Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommeraktiviteter og sommerkos

Aussieglis

Recommended Posts

Skrevet

Legg ut dine bilder av hunder som koser seg i sol og varme. :lol:

Har tatt haugevis av bilder selv idag, men de må redigeres ferdig og legges på nett.

Skrevet

IMG_2784copy.jpg

IMG_2778copy.jpg

Pinne er godt når man tar en pause i svømminga

IMG_2767copy.jpg

My har faktisk bein hun også under all den pelsen :lol:

IMG_2746copy.jpg

Tørke seg på steinen funker visst bra

IMG_2727copy.jpg

IMG_2725copy.jpg

Hihi, man kan ikke se så lur ut hele tiden vel?

IMG_2716copy.jpg

Ølboks er kult

IMG_2692.jpg

IMG_2686copy.jpg

IMG_2669copy.jpg

IMG_2664.jpg

IMG_2651.jpg

Emma prøver å stjele frisbeen til My

IMG_2649copy.jpg

IMG_2614copy.jpg

Ooohhh ei FJÆR!

IMG_2590copy.jpg

Hoppla!

IMG_2573copy.jpg

IMG_2568.jpg

Tørke seg i gresset og bli så skitten at man må bade på nytt igjen...

IMG_2562.jpg

IMG_2560.jpg

IMG_2551copy.jpg

IMG_2542copy.jpg

IMG_2540copy.jpg

IMG_2538copy.jpg

IMG_2535.jpg

Skrevet

Jeg tror ikke du skal få så store problemer under innlæringen av apport med MY, Anniken&rotta :P

Skrevet
Jeg tror ikke du skal få så store problemer under innlæringen av apport med MY, Anniken&rotta biggrin.png

Haha, nei hun er ikke spesielt kresen på hva som kan bæres på :banana: Hun har "litt" gjenstandsinteresse kan man vel si :thumbs:

Skrevet

sommerkos betyr:

å ligge i skyggen på en veranda:

29mai25wj4.jpg

å rulle seg i gresset:

29mai169fs0.jpg

å Spise litt gress:

29mai188fw9.jpg

å Hoppe:

7mai0829ei0.jpg

å slappe av i hagen med en vedbit:

7mai08139sh7.jpg

å Leke med fotball(sjekke blikket!)

14mai08313kq9.jpg

14mai08300ir9.jpg

å Være model for matmor:

14mai08327tc7.jpg

Å løpe alt man bare orker:

7mai083kt7.jpg

å ta en tur på stranden med en god venn:

hov071kn6.jpg

Å bade:

hov072nw3.jpg

å hente pinne:

hov107nm7.jpg

å løpe om kapp med en good venn:

badetur236bx6.jpg

å Bli trøstet av bestevennen når man er sliten:

29mai38qq5.jpg

å Slappe av hjemme i hagen:

juni0835lu4.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...