. Men uansett, noen ER virkelig bråtøffe i kjeften her inne!

Og bare i denne tråden her så har dere jo faktisk klart å kalle HippiPippi for både det ene og det andre! ER DET NØDVENDIG???

Jeg har ikke lest tråden som det snakkes om, men jeg har forstått sammenhengen ut fra det som står i denne tråden. JA, en person som åpner kjeften sin på et forum må regne med å få høre andre folk sine meninger, sånn ER det i forumverden. Men den samme personen må IKKE godta å bli kaldt både drittunge, barnslig osv! Og DER mener jeg at grensen burde gått for mange her inne på forumet.

Jeg har fått slengt det i trynet mange nok ganger selv her inne at jeg aldri burde hatt hund, og at hunder ikke har det bra hos meg, og jeg ble virkelig dømt nord og ned og kaldt både det ene og det andre i den perioden jeg hadde Luna-valpen, og ikke minst når jeg kom til det steget å bestemme meg for å omplassere Luna videre, kun i en alder av 12 uker...

Men, er det ikke rart at HER inne sitter det en gjeng med bedrevitere som helst skulle slaktet meg for det valget, mens på raseforumet til en av de rasene som Luna var, så går det kun kort tid så har jeg PM i innboksen min fra en OPPDRETTER som gjerne vil selge meg en voksen hund av samme rase?

Historien på sonen og det forumet var nøyaktig den samme....

Og selv om jeg da ikke sa jatakk til første hund jeg ble tilbudt, så fikk jeg jammen meg en ny forespørsel få dager etterpå, og der er grunnen til at jeg nå har Bridie.

HVORFOR kan folk klare å tolke en sak på to så forskjellige måter som det ble da???

Og for å få med det... (ja, dere har jo skjønt det, selvfølgelig) Aussie forumet er så visst ikke noe råååååsa forum! Langt derifra! Føler vel at de diskusjonene som er der kan blir rimelig så hoppheita når de kommer igang.

Nei, jeg er enig med trådstarter her jeg... Det ER mye dritt slenging, ovenfra og ned holdning osv her inne, men jeg vil ikke skylde kun på den "harde kjerne", det erlike mange andre som er litt for tøffe i kjeften.

MEN, selvfølgelig.. noen fortjener vel det de får høre, mens andre kanskje ikke trenger det...

Hva med å tenke seg om en halv gang til før man åpner kjeften sin? (både til nybegynner og de erfarne)

Jeg har forøvrig lært meg å se forbi det jeg ikke vil høre... For folk som ikke kjenner meg personlig, VET virkelig ikke så mye om meg og mitt at de kan uttale seg om hva jeg gjør og ikke og åssen dyr har det hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest i går fikk jeg en kommentar på at noen her inne er rimelig krasse i sine svar, hvorpå jeg bare svarte vedkommende om at det må du bare overse.. Noen ER bare sånn. Nå var ikke dette en av de fra den tidligere nevnte harde kjerne som hadde vært krasse i munnen sin, men heller en nybegynner tror jeg. Men uansett, noen ER virkelig bråtøffe i kjeften her inne!

Og bare i denne tråden her så har dere jo faktisk klart å kalle HippiPippi for både det ene og det andre! ER DET NØDVENDIG???

Kan du definere "nødvendig"?

Jeg har ikke lest tråden som det snakkes om, men jeg har forstått sammenhengen ut fra det som står i denne tråden. JA, en person som åpner kjeften sin på et forum må regne med å få høre andre folk sine meninger, sånn ER det i forumverden. Men den samme personen må IKKE godta å bli kaldt både drittunge, barnslig osv! Og DER mener jeg at grensen burde gått for mange her inne på forumet.

Kanskje du skulle lese tråden før du fordømmer dem som har svart i den, så forstår du muligens hvorfor den ble som den ble? Eller ikke...

Jeg har fått slengt det i trynet mange nok ganger selv her inne at jeg aldri burde hatt hund, og at hunder ikke har det bra hos meg, og jeg ble virkelig dømt nord og ned og kaldt både det ene og det andre i den perioden jeg hadde Luna-valpen, og ikke minst når jeg kom til det steget å bestemme meg for å omplassere Luna videre, kun i en alder av 12 uker...

Men, er det ikke rart at HER inne sitter det en gjeng med bedrevitere som helst skulle slaktet meg for det valget, mens på raseforumet til en av de rasene som Luna var, så går det kun kort tid så har jeg PM i innboksen min fra en OPPDRETTER som gjerne vil selge meg en voksen hund av samme rase?

Av dette kan vi konkludere at enhver framtidig diskusjon om useriøse oppdrettere må legges død. For alle oppdrettere er like oppgående, har samme synssett og tankemåte, og vurderer alle valpekjøpere på samme vis. :ahappy:

HVORFOR kan folk klare å tolke en sak på to så forskjellige måter som det ble da???

Si det, du - si det...

Og for å få med det... (ja, dere har jo skjønt det, selvfølgelig) Aussie forumet er så visst ikke noe råååååsa forum! Langt derifra! Føler vel at de diskusjonene som er der kan blir rimelig så hoppheita når de kommer igang.

Å, så Dyresonen er ikke spesielt plaget med oppheta diskusjoner, de forekommer andre steder også???

Nei, jeg er enig med trådstarter her jeg... Det ER mye dritt slenging, ovenfra og ned holdning osv her inne, men jeg vil ikke skylde kun på den "harde kjerne", det erlike mange andre som er litt for tøffe i kjeften.

Yepp, som i resten av verden er det drittslenging og folk med ulike holdninger. Jeg tør påstå at du med utsagnet over hverken viser deg særlig ydmyk eller høflig. Tvert imot, så slenger du dritt i alle himmelretninger, og våger ikke engang å si hvem du sikter til.

MEN, selvfølgelig.. noen fortjener vel det de får høre, mens andre kanskje ikke trenger det...

Nei, og igjen så er konklusjonen at DU ikke fortjener den pepperen du får, f eks i tråden om Luna - mens enkelte av de andre som får på pukkelen har godt av å høre det. :P Finnes det overhode et snev av selvinnsikt å spore her, noe sted???

Hva med å tenke seg om en halv gang til før man åpner kjeften sin? (både til nybegynner og de erfarne)

Ja, hva med det? Har du tenkt å forsøke? Som første mann ut, liksom? :P

Jeg har forøvrig lært meg å se forbi det jeg ikke vil høre... For folk som ikke kjenner meg personlig, VET virkelig ikke så mye om meg og mitt at de kan uttale seg om hva jeg gjør og ikke og åssen dyr har det hos meg...

Neida, og vi må jo alle kjenne noen PERSONLIG for å kunne vurdere om det er smart å legge valper i bur, eller om det er fornuftig å bruke pigghalsbånd under treninga... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av meg moderatorhatten et lite øyeblikk, for å komme med et innspill her... Jeg har, som alle andre, også vært ny i forumsverdenen en gang, jeg startet min "karriere" på et annet forum da jeg var 17/18 og trodde jeg kunne mye om hund. Jeg hadde ikke hund selv da, men jeg hadde mye å gjøre med hunden til en familie jeg kjente da, og hun var en fin håndfull med diverse atferdsdiller osv. Da jeg la ut en tråd om problemene i fht denne hunden, fikk jeg først en del råd og tips, men også beskjed om at det godt kunne være at jeg bidro til problemene. Bl.a. utagerte hun mot andre hunder, og da fikk jeg høre at jeg antageligvis ble anspent før hun i det hele tatt hadde registrert den andre hunden, og dermed reagerte hun på at jeg ble "rar".Jeg gikk rett i forsvarsposisjon når jeg fikk høre det, for sånn var det i hvertfall ikke, nemlig! På neste tur med dyret hadde jeg bestemt meg for å bevise at disse sure forumsbrukerne tok feil, og prøve det de anbefalte. Det var en viss frøken (jeg, altså) som ble temmelig lang i maska da jeg oppdaget at de rådene jeg hadde fått faktisk fungerte!

Poenget mitt er at de fleste, i hvertfall i begynnelsen/når de begynner å skrive i en tråd, er greie og hyggelige og prøver å komme med gode råd. Det er ikke alltid trådstarter er like åpen for råd, tips og vink så fort det blir foreslått at en selv kan ha noe med "problemet" å gjøre, noe som forsåvidt er forståelig, men man bør også ha såpass med selvinnsikt at man kan lese det som blir skrevet, ta det opp til vurdering og se om det har rot i virkeligheten eller ikke. Har det eller kan det ha rot i virkeligheten, så kan man ta tak i det, og har det ikke rot i virkeligheten, så kan man enten si at "Nei, det stemmer ikke for meg/oss/vår situasjon" el.l., eller bare ignorere svaret.

Føler man at tonen blir for krass, at det blir mye internt eller OT, så er det ikke verre enn å trykke på "Tips oss"-knappen og så tar moderatorteamet saken opp til vurdering. Selv om noen sier at "Det tror jeg ikke er noen god idé", "Har du tenkt på f.eks. [...]?" så betyr ikke det at vedkommende mener at den h*n svarer er dum, teit eller barnslig, det er bare svar på det man spør om. Og dette er et diskusjonsforum, starter man en tråd/skriver man i en tråd, så må man regne med å få svar. Man får ikke alltid de svarene man vil ha, og sånn er det bare. I stedet for å bli sur og irritert, så velger jeg, for min del, heller å se på hva jeg kan lære av situasjonen... Har jeg ordlagt meg feil, har jeg tatt ting personlig som kanskje ikke var ment personlig osv. Og i stedet for å trekke konklusjoner ut av innlegg man kanskje har litt vanskelig for å skjønne den nøyaktige meningen bak, så kan man jo heller bare spørre vedkommende hva h*n mente med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo allerede 40% advarsel, OMG!

Nå er jeg helt klart på slemming-siden av denne diskusjonen, men dette synes jeg er helt drøyt! Hvorfor har HippiPippi fått advarsler? Ja, det er teit å slette sine egne innlegg. Sånt ødelegger mye. Men 40% advarsler er helt på styr.

Jeg har selv vært ganske så direkte i flere diskusjoner her inne, men har 0% (og fint er det!). Jeg kan tenke meg at Lottas bruker henger i en tynn tråd om HippiPippi har 40%... (Lotta: No offense baby. You know I love ya! :ahappy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt klart på slemming-siden av denne diskusjonen, men dette synes jeg er helt drøyt! Hvorfor har HippiPippi fått advarsler? Ja, det er teit å slette sine egne innlegg. Sånt ødelegger mye. Men 40% advarsler er helt på styr.

Jeg har selv vært ganske så direkte i flere diskusjoner her inne, men har 0% (og fint er det!). Jeg kan tenke meg at Lottas bruker henger i en tynn tråd om HippiPippi har 40%... (Lotta: No offense baby. You know I love ya! :ahappy:)

Den merket også jeg meg må jeg si... Jeg har vært her inne ganske lenge, og er visst definert som medlem av "den harde kjerne" :rolleyes: , men heller ikke jeg har noen sinne fått en eneste advarsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt klart på slemming-siden av denne diskusjonen, men dette synes jeg er helt drøyt! Hvorfor har HippiPippi fått advarsler? Ja, det er teit å slette sine egne innlegg. Sånt ødelegger mye. Men 40% advarsler er helt på styr.

Jeg har selv vært ganske så direkte i flere diskusjoner her inne, men har 0% (og fint er det!). Jeg kan tenke meg at Lottas bruker henger i en tynn tråd om HippiPippi har 40%... (Lotta: No offense baby. You know I love ya! :ahappy:)

Les retningslinjene, Mari. Det er ikke hvor snill eller slem du er som regulerer hva som er "lov" og ikke "lov".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt klart på slemming-siden av denne diskusjonen, men dette synes jeg er helt drøyt! Hvorfor har HippiPippi fått advarsler? Ja, det er teit å slette sine egne innlegg. Sånt ødelegger mye. Men 40% advarsler er helt på styr.

Jeg har selv vært ganske så direkte i flere diskusjoner her inne, men har 0% (og fint er det!). Jeg kan tenke meg at Lottas bruker henger i en tynn tråd om HippiPippi har 40%... (Lotta: No offense baby. You know I love ya! :ahappy:)

40% utgjør 2 (av totalt 5 mulige) advarsler såvidt jeg vet. HippiPippi saboterte med vilje en hel tråd, hvilket er i strid med reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å med viten og vilje ødelegge tråder, da er det på sin plass syns jeg. Sånn utenom det regner jeg med moderatorene har sine grunner for å dele ut advarsler og slikt, så tenker stort sett ikke noe over om det er "fortjent" eller ei. Det bør de som har ansvaret for det styre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første s burde jeg vel forventet et sånn svar fra deg Lotta.. Oppdelt i haugevis med quoter, og med halvspydige kommentarer til det meste som det egentlig er bare deg som henger deg opp i.. Men jeg skal svare deg...

Kan du definere "nødvendig"?

Antar du kan norsk selv jeg, og fårstår hva jeg mente med det jeg skrev her, Og at du ber om definisjonen av nødvendig kun er for å ha noe mer å diskutere... Tenk istedet du.

Kanskje du skulle lese tråden før du fordømmer dem som har svart i den, så forstår du muligens hvorfor den ble som den ble? Eller ikke...

Siden det er nevnt her flere ganger at de fleste innlegg i den traaden (faaaaen, jeg har faatt engelsk tastatur og aner IKKE aassen jeg skal gjoere noe med det, baer over med meg til etterpaa) er slettet, saa ser jeg ingen grunn til aa lese det som staar igjen... Da faar jeg uansett ikke med meg hele settingen

Av dette kan vi konkludere at enhver framtidig diskusjon om useriøse oppdrettere må legges død. For alle oppdrettere er like oppgående, har samme synssett og tankemåte, og vurderer alle valpekjøpere på samme vis. :ahappy:

Nei, for som vanlig saa er det bare de du kjenner og godkjenner som er bra nok... At de fleste oppdrettere jeg har snakket med forstaar min side i saken har vel ikke noe aa si... Vaere seg aussie oppdrettere eller andre. Du har jo rett du, som vanlig...

Å, så Dyresonen er ikke spesielt plaget med oppheta diskusjoner, de forekommer andre steder også???

Har jeg noen gang paastaatt noe annet?

Har jeg noen gang sagt at jeg IKKE liker oppheita diskusjoner?

Yepp, som i resten av verden er det drittslenging og folk med ulike holdninger. Jeg tør påstå at du med utsagnet over hverken viser deg særlig ydmyk eller høflig. Tvert imot, så slenger du dritt i alle himmelretninger, og våger ikke engang å si hvem du sikter til.

Hvorfor sku jeg henge ut noen spesielle egentlig? Da vil det bli altfor mange navn aa nevne, helt sikkert ogsaa inkl meg selv til tider. Jeg sier da ikke at jeg er bedre enn noen andre? Hvor har du det fra? Men jeg tenker meg LITT mer om foer jeg gaar til personangrep paa folk...

Er jo ikke alle som er like spydige hver gang det er en ny traad, men NOEn gaar igjen... Og nei, jeg nevner ikke navn fordi jeg ikke syns det passer seg.

Nei, og igjen så er konklusjonen at DU ikke fortjener den pepperen du får, f eks i tråden om Luna - mens enkelte av de andre som får på pukkelen har godt av å høre det. :P Finnes det overhode et snev av selvinnsikt å spore her, noe sted???

Hvor har jeg sagt dette? Jeg fortjente MYE av det jeg fikk ang Luna jeg, om at jeg burde tenkt meg om bedre, hoert paa raad osv, men ikke at jeg er en daarllig hundeeier! En vesentlig forskjell der. Men, din verden er jo svart hvit som vanlig

Neida, og vi må jo alle kjenne noen PERSONLIG for å kunne vurdere om det er smart å legge valper i bur, eller om det er fornuftig å bruke pigghalsbånd under treninga... :rolleyes:

Saa kan du da, som kjenner meg saa godt og vet aassen mitt hundehold er, fortelle meg hvor mange minutter, timer, dager, uker som Luna laa i bur den tiden hun var hos meg....

Men, mye av denne diskusjonen understreker selv traadstartes poeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål og kommentarer angående moderering skal rettes på PM til den aktuelle moderatoren eller supermoderator. Hvem som får advarsler og hvorfor er en sak mellom moderatorene og det aktuelle medlemmet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er nevnt her flere ganger at de fleste innlegg i den traaden (faaaaen, jeg har faatt engelsk tastatur og aner IKKE aassen jeg skal gjoere noe med det, baer over med meg til etterpaa) er slettet, saa ser jeg ingen grunn til aa lese det som staar igjen... Da faar jeg uansett ikke med meg hele settingen

Før du uttaler deg mer, synes jeg faktisk du skulle lese den tråden en gang... Selv om trådstarter har slettet en del innlegg er det andre som har rukket å quote det hun har skrevet, og dermed kan man lett få inntrykk av hvilken tone vedkommende førte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg er glad det er ganske lite personopplysninger her på forumet. ellers hadde jeg nesten vært redd for å gå å legge meg.... :P

Jeg syns det er leit at du er redd, og det mener jeg uten å være frekk eller sarkastisk, men jeg syns vel det er litt drøyt å tro at noen skal spore deg opp for å gjøre noe ekkelt med deg pga en litt heit diskusjon!

jeg liker heller ikke at dere bruker "mitt lille karr" som ett eksempel, (uansett hvem som dro det inn først)

Nei, jeg skjønner og at du ikke liker det, men det er jo ett kremeksempel, det var vel derfor tråden din ble brukt.

Jeg har rett og slett ikke ork eller lyst til å forsvare meg selv lenger. Og jeg føler heller ingen trang til!

Nei, kanskje prøve en annen taktikk da, høre på råd du får fra noen som har mer erfaring enn deg :P (Igjen, ikke sarkastisk eller spydig ment, man kan tydligvis ikke forsikre seg om det nok..)

dere slipper å tenke meg og mine "umodene" kommentarer mer for å si det sånn. bye bye

Håper det går bra med fiskene dine da :P

Jeg forstår godt forskjell på ironi og sarkasme jo.. Bruker faktisk en god del ironi selv. men det der var sarkasme.. Når man latterliggjør et svar fra en som prøver å motsi deg på noe som det var i dette tilfelle, så kaller jeg det sarkasme!

Hvis den her var ment til min Ja, mitt barn-kommentar så har vi vel kanskje ryddet opp i den nå eller? *mumle noe om avreagering*

Og problemet er ??? Det er da bare å la være å lese og skrive her inne det, problem solved ! :ahappy:

Du måkke si sånn, da er man frekk og det skal man visstnok ikke være...

Javisst... Jeg ser for meg en gjeng SGTer (Sinte Gale Tanter) bevæpnet med erfaring, fakta, oppslagsverk og ordbøker sette seg under soveromsvinduet og holde lange foredrag med høye røster natt etter natt så du ikke får sove. Verden er skummel :P

Ufattelig bra! :P:P

Btw.. Hvor mange betydninger har vi av SGT nå egentlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en advarsel, jeg har tenkt å være like sutrete som alle "de snille barna" på sonen er nå..

Jeg er DRIT lei den antydningen om at det er en hard kjerne, en klikk, en gjeng, en haug med middelaldrende tanter (okay, det var fra forrige "alle er så slemme"-tråd), whatever, som "alle" vissnok veit hvem er, men få tør å definere - JEG syns det er feigt og uhøflig å slenge med leppa om og til folk, uten å tørre å si hvem det er - og ja, Marit, jeg mente deg og nå..

Jeg har fått med meg at jeg er en av de slemme, det har blitt nevnt opp til flere ganger, dog ikke av de som syter mest om hvor slemme folk er. Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke er spesielt snill, men jeg er faktisk ikke her på hundesonen for å jage sarte sjeler unna med sarkastiske kommentarer - jeg vet det kan være vanskelig å tro, men det er faktisk ikke en hobby jeg har. Hund derimot er, og har vært det lenge, og jeg er så hovmodig at jeg tør å si at jeg har faktisk peiling på det jeg snakker om. At mitt syn på hundeoppdragelse, avl, mentalitet, whatever, sårer en stakkar her på hundesonen, er meg revnende likegyldig - I don't give a crap, I couldn't care less, det bryr meg mitt i ræva, det betyr ingenting for meg (get the picture?). Jeg mener det jeg skriver og jeg skriver det jeg mener - og det gjør jeg HELT uten å ha noen gjeng, klikk, kjerne, en haug med middelaldrende tanter å støtte meg på. Det irriterer meg faktisk, at det antydes at det er gjengmentaliteten som gjør utslag her, for "vi" er faktisk ikke en gjeng..

Det har ikke falt dere inn, dere med sarte sjeler som syns sonenfolk er onde, at når "tante-gjengen" sier at du tar feil, så er det mulig at det er sånn det er - at du tar feil? Det er en del kompetanse og en haug med år med erfaringer som ligger bak, så det kan jo muligens kanskje være sånn at "vi" faktisk har et poeng? Eller? Det kan kanskje muligens tenkes at "vi" ikke skriver våre ondskapsfulle innlegg for å være ondskapsfulle også, kanskje? Det kan muligens være så enkelt som at vi bare sier det vi mener? Selv om det ikke passer prinsessene?

Det er heller sånn at ting som blir sagt i beste mening - som i den akvarietråden Marit f.eks ikke gidder å lese, men som synliggjør dette sutreproblemet i aller høyeste grad. Du trenger ikke å lese tråden heller, Marit, det er forholdsvis gode referater her i denne tråden alt - damen hadde bilde av akvariet sitt, lurte på hva hun skulle ha oppi det, fikk råd om planter og reker, valgte å kjøpe fisk allikevel, ble furten når noen sa at det var for lite for fisk for det hadde ikke butikkdamen sagt (nei, hvorfor skulle hun si det? Hun SELGER den fisken.. Dør den fisken hun selger, kommer kjøperen tilbake og kjøper MER..), og klarer å bygge forsvaret sitt rundt at fisk ikke er dyr, det er pynt.. Og, damen ville ikke ha gode råd hun, det ville hun ha seg frabedt, faktisk, hun ville bare ha hyggelige tilbakemeldinger om det fine bittelille veggakvariumet hun hadde kjøpt seg.. Sånn for å ha oppsummert det..

- Da har det kanskje ikke SÅ mye med HVORDAN det blir sagt å gjøre, men kanskje mer om hvordan det blir tatt opp..

Og Marit - og nei, jeg er ikke ute etter å ta deg, men du dro det nå inn sjøl - du spurte om råd før du henta Luna, og du fikk vel beskjed om at det kunne komme til å bli en veldig aktiv blanding? Da kan du vel ikke klage over at du får pes når det gikk galt, det burde du ha skjønt helt av deg selv at du kom til å få - akkurat som jeg skjønner helt av meg selv at om jeg bestemmer meg for å selge Emma fordi jeg ikke syns hun er nok, så kommer jeg til å få pes.. Om man veit at man har tatt den rette avgjørelsen, så er det vel ikke noe problem å stå for det man gjør og mener? Selv om samvittigheten er bittelitt svart?

At folk er REDD fordi at noen svarer på et diskusjonsforum, er jo direkte latterlig - og ja, jeg veit at jeg tramper på noen ømme tær nå. Hva tror dere egentlig? At det er en hundesone-mafia som kjører rundt og banker opp folk som ikke er enige med en? Hallo?

- Og det er jo det morsomste av alt, på en ironisk måte - for dette med personangrep og privat "terror", er mer en fjortisgreie enn en "tante"-greie.. Men det er OSS dere burde være redd, uten tvil.. Det kan til og med hende vi er så slemme at vi sier HEI på en utstilling eller et stevne og, fordi vi klarer å avreagere etter diskusjoner og ikke går rundt og "hater" de vi diskuterer med. Det går faktisk an å diskutere og allikevel ha respekt for den man diskuterer med.. Mulig det er en middelaldrende tante-ting, men da har dere jo noe å glede dere til..

Respekt og høflighet bør gå begge veier.. Å lese innlegg uten å ta alt i værste mening, bør gå begge veier.. Man får gjerne igjen i den tonen man svarer i selv, så om man stadig blir plaget av at folk er slemme, dumme, onde og uhøflig med en, bør man kanskje lese over sine egne poster før man syter for høyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men omhandler egenlig dette kun Hippipippi og hennes innlegg?? Synes det blir fryktelig mye fokus på henne personlig.. Det hele startet vel ikke med hennes "mitt karr" innlegg, gjorde det vel? Det er vel snakk om en generell uhøflig oppførsel og ikke om hva denne jenta har skrevet eller ikke skrevet i en enkelt tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men omhandler egenlig dette kun Hippipippi og hennes innlegg?? Synes det blir fryktelig mye fokus på henne personlig.. Det hele startet vel ikke med hennes "mitt karr" innlegg, gjorde det vel? Det er vel snakk om en generell uhøflig oppførsel og ikke om hva denne jenta har skrevet eller ikke skrevet i en enkelt tråd?

Ja, det samme har jeg reagert på. Tråden startet jo med et spørsmål om flere enn trådstarter hadde reagert på tonen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men omhandler egenlig dette kun Hippipippi og hennes innlegg?? Synes det blir fryktelig mye fokus på henne personlig.. Det hele startet vel ikke med hennes "mitt karr" innlegg, gjorde det vel? Det er vel snakk om en generell uhøflig oppførsel og ikke om hva denne jenta har skrevet eller ikke skrevet i en enkelt tråd?

For sikkert åttende gang: KANSKJE de andre trådene dere tenker på har noe av det samme innholdet som hippipippi sin tråd? Kanskje det handler om en trådstarter som formulerer seg helt rævva og blåser seg opp når hun får konstruktiv kritikk på hva som burde/kan gjøres bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det handler absolutt ikke bare om det.

Nei, det handler om at du mener at dine preferanser rundt hvordan tonen her inne skal/bør være, er viktigere og skal bli tatt mer hensyn til, enn flertallets preferanser rundt det samme.

Hvor snilt og høflig er nå egentlig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det handler ikke om det heller. :rolleyes:

Men det må det jo gjøre? For i følge denne diskusjonen så ønsker flertallet å ha muligheten til å være rimelig direkte. Alikevel ønsker du å trumfe gjennom din preferanse? Hvorfor er det viktigere å tekkes "dere" enn "oss"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må det jo gjøre? For i følge denne diskusjonen så ønsker flertallet å ha muligheten til å være rimelig direkte. Alikevel ønsker du å trumfe gjennom din preferanse? Hvorfor er det viktigere å tekkes "dere" enn "oss"?

Tror du må ha misforstått meg. Har aldri ment å trumfe igjennom noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en advarsel, jeg har tenkt å være like sutrete som alle "de snille barna" på sonen er nå..

Jeg er DRIT lei den antydningen om at det er en hard kjerne, en klikk, en gjeng, en haug med middelaldrende tanter (okay, det var fra forrige "alle er så slemme"-tråd), whatever, som "alle" vissnok veit hvem er, men få tør å definere - JEG syns det er feigt og uhøflig å slenge med leppa om og til folk, uten å tørre å si hvem det er - og ja, Marit, jeg mente deg og nå..

Den harde kjerne er det IKKE jeg som har definert "først" eller hva som er sagt, og det er heller ikke je som har kaldt dere for noen som helst tanter. (noe jeg, for å være ærlig syns er like latterlig som de onklene som vi kjenner så godt) Jeg tror også jeg skrev det opp til flere ganger at jeg ikke anriper "den harde kjerne" for å utnevne seg noe spesielt, jeg mener så tydelig å huske at JEG skrev at dette gjaldt mange andre også, deriblandt nybegynnere.

Eneste forskjellen er kanskje at dere (ja du sier jo selv vi lenger ned her) kanskje er enda litt hardere når dere sier ting... Og enda mer direkte. Men, dette gjelder vel til tider meg også, selv om jeg kanskje ikke alltid er Så stri med å si hva jeg mener... :P Rett og slett fordi jeg en gang har vært nybegynner med hund selv og VET åssen det er... Noe jeg føler at mange glemmer...

... Hund derimot er, og har vært det lenge, og jeg er så hovmodig at jeg tør å si at jeg har faktisk peiling på det jeg snakker om. At mitt syn på hundeoppdragelse, avl, mentalitet, whatever, sårer en stakkar her på hundesonen, er meg revnende likegyldig - I don't give a crap, I couldn't care less, det bryr meg mitt i ræva, det betyr ingenting for meg

Men du har vært nybegynner en gang du også?? Har du ikke? Problemet er vel at det var FØR Canis og spnen og forum tiden, slik at du ikke hadde muligheten til å få kjeft for å ta feil eller ikke vite helt enda, evnt få kjeft fordi du var "ung og bedreviter".

Jeg har vært der selv jeg, nå er jeg mer ydmyk når jeg tar imot dritt, iallefall dritt som jeg kanskje føler at stikker litt dypt i meg...

Det er heller sånn at ting som blir sagt i beste mening - som i den akvarietråden Marit f.eks ikke gidder å lese, men som synliggjør dette sutreproblemet i aller høyeste grad. Du trenger ikke å lese tråden heller, Marit, det er forholdsvis gode referater her i denne tråden alt - damen hadde bilde av akvariet sitt, lurte på hva hun skulle ha oppi det, fikk råd om planter og reker, valgte å kjøpe fisk allikevel, ble furten når noen sa at det var for lite for fisk for det hadde ikke butikkdamen sagt (nei, hvorfor skulle hun si det? Hun SELGER den fisken.. Dør den fisken hun selger, kommer kjøperen tilbake og kjøper MER..), og klarer å bygge forsvaret sitt rundt at fisk ikke er dyr, det er pynt.. Og, damen ville ikke ha gode råd hun, det ville hun ha seg frabedt, faktisk, hun ville bare ha hyggelige tilbakemeldinger om det fine bittelille veggakvariumet hun hadde kjøpt seg.. Sånn for å ha oppsummert det..

- Da har det kanskje ikke SÅ mye med HVORDAN det blir sagt å gjøre, men kanskje mer om hvordan det blir tatt opp..

Jeg har lest tråden nå, men egentlig så aner jeg ikke helt hvor de gikk galt der. Men ja, jeg skjønner jo at folk ble oppgitte, irriterte you name it over at trådstarter da sletter innlegg osv, og sier at det er hennes tråd og der skal det være hygglig, men IKKE at vedkommende har fortjent å bli kaldt det ene og det andre som hu er her inne! DER går grensa for meg... IKke ved at folk sier SIN MENING og SNAKKER AV SIN ERFARING, for det er jo derfor et forum er tid!

Men til noen så går det kanskje ann å si SIN MENING (osv) på en litt hyggeligere måte...

Og Marit - og nei, jeg er ikke ute etter å ta deg, men du dro det nå inn sjøl - du spurte om råd før du henta Luna, og du fikk vel beskjed om at det kunne komme til å bli en veldig aktiv blanding? Da kan du vel ikke klage over at du får pes når det gikk galt, det burde du ha skjønt helt av deg selv at du kom til å få - akkurat som jeg skjønner helt av meg selv at om jeg bestemmer meg for å selge Emma fordi jeg ikke syns hun er nok, så kommer jeg til å få pes.. Om man veit at man har tatt den rette avgjørelsen, så er det vel ikke noe problem å stå for det man gjør og mener? Selv om samvittigheten er bittelitt svart?

For å "forsvare" meg en siste gang ang denne saken... Jeg VET jeg dreit meg ut med blandingen, og at jeg "tok meg vann over hodet" og det har jeg da lagt meg flat for, men jeg vet også at jeg DERFOR gjorde det rette med å velge å omplassere Luna! (største problemet med den saken er jo at jeg desverre dreit meg lodrett ut om hvem som fikk henne også... Men det har egentlig ikke noe med mitt valg og min avgjørese å gjøre).

Jeg står definitivt for valget jeg tok da, og jeg driter i folk som mener det ene og det andre i den saken, jeg VET jeg gjorde det rette!

Og eneste grunnen til at min samvittighet er svart med det der, er jo at jeg ga Luna til helt feil folk..... :ahappy:

Men at dette er nok til at folk skal kalle meg dyremishandler, si at jeg aldri burde hatt hund osv, DET er å ta i for mye! Samme som jeg mener at det er for mye å kalle Hippipippi her for det ene og det andre..

Ser dere ikke forskjellen?

Å si meningen sin og erfaringen sin OK, men ikke personangrep og kallenavn!

Og eneste jegburde ha lært av er vel å dra frem meg selv i diskusjoner, IGJEN.... Saken er vel den at jeg liker bedre å dra frem meg selv om eksempel (både på godt og vondt) enn å henge ut andre... Som er blitt gjort her.

Og igjen, grunnen til at jeg ikke nevner navn på noensomhelst er at for det første vil det bli altfor mange å nevne og for det andre så hadde jeg måtte lese gjennom hele sonen for å finne ut hvemsom har sagt hva hvor, for jeg har en sygg uvane medå bare lese svarene jeg får, og det er sjelden jeg egentlig får med meg HVEM som sier det..

Eneste grunnen il at jeg kanskje får med meg hva "den harde kjerne" sier, er at dere er såpass gamle her på forumet, at jeg kjenner igjen måten dere skriver på, uten at jeg trenger å se på navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit, det er da vel ingen som har sagt at det er noe galt i å være nybegynner vel!? Det jeg ihvertfall reagerer på er greia med å overhode ikke høre på rådene, som vedkommende faktisk ber om å få, for så å bli forbanna for at hun ikke får de svarene hun ville ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...