Gå til innhold
Hundesonen.no

Velkommen hjem, lille Aynï!


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk alle sammen, nok en gang! :P

Typen tok noen bilder av de sammen mens jeg var på jobb, skal se om jeg ikke får de inn i løpet av morgendagen. De lå og sov sammen.. nååååh.. :)

Grattis da !

Cairn er det jeg og har, 8 mnd nå :P

Hehe, så det er full fart og full rulle hele tiden da, tenker jeg? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut nytt album i galleriet; "Tyven og kosejentene". Mer kommer, men den "rette" dataen er et annet sted for dagen..

Edit: forslag til nytt stamtavlenavn: Scilla Siberica. Link til blomsten. Syns det er mye mer feminint enn det Myosotis, som forresten ville vært Myosotis Arvensis. Link til wikipedia. Blomstene er jo litt i samme gate, og jeg synes begge er pene. Scilla er en løk, sånn by the way, så da spørs det med dette med troll i ord, da..! :icon_redface: Jeg er skrekkelig redd for å bruke Myosotis Arvensis, fordi det jo er Forglemmeiei, og det er trist og det høres jo ut som om hun skal dø hvert øyeblikk... :P Men Myosotis Arvensis var penere enn kun Myosotis syns jeg.. hmm.. Og Forglemmeiei er jo nydelige blomster, og det er jo egentlig et pent navn, dette Forglemmeiei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut nytt album i galleriet; "Tyven og kosejentene". Mer kommer, men den "rette" dataen er et annet sted for dagen..

Edit: forslag til nytt stamtavlenavn: Scilla Siberica. Link til blomsten. Syns det er mye mer feminint enn det Myosotis, som forresten ville vært Myosotis Arvensis. Link til wikipedia. Blomstene er jo litt i samme gate, og jeg synes begge er pene. Scilla er en løk, sånn by the way, så da spørs det med dette med troll i ord, da..! :D Jeg er skrekkelig redd for å bruke Myosotis Arvensis, fordi det jo er Forglemmeiei, og det er trist og det høres jo ut som om hun skal dø hvert øyeblikk... :D Men Myosotis Arvensis var penere enn kun Myosotis syns jeg.. hmm.. Og Forglemmeiei er jo nydelige blomster, og det er jo egentlig et pent navn, dette Forglemmeiei..

Jeg liker igrunn begge de forslagene jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker igrunn begge de forslagene jeg :lol:

Ja, jeg liker de også, men nå vet jeg ikke hva jeg skal velge..! :rolleyes::)

Forresten har det kommet nytt album i galleriet igjen; fra 18.04.08; hundene leker sammen med ball-med-tau i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut nytt album i galleriet; "Tyven og kosejentene". Mer kommer, men den "rette" dataen er et annet sted for dagen..

Edit: forslag til nytt stamtavlenavn: Scilla Siberica. Link til blomsten. Syns det er mye mer feminint enn det Myosotis, som forresten ville vært Myosotis Arvensis. Link til wikipedia. Blomstene er jo litt i samme gate, og jeg synes begge er pene. Scilla er en løk, sånn by the way, så da spørs det med dette med troll i ord, da..! :) Jeg er skrekkelig redd for å bruke Myosotis Arvensis, fordi det jo er Forglemmeiei, og det er trist og det høres jo ut som om hun skal dø hvert øyeblikk... :lol: Men Myosotis Arvensis var penere enn kun Myosotis syns jeg.. hmm.. Og Forglemmeiei er jo nydelige blomster, og det er jo egentlig et pent navn, dette Forglemmeiei..

Så moro å se det navnet, Scilla.. Det er noen år siden jeg har sett/hørt! En hest som holder til på ridesenteret jeg var mye på tidligere om årene heter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å se det navnet, Scilla.. Det er noen år siden jeg har sett/hørt! En hest som holder til på ridesenteret jeg var mye på tidligere om årene heter det :lol:

Det er fint, da! Feminint og litt søtt. Siberica gjør at det får litt "urte-klang" (eller blomster-klang om du vil), noe som passer bra i stamtavlen. Og så er det enkelt å huske og uttale. Lurer på om jeg holder på å helle den veien, og vekk fra Forglemmegei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var kjempepent jeg. Veldig søtt med god 'klang'. :)

Ja, jeg liker det bare bedre og bedre selv også.

Skal foreslå det for oppdretteren, så får hun godkjenne. :) Spring Beauty er altså det engelske navnet på Scilla Siberica, sånn til opplysning, syns det passer ganske bra, vårvalp som hun jo er. Men så kom jeg på å tenke at dette er da fryktelig langt? Tror jeg telte 35 bokstaver med kennelnavnet, og da er spørsmålet hva som er max? Og er det snakk om bokstaver eller tegn (altså; telles mellomrommen mellom ordene med)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker det bare bedre og bedre selv også.

Skal foreslå det for oppdretteren, så får hun godkjenne. :) Spring Beauty er altså det engelske navnet på Scilla Siberica, sånn til opplysning, syns det passer ganske bra, vårvalp som hun jo er. Men så kom jeg på å tenke at dette er da fryktelig langt? Tror jeg telte 35 bokstaver med kennelnavnet, og da er spørsmålet hva som er max? Og er det snakk om bokstaver eller tegn (altså; telles mellomrommen mellom ordene med)?

35 eller 36 tegn inkludert kennelnavn og alle mellomrom og evt. apostrofer ja. Ville kuttet ut siste havlparten, jeg syntes det ble altfor smør på flesk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 eller 36 tegn inkludert kennelnavn og alle mellomrom og evt. apostrofer ja. Ville kuttet ut siste havlparten, jeg syntes det ble altfor smør på flesk :ahappy:

Søren og.. det ante meg ja.. <_<

Men da er jo spørsmålet om jeg skal velge Scilla Siberica eller Spring Beauty? Det siste kunne jo "hvem som helst" ha funnet på, og er litt lite originalt, litt masseprodusert kanskje? Og så føler jeg at det er veldig sånn "fjortis på jenterommet med hesteplakater på veggene som drømmer om den søte ponnien som heter Spring Beauty".. :rolleyes: Men betydningen er jo vakker og tydelig for alle som skjønner to ord engelsk, og når man vet det er en vårløk, så blir jo saken litt annen enn bare det at det er "søtt". Men Scilla Siberica er ikke så verst det heller, det er lett å uttale med tanke på at det er latin, det har god klang og det er feminint, spesielt Scilla. Nesten sånn at jeg skulle fått en hund til, og kalt den Scilla, for det var jo så pent..! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg er møkklei alle "vanlige" stamtavlenavn, så jeg er definitivt for det latinske :ahappy: Helt min gate ihvertfall. Men så gir jo jeg valpene latinske navn selv da. Det uttales jo som oftest på en ganske ukomplisert måte, så jeg ser ikke helt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aynï var på besøk her på gården i dag, og fikk møte mange nye dyr, katter, sauer, geiter, gris, lama, alpakka, kanin og fugl. Tok noen bilder med mobilen :

Hilse på Terror-pus:

terror.jpg

Hilse på Brutus-pus:

DSC00373.JPG

Fugler er kule! :

DSC00400.JPG

Hilse på geitekillinger:

DSC00393.JPG

sauene var litt store og skumle :

DSC00376.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...