Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?


HippiPippi

Recommended Posts

Enig med deg i det! Men man lærer også så mangt i livets skole, bl.annet litt om omtanke og overbærenhet for de som kommer nye inn et sted, enten det er på et forum eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar
Enig med deg i det! Men man lærer også så mangt i livets skole, bl.annet litt om omtanke og overbærenhet for de som kommer nye inn et sted, enten det er på et forum eller andre steder.

Ja- og det er der jeg ikke skjønner helt hva dere mener, for jeg synes virkelig ikke tendensen er at nye får som hatten passer. Jeg synes heller at flere av medlemmene her tar seg tid (sin tid!) og forklarer ting på en ordntlig og hyggelig måte, og det er når vedkommende på ingen måte ønsker å ta til seg de svarene h*n får at noen kan svare litt skarpere.

EDIT: men kanskje jeg bare er fryktelig hardbarket og tykkhudet, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert ikke hardbarket og tykkhudet! Men man reagerer kanskje forskjellig på ting. Jeg (og flere med meg, tydeligvis) synes det noen ganger går litt vel hardt for seg her inne. Og, for min egen del, så er jeg ikke vant med slikt i andre forum jeg er med i, og da reagerer jeg, og lurer på hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: men kanskje jeg bare er fryktelig hardbarket og tykkhudet, mon tro?

Der har vi nok svaret ja *ler*

Uansett; jeg synes dette blir barnslig og sutrete jeg... Jeg kjente ingen av medlemmene her inne da jeg registrerte meg for et års tid siden, men tenke seg til, jeg trives faktisk på dette forumet og har aldri sett noe til denne såkalte "harde kjernen" eller at nye medlemmer får så hatten passer. Ydmykhet, modenhet og sunn fornuft er ofte lurt å ha med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ydmykhet, modenhet og sunn fornuft er ofte lurt å ha med seg...

Anette...... *sukk* Hvorfor i all verden må man være det da!? Verden er jo såååååå mye finere og sååååå mye søtere uten, og bittelitt mer rååååsa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert ikke hardbarket og tykkhudet! Men man reagerer kanskje forskjellig på ting. Jeg (og flere med meg, tydeligvis) synes det noen ganger går litt vel hardt for seg her inne. Og, for min egen del, så er jeg ikke vant med slikt i andre forum jeg er med i, og da reagerer jeg, og lurer på hvorfor det er slik.

Veldig enig i det. Synes ofte folk er ekkelt pirkete og spydige mot folk her inne. Ingenting annet å gjøre enn å sitte på hendene og la det gå sin gang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi hadde det så morsomt. furte :)

Anette...... *sukk* Hvorfor i all verden må man være det da!? Verden er jo såååååå mye finere og sååååå mye søtere uten, og bittelitt mer rååååsa :)

Jeg snakket ikke om DERE da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker?!? :) Jeg som trodde du mente jeg var ond og teit og sånn nå...

Oki.. Skal slutte nå... Snart... Tror jeg... *fnis*

Nei nei nei... Du er jo bare rååååsa du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det. Synes ofte folk er ekkelt pirkete og spydige mot folk her inne. Ingenting annet å gjøre enn å sitte på hendene og la det gå sin gang :rolleyes:

Jeg er veldig enig. For å ta ett eksempel så kan vi jo se på tråden til Hippipippi som heter mitt karr, hadde det vært en gammel eller "populær" sonen bruker hadde det baee kommet masse posetive kommentarer, men siden hun er ny og kanskje ikke blant de "populære" så blir hun totalt slaktet på en ekkel og meget arrogant måt! Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig. For å ta ett eksempel så kan vi jo se på tråden til Hippipippi som heter mitt karr, hadde det vært en gammel eller "populær" sonen bruker hadde det baee kommet masse posetive kommentarer, men siden hun er ny og kanskje ikke blant de "populære" så blir hun totalt slaktet på en ekkel og meget arrogant måt! Æsj!

Ja, eller så kan det være det at hun oppfører seg som en 5åring som ikke har fått vilja si?

"Dere få'kke lov å gi meg råd i MIN skrytetråd, jeg vil bare høre hvor fint karet mitt er, og jeg sier det til moderatoren om dere ikke gjør som jeg vil" *trampe i beina*

Herremin :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller så kan det være det at hun oppfører seg som en 5åring som ikke har fått vilja si?

"Dere få'kke lov å gi meg råd i MIN skrytetråd, jeg vil bare høre hvor fint karet mitt er, og jeg sier det til moderatoren om dere ikke gjør som jeg vil" *trampe i beina*

Herremin :rolleyes:

okeeeei. for dette var ikke personangrep eller?........ jeg ser veldig godt hvem av oss som er 5 åringen her, og det er ikke meg for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller så kan det være det at hun oppfører seg som en 5åring som ikke har fått vilja si?

"Dere få'kke lov å gi meg råd i MIN skrytetråd, jeg vil bare høre hvor fint karet mitt er, og jeg sier det til moderatoren om dere ikke gjør som jeg vil" *trampe i beina*

Herremin :rolleyes:

Nå var det et eksempel, og det du gjorde med å svare på den måten du svarte nå, var jo bare å bekrefte akkuratt det jeg mener. At noen sonen folk er så jævli ekle med anre å på sånne sarkastiske måter. Jeg blir kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller så kan det være det at hun oppfører seg som en 5åring som ikke har fått vilja si?

"Dere få'kke lov å gi meg råd i MIN skrytetråd, jeg vil bare høre hvor fint karet mitt er, og jeg sier det til moderatoren om dere ikke gjør som jeg vil" *trampe i beina*

Herremin :rolleyes:

*flirer*

okeeeei. for dette var ikke personangrep eller?........ jeg ser veldig godt hvem av oss som er 5 åringen her, og det er ikke meg for å si det sånn

Nei vet du, det er faktisk sånn det blir oppfattet! Og nei, det er heller ikke 2ne som blir oppfattet som 5åringen...

Nå var det et eksempel, og det du gjorde med å svare på den måten du svarte nå, var jo bare å bekrefte akkuratt det jeg mener. At noen sonen folk er så jævli ekle med anre å på sånne sarkastiske måter. Jeg blir kvalm

Finn deg en bøtte...

Jeg klarer forsatt ikke å se at noen som bare vil dyrenes beste, og prøver å hjelpe andre til å ha ett bedre dyrehold er sarkastiske og ****** ekle på noen måte... Ja, sannheten kan gjøre litt ævva innimellom, men get a grip.. Det er sånn livet fungerer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okeeeei. for dette var ikke personangrep eller?........ jeg ser veldig godt hvem av oss som er 5 åringen her, og det er ikke meg for å si det sånn

Nei, det var ikke et personangrep. Jeg syns det er morsomt hvordan ting tas opp i verste mening, faktisk - det synliggjør hvor problemet egentlig ligger, og det er ikke hos oss "slemme" som er frekke nok til å si vår mening uten at noen har bedt om den, spør du meg.

For hva om du hadde lest det mer erfarne skrev til deg, uten å bli fornærma? Det kunne vært at du fikk en hel masse gratis hjelp av folk som faktisk HAR peiling da? Som kunne gitt deg tips om hvordan du fikk en funksjonabelt og fint akvarium som du ikke stadig måtte kjøpe nye fisker til? For selv om du mener at fisk ikke er dyr, så er det vel bedre å holde liv i de du har, enn å stadig måtte kjøpe nye?

Så var det dette med å se hvordan det en sjøl skriver, og hvorfor andre reagerer på det? Det er mange som mener noe av det samme om hunder og katter som du gjør om fisk - men da er det at det bare er dyr, og ikke fortjener bedre. Tipper du hadde blitt ganske sinna da?

Men klart.. Det å ta hensyn, det er det bare "de andre" som skal? Det er teit å begynne med seg selv? :)

EDIT:

Nå var det et eksempel, og det du gjorde med å svare på den måten du svarte nå, var jo bare å bekrefte akkuratt det jeg mener. At noen sonen folk er så jævli ekle med anre å på sånne sarkastiske måter. Jeg blir kvalm

Beklager, men når folk ikke tar til seg hva mer erfarne folk sier, og bare stamper med foten og sier at man ikke vil høre, da blir jeg "jævli ekkel" på "sånn sarkastisk måte", for det er tydeligvis eneste måten å nå gjennom på..

Folinsyretabletter hjelper forøvrig mot kvalme - bare et tips, du må ikke ta det til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et diskusjonsforum er det utrolig mange forskjellige mennesker med forskjellige meninger og forskjellinge måter å tolke ting på. I utgangspunktet skal det ikke så mye til for å skape et hyggelig miljø på sonen, samt gode og lærerike diskusjoner, å overse er et ord som ofte blir dratt frem i hundetreningsverden. Jeg tror at, hvis hver og en går inn i seg selv og tenker på hvordan man svarer, så kan man komme langt. Det er mulig å overse spydige kommentarer og oppgulp, det er mulig å holde en hyggelig og behersket tone selv om motdebattanten legger ved på bålet og det er mulig å bruke "Tips oss"-knappen på personangrep etc i stede for å svare tilbake med samme mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om jeg får til å formulere meg til tross for at leggetiden min er rett etter barne-tv.

Jeg er veldig enig. For å ta ett eksempel så kan vi jo se på tråden til Hippipippi som heter mitt karr, hadde det vært en gammel eller "populær" sonen bruker hadde det baee kommet masse posetive kommentarer, men siden hun er ny og kanskje ikke blant de "populære" så blir hun totalt slaktet på en ekkel og meget arrogant måt! Æsj!

Ja, hvis en gammel og populær sonenbruker hadde lagt ut sitt knøttlille akvarium på sonen, og sagt at h*n vurderte å stappe masse fisk som egentlig trenger mer plass enn det knøttlille karet, så hadde ingen andre gamle soniser reagert. Hvis noen, mot formodning, hadde ymtet frempå at fisker faktisk trenger større plass enn det karet, faktisk mye større plass, og denne gamle sonisen allikevel hadde proppa det med fisker, så hadde fortsatt ingen reagert.

Ærlig talt, grow up, de prøvde å forklare henne at fisker trenger større plass, og at noe annet enn et par reker oppi der ville være dyreplageri, hvorpå hun presterer å spy ut ting som at "dette er hennes tråd, og hun vil ikke ha noe annet enn hyggelige tilbakemeldinger her" og "fisk betyr ingen ting for meg, de er bare pyntegjenstander", før hun finner ut at dette var jo kanskje ikke så greit, for nå begynte virkelig folk å reagere, og da gikk hun likegreit tilbake og slettet nesten alle innleggene sine. Det er voksent og modent, det, og det bare lyser av høflighet. :rolleyes:

okeeeei. for dette var ikke personangrep eller?........ jeg ser veldig godt hvem av oss som er 5 åringen her, og det er ikke meg for å si det sånn

Okeeeeeei, det var det vel ikke, det var Victoria som brakte deg inn på banen, men for all del, du viser virkelig din moden- og høflighet ved å si ting som "jeg ser veldig godt hvem av oss som er 5 åringen her, og det er ikke meg for å si det sånn".

Nå var det et eksempel, og det du gjorde med å svare på den måten du svarte nå, var jo bare å bekrefte akkuratt det jeg mener. At noen sonen folk er så jævli ekle med anre å på sånne sarkastiske måter. Jeg blir kvalm

Mhm, med det nøye reflekterte innlegget du presterte å gurgle frem, så er det vanskelig å ikke være hyggelig.

Edit: La til et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor alle tydeligvis mener de "nye" (???) får gjennomgå så spesielt.

Tror dere JEG hadde sluppet unna dersom jeg startet en tråd hvor jeg sa at "Siri har begynt å bite på ting, kjedelig, så fra nå av skal jeg begynne å bruke bur på dagtid. Hvilket bur anbefaler dere, det må være litt stort så hun kan være der ganske mye?"

Det handler IKKE om hvem som er "SGT", "Den Indre Krets", "Den Harde Kjerne" (kommer mange festelige navn ut av disse trådene da!). Det handler om HVA vi skriver, HVORDAN vi legger det frem, og om vi klarer å lese det andre skriver uten å ta alt i verste mening.

Ja, det er et forum og av og til dukker det opp SLEMME tråder hvor ting ikke alltid går som trådstarter ønsker eller mener. Men vet dere hva? Ta en nærmere kikk, for de fleste trådene er faktisk SNILLE! Det er ikke noe jeg påpeker for å være kjip, eller fordi jeg er medlem av noen "gjeng".

Og kan jo kanskje opplyse om noe her da, siden alle går rundt og hvisker om det.

Forrige gang vi hadde en slik tråd, så var det også spørsmål om hvem som var de "slemme". Jeg må si at siden den gang har jeg selv også blitt litt mindre hårsår og prøvd å LÆRE istedet for å hyle tilbake, og det er faktisk ikke sånn at selvom noen klarer å overkjøre deg med argumenter, meninger og diskusjonsteknikk så er de dumme. Det kan faktisk rett og slett hende (og det stemmer i de fleste tilfeller) at de har mer erfaringer, kunnskap, bedre diskusjonsteknikk og meninger enn deg. Get over it! Bruk det til egen fordel istedet, sist så vi jo flere eksempler på folk som tok ting til seg i en burtråd og til og med ble fornøyd etterpå.

Jeg håper aldri jeg blir medlem av et forum der alle er enige om alt. Hva i all verden har jeg å lære av det?

..og "Tips oss" knappen kan selvfølgelig brukes, men ikke trykk fanatisk på den fordi man TROR at noen er så innmari ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og om man ikke tåler tonen som er HER INNE - hvordan fikser man da livet sånn generelt tro ? Livet er ikke en dans på roser det heller, har jeg hørt.

Ha, ha, ha! Livet er ikke bare en LEK, det er også en dans på roser! (For å sitere min (engang) så bitende ironiske og sarkastiske far!) :)

... og da kan man jo spørre seg hvem som er barna og hvem som er barnehagetantene... :rolleyes:

Tror neppe det har særlig mye for seg å spørre mange andre her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):) OMG Dette tar jo bare helt av. Snakk om barnehage.. Herremin..... :rolleyes:

Ja, dette blir jo helt umulig! Forstår jo nå at dette kan man bare gi opp, det er ingen som engang PRØVER å forstå hva vi mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig. For å ta ett eksempel så kan vi jo se på tråden til Hippipippi som heter mitt karr, hadde det vært en gammel eller "populær" sonen bruker hadde det baee kommet masse posetive kommentarer, men siden hun er ny og kanskje ikke blant de "populære" så blir hun totalt slaktet på en ekkel og meget arrogant måt! Æsj!

Altså. Jeg har ikke tittet på den tråden før nå, og det jeg ser er et par førstesider med hyggelige kommentarer, og et par kostruktive tips. Både fra nye og "gamle" sonenbrukere. Så begynner trådstarter å bli vel ivrig med antall fisk og hvilken type fisk som skal inn i karet sitt, og flere erfarne akvarieeiere sier at dette ikke er lurt, for fiskene vil mistrives og sannsynligvis dø. For meg er dette ganske lurt å få vite, det ville jo være synd om alle fiskene du har brukt penger på skulle falle død om?

Etter dette blir trådstarter sur, og lukker ørene for tipsene vedkommende får. Begynner å klage på at vedkommende får tips og råd(som hun ikke liker), når hun bare hadde lyst på hyggelige kommentarer!

FISK ER PYNT. spør 100 000Nordmenn. kanskje 400 mener noe annet, jeg LOVER att det går ann. fisk er fisk, enten du spiser det tilmiddag eller har det i akvarium, de er ikke verdt noe. det er bare fisk

...Men faktisk så ser jeg ikke på fisk som dyr, sånn er det bare...

Dette er ikke hva jeg ser på som er prakteksempel på dyrevelferd, og det fortjener kommentarer.

Så har trådstarter vært så voksen og ansvarsbevisst at vedkommende har slettet alle innleggene sine og ødelagt tråden.

Nei. Jeg synes ikke synd på vedkommende. Hun FIKK masse positive kommentarer, men ønsket helt tydelig ikke å ta imot konstruktive tips.

(Ellers så ergrer jeg meg over disse rosa kommentarene altså. Hvorfor har folk blitt helt rosagale?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...