Gå til innhold
Hundesonen.no

Velkommen hjem, lille Aynï!


Huldra

Recommended Posts

Da starter jeg et nytt emne om valpen. Bjarte har sagt et rungende JA (skulle jo nesten tro at jeg hadde fridd), så nå er det i boks, eske og kartong!

Navnet er ikke bestemt enda, Bjarte mente vi måtte opp og se litt nærmere på henne og vurdere det da. Vi står nå mellom to valg, som jeg ikke kommer til å si her før vi har bestemt oss. Blir det det ikke opprinnelige navnet jeg har hatt klart i et år snart, sier jeg det uansett ikke, for da skal jeg bruke det på en annen hund, hirr hirr! :) Litt egoistisk må man være kan skjønne!

Jeg har skrevet litt utfyllende om slekten i bloggen hvis noen er interessert i det. Ellers kommer det bilder hvert øyeblikk.. Jeg legger de ikke inn her fordi jeg rett og slett ikke gidder å krympe de. De er ikke redigert (bortsett fra et som er beskjært), rett og slett fordi jeg ikke gidder nå (men vil vise bilder, hihi). Beklager crappy kvalitet, kameraet samarbeidet ikke den dagen.. Men dere får vel tilfredsstilt den aller verste nysgjerrigheten, tenker jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer så mye

Trenger ikke krympe bildene for å legge de inn her.... De er små i bloggen.

Bloggen krymper automatisk, bildene er fremdeles mellom 1 og 2 MB, dessuten er det enkel link i signaturen min.

Det er vel bare fordi de er krympa i bloggprogrammet? Her er bildeadressen til det første bildet, liksom...

http://bp2.blogger.com/_K_uK9UYCtmQ/R_vi0V...-h/_MG_3878.JPG

Nemlig, men jeg gadd ikke skrive det.. :rolleyes: Dessuten hadde jeg allerede lagt de ut der, og jeg hadde ikke tid til å gjøre det i går. I dag gidder jeg ikke, hihi!

Jeg har vært og kjøpt et pittelite halsbånd i dag, og kobbel. Det aller minste jeg fant, og det tror jeg skal gå greit. Rødt, selvsagt, det passer best til en mørk hund. :) Tulla var litt forundret over at noe i en pose fra en dyrebutikk IKKE var til henne, og selv om hun ikke helt skjønte hvordan den nye "leken" fungerte, gikk det helt fint å bære rundt på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er navnet bestemt! Det blir Aynï. Jeg ville veldig gjerne ha et navn med to stavelser, og som hadde bokstaven ï i seg, og plutselig og endelig, en dag i fjor sommer, kom jeg på Aynï. Det gjør jo ingenting at når man sier det med rett tonefall på kinesisk, betyr det "elsker deg". :blink: Egentlig synes jeg det passer best til hunder med hengeører, eller som er veldig søte i utseendet. En terrier er jo ikke "søt" sånn på samme måte som en spaniel, men siden hun sikkert blir den søteste terrieren jeg vet om, og det dessuten ville blitt lenge å vente til neste hund som kunne hete Aynï, så valgte jeg å bruke navnet på henne.

Det andre navnet vi vurderte var Vilja. Vilja er et navn flere hunder har, men jeg tenkte at en terrier har litt vilje, så sånn sett passet det jo bra. Vill ja, det kan man kanskje også si hun er. Valpen ville i så fall bli kalt opp etter en hest jeg red før, og det synes jeg er litt kjedelig; det finnes jo så mange fine navn å kalle dyr og man kan velge mellom så mye man ikke kan velge blant når man skal gi barn navn, så derfor valgte vi bort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Da er det avklart; vi henter lille Aynï på lørdag formiddag! :P Weee! Og som om ikke det var nok; nå skal jeg og Tulla ut og trene agility; endelig er banen kommet frem! :lol:

Åh, så strålende fornøyd jeg er i dag! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...