Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken veterinær/dyreklinikk bruker du?

TrudeM

Recommended Posts

Skrevet
Jeg bruker også hafrsfjord smådyrsklinikk, og er utrolig fornøyd! Håvard er bare helt fantastisk :no:

Brukte tidligere stavangers smådyrsklinikk, men det var noe heelt annet når jeg byttet til hafrsfjord. Veterinærene der kjenner både med og dyrene mine igjen med navn, noe de i stavanger ikke gjorde..

Fikk et helt annet forhold til veterinærene på hafrsfjord :P

Signerer denne jeg også! :D

Jeg kan til tider være ganske hønemor, men her får jeg klar beskjed om at det er bedre jeg ringer/kommer innom 100 ganger for mye over småting enn en gang for lite, og ingen spørsmål er dumme :P

Prøver å planlegge det slik at vi kan ta vaksiner o.l. hos dem når vi er i Stavanger, men ser ikke ut til at det er mulig denne gang, noen som vet om en trivelig dyreklinikk i Tønsbergsområdet? (kjekt om den er billig også)

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Har går vi til Skedsmo dyreklinikk.. :no: Veldig fornøyd, bortsett fra stive priser.

Vurderer å prøve Smådyrakkutten i Lillestrøm. Har hørt masse fint om dem (det er ikke like langt å reise).

Skrevet

Til småting som vaksinasjoner bruker vi steinkjer dyreklinikk...

Til litt større ting, operasjoner ol. bruker vi Grong Dyreklinikk.

Selv om det er 12mil å kjøre........ :no: Only the best...

Skrevet

Vi bruker Groruddalen dyreklinikk.

Er superfornøyd med de etter at Pan klarte å spise en tunfisktube..

Operasjon ble igangsatt, og oppfølging etter operasjonen var prima.. Som overhysterisk eier var jeg innom der 4-5 ganger på 2 uker etter operasjonen, og ble tatt like godt imot hver gang!

Karoline der utførte operasjonen, mens Yvonne og ei til (som jeg ikke husker navnet på..) assisterte.

Jeg er rett og slett superfornøyd og vet hvor jeg vil neste gang, hvilken veterinær som er favoritten, og hvilken dyrepleier som er favoritten!

At hunden også trives utrolig godt der og liker folka (han liker jo alle mennesker..) er utrolig ålreit, han glemmer alt som heter å gå pent når han forstår hvor vi skal, vi må bare frem raskest mulig :icon_redface:

Unntaket er når vi skal gjøre ting som krever spesiell kompetanse selvsagt, er det ting andre er spesialister på bruker vi de, det viktigste for meg er at behandlingen er så god som den kan bli!

For vaksinering brukte jeg Oslo Dyreklinikk, men jeg merket ganske fort at jeg var allergisk mot hespetreet bak disken der, og det mennesket vil jeg helst slippe å prate med igjen.

Hun var rett og slett ekkel.

Veterinæren der var derimot veldig dyktig, men det hjelper faktisk ikke så mye når hespetreet bak disken er så ille!

Skrevet

Bruker selv Sørum og Fet Veterinærkontor og er veldig fornøyd.

Vurderer å prøve Smådyrakkutten i Lillestrøm. Har hørt masse fint om dem (det er ikke like langt å reise).

Lurt litt på denne selv, men er fornøyd med de vi bruker selvom det er lengre reisevei. Men så er det greit å vite hvordan Smådyrakutten i Lillestrøm er også, med tanke på at det er kortere og enklere vei for meg om det en gang skjer noe akutt (så jeg må komme meg dit på egenhånd). Vet du om de har vakt(utenom åpningstider)?

Skrevet
Bruker selv Sørum og Fet Veterinærkontor og er veldig fornøyd.

Lurt litt på denne selv, men er fornøyd med de vi bruker selvom det er lengre reisevei. Men så er det greit å vite hvordan Smådyrakutten i Lillestrøm er også, med tanke på at det er kortere og enklere vei for meg om det en gang skjer noe akutt (så jeg må komme meg dit på egenhånd). Vet du om de har vakt(utenom åpningstider)?

Står sikkert mye her: http://www.smadyrakutten.no/ :ahappy:

Skrevet

Grong dyreklinikk. Superfornøyd. Kjører heller dit som jeg bruker 45 minutter på enn dyreklinikken som jeg bruker 7 minutter på å kjøre til. :ahappy:

Skrevet

Bruker Jeløya for mer alvorlige ting, og Asker dyreklinikk for småplukk.

Hvorfor lurer du på det?

Snakk om service :)

Gård = store dyr, store dyr er vansklig å ta med til veterinærkontoret, så da benytter hun seg sikkert av han når han kommer for å se til de andre dyra.

Skrevet
Gård = store dyr, store dyr er vansklig å ta med til veterinærkontoret, så da benytter hun seg sikkert av han når han kommer for å se til de andre dyra.

Ja jeg forsto det. Mente bare det måtte være deilig å få dyrlegen hjem.

Skrevet

Jeg har før benyttet meg av strinda smådyr klinikk, men har i den senere tiden gått over til trondheim dyrehospital, de er en god sum dyrere med synes dyra får bedre behandling der :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Opprett ny...