Gå til innhold
Hundesonen.no

Valaskogens nyeste tilskudd - FLIP!


Vala

Recommended Posts

RSKickFlip180508.jpg

Denne frøkna er Flip (Real Scoops Kick Flip), det nyeste og gledeligste tilskuddet til "Valaskogen" siden Sofus kom i hus for tre år siden. Hun var førstemann ut i kullet sitt 23. mars 2008 og jeg opplever henne som "førstemann" til alt, siden den gang :whistle: Hun er alltid der noe skjer og humøret kan en ikke klage på. Alle mennesker skal hilses på, klatres på og slikkes på! Jeg er så heldig å få være fôrvert for henne og dessuten gleder jeg meg til en fantastisk mulighet til å få oppleve en litt annen side av hundeholdet enn hva jeg har hatt med Sofus.

Bildet over er tatt av oppdretter og de påfølgende bildene er da mine "fantastiske" mobilbilder :P

DSC00359.jpg

Sofus er under angrep, bokstavlig talt.

DSC00360.jpg

DSC00350.jpg

Lillepus vokter over det nyeste tilskuddet (eller jakter på, take your pick)

DSC00349.jpg

Dessverre et fryktelig uklart bilde! Men en dag skal jeg fange det. Flippa har nemlig en liten sjarmerende tendens til å se ut som en, ehem.. , vampyr flaggermus når hun får tussebyge og havner på ryggen (*ler*). Da er hun på sitt nydeligste.

DSC00340.jpg

Frøken frese I og II faktisk :)

DSC00348.jpg

Det eneste ansiktsbildet jeg har fått med mobilen :P

Såh, da var noen bilder overstått! Må få lastet opp de fra kameraet men enn så lenge så duger disse! De er virkelig tatt i "farta", som man gjerne gjør med mobilen (den er jo tross alt med der det skjer :P).

Nå har jeg jo visst at jeg skulle få Flippa lenge men har vært så opptatt med mine egne tanker rundt det at jeg dermed ikke har laget en "NÅ skal jeg få valp" tråd :hug: Når en skal ha en ny hund i hus er det jo endel tanker som melder seg. Og når jeg attpåtil ikke har den mest modne, voksne eller balanserte hunden fra før, så blir det jo endel grubling :D

Men skam meg! Her går det så greit at det er hovedsaklig kos hele tiden! Klart, siden Sofus ikke er så fryktelig kjedelig av seg- så blir det endel "overvåking" under leking. Men han er faktisk mer "våken" og bevisst over at Flip er en valp enn hva jeg kunne gi ham cred for :D Dog, det må nok overvåkes i noen uker til *ler*

Flip er nemlig ikke den som gir seg akkurat og vil gjerne leke og leke og leke litt mer. Og det sier jo ikke "storebror" neitakk til heller ;)

Tøtto mi har også fått se en litt annen side av hundeholdet (til nuværende tidspunkt vel og merke). Jeg kan jo trekke linjer tilbake til når Soffen var valp. Og Flip er en heeeelt annen valp enn hva han var. Hun har en fantastisk evne til å være PÅ og AV. Dette medfører at hun og Tøtto får de fineste kosestundene og når vi henter på skolen, møtes Tøtto av en logrende hale som nærmest går i sirkel (som på helikoptere) *ler*

Jeg skal skrive veldig mye mer og komme med enda mer bilder! Men måtte bare gjøre en kjapp introduksjon (ble den egentlig så kjapp og kort?) siden jeg har fått endel purringer :P

EDIT I: Jiiises, det går litt fort i svingene! Det jeg gleder meg mest til er å jobbe med Flip. Det som er mitt hjerte nærest er selvfølgelig agility. Så får jeg også gleden av å sjekke ut utstillingsringen! På det området er jeg så grønn at nok må ha det meste inn med teskjeer og få bøtter av hjelp! Utover det så skal det nok også bli endel lydighet! *glede seg*

EDIT II: Sofus sin tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
ENDELIG! *klikk* Flink jente det Vala, der ser du, det var ikke sååå vanskelig å presentere henne :P

Skjønneste jenta!

Nei strengt tatt så presenterer frøkna seg selv hun (iaf i RL). Men man vil så gjerne gjøre det hele så flott, fantastisk og morsomt. Og ikke minst, få sagt absolutt alt som skal sies. Så da tar det jo litt tid i tillegg til kampen med Photobucket dah :whistle:

Men bare for å understreke det igjen, frøkna RULER! Nå har hun og Soffen virkelig brutt den lille isen som kanskje var. God middagsunderholdning når en ikke har noe å se på tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens! Hun er nydelig (og jeg er selvsagt heeeelt objektiv nå ;)).

Så utrolig skjønn! :wub::P

Kommer hun til å forbli sort?

Nei, hun kommer nok til å bli grå. Men hvilken fargetone av grå, der er jeg usikker. Det er egentlig ganske rart (for meg som er litt "ny" innenfor dette med raser og farger) at en valp kan bli født sort men så skifte. Tror egentlig jeg trenger et kurs eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med søte lille Flip!

Jeg kjenner godt hun som har broren Spin og han er en herlig liten tass!

Leke kompisen til min lille Supra som bare er ett par uker eldre enn disse :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...