Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder

Argyr

Recommended Posts

Skrevet

Klippet fra artikkelen:"Det er begjært at kvinnen skal miste retten til å holde hunder".

Håper dette skjer, men vil noe sånt klare å gjennomføres?

• Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Guest lijenta
Skrevet

Det holder da ikke med lite sted. JEg som bor på et lite sted en annen plass i landet og ikke kjenner folk i utstillingsmiljøet eller rasen viste med en gang hvem det var. Hun har jo stukket seg fram med sine meninger på nettet og det holdt for at jeg skulle kjenne henne igjen.

Skrevet
Det holder da ikke med lite sted. JEg som bor på et lite sted en annen plass i landet og ikke kjenner folk i utstillingsmiljøet eller rasen viste med en gang hvem det var. Hun har jo stukket seg fram med sine meninger på nettet og det holdt for at jeg skulle kjenne henne igjen.

Helt enig! Jeg bor langt oppi nord og har hørt mye om denne damen oppigjennom de to siste årene eller så. De fleste som er litt aktive på nett som vi her inne får slike ting med seg. Hun har ikke akkurat bare vært på èt forum heller da.. Hun hadde vel sitt eget også en gang? Som hun styrte værre med, synes jeg å huske. Drama fra begynnelse til slutt :|

Skrevet
Helt enig! Jeg bor langt oppi nord og har hørt mye om denne damen oppigjennom de to siste årene eller så. De fleste som er litt aktive på nett som vi her inne får slike ting med seg. Hun har ikke akkurat bare vært på èt forum heller da.. Hun hadde vel sitt eget også en gang? Som hun styrte værre med, synes jeg å huske. Drama fra begynnelse til slutt :P

Ho har da det fortsatt. :|

Skrevet
"Kvinnen i Åsnes som er politianmeldt for sitt hundehold, har svart med å politianmeldte Mattilsynet for påstått brudd på taushetsplikten."

http://www.glomdalen.no/nyheter/article3465645.ece

Ikke akkurat sjokkerende at det sku komme derfra liksom... *sukk*

Men mest imponert over at det ikke har skjedd noe med denne damen og saken fra før jeg...

Skrevet

Om du får inn i forvaltningsloven og dens forskrifter så skal det ganske mye til for at Vedtaket på denne personen skal bli endret. Så lenge det ikke er saksbehandling feil. Brudd på taushetsplikten gjor ikke nødvendigvis at vedtaket på henne blir endret, det skal mye til faktisk.

Men hun kan lage en egen sak når det gjelder taushetplikten ja, og er den brutt så er det helt greit for meg... Bare ikke det blir ansett som en årsak til evt saksbehandlingfeil (men taushetsplikten har ikke så mye med saksbehandlingen rundt vedtaket å gjøre)

Skrevet
Trodde ikke det jeg heller! :icon_redface:

Også banne da... Trenger vel ikke å gå så drastisk til verks?! Bare en liten uskyldig link liksom.

(Eller israel flagget :closedeyes: Remember camz :ahappy: ?)

Skrevet

Det "verste" er vel at det virker som om denne oppdretteren faktisk kan MYE om hunder, og det er nesten det tristeste - at hun ødelegger hele "livet" sitt fordi ting går ut over alle grenser av en eller annen grunn vi her inne ikke har oversikt over, og at det til slutt blir selvoppfyllende at "alle er ute etter henne", slik det står å lese på forumet. Det er kanskje snakk om en "personlig tragedie", slik man ynder å si om bøndene som går på en mental murvegg og slutter å fôre dyrene sine på fjøset.

Men kanskje må drastiske virkemidler til, når ideene blir for fikse - og det går utover hundenes helse og gemytt og livsvilkår, slik Mattilsynet hevder. Det er vel forøvrig kanskje viktig å skille mellom om man synes dårlig om vedkommendes hundehold og metoder/måte å drive oppdrett på/personlighet/politiske oppfatninger/oppfatning av renhold, og mellom hva som rent faktisk er vanskjøtsel og uforsvarlig og ulovlig dyrehold.

http://www.tvedestrandsposten.no/lokale_ny...icle3202064.ece

Her står det om en agronomutdannet økobonde som ble fradømt retten til husdyrhold for alltid, og blant forholdene som pekes på er "Dette viser at siktede ikke er villig til å rette seg etter og akseptere vurderinger og pålegg fra de offentlige myndigheter som har ansvaret for å følge opp kravene til et forsvarlig dyrehold, men utelukkende følger sin egen oppfatning".

Domstolene later forøvrig til å gjøre det tidsbegrenset. Her en sak hvor det skjedde.

http://www.noblad.no/apps/pbcs.dll/article.../1005/NONYHETER

Men det krever jo oppfølging da. Og det er jo her det svikter, at ting ikke følges opp - og en flytting til en annen kommune kan være nok. Eller bare å ture frem...

http://www.glomdalen.no/nyheter/article3195808.ece

Det "ideelle" hadde vel vært å fått satt antallsbegrensning på hunder, at retten til å registrere valper ble fradømt i noen år til ting beviselig hadde bedret seg, og at det ble foretatt jevnlig oppfølging - med muligheten til å ha riset bak speilet og true med total nekt.

Skrevet

Minner om at saker skal diskuteres i generelle termer, der personvernet ivaretas.

retningslinjene:

§1.11

Personangrep, sjikane, banvning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmasider, nettbutikker, oppdrettere osv. Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta. Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette,

Det gjelder også generelt i saker som likner denne. :icon_redface:

Mod Miriam

• 4 weeks later...
Skrevet

Noen som vet hva mer som skjedde i denne saken?

Jeg kan ikke tro at jeg har misforstått fullstendig angående hvem dette gjelder. Isåfall er hjemmesiden oppdatert 06.05 med planer om parring.

For dette er den jeg tror det er? Eller..?

Skrevet
Noen som vet hva mer som skjedde i denne saken?

Jeg kan ikke tro at jeg har misforstått fullstendig angående hvem dette gjelder. Isåfall er hjemmesiden oppdatert 06.05 med planer om parring.

For dette er den jeg tror det er? Eller..?

Kan da umulig være noen andre? Isåfall har jeg gått glipp av en ting eller to...

Skrevet

Nå er det vel slik at oppdretteren skulle politianmeldes av Mattilsynet, og nå melder Østlendingen at saken etterforskes.

http://www.ostlendingen.no/article/2008050...HETER/866727808

Da er det tydeligvis "fritt frem" i mellomtiden for denne såkalte "oppdretteren", som tydeligvis nekter å ta til seg noe som helst - i motsetning til den andre, parallelle saken, der vedkommende iallfall prøvde å gjøre noe med forholdene ved å selge unna noe. Hvem er "verst" liksom?

Skrevet

Personen har fjernet alle spor etter de 2 andre rasene hun hadde iallefall, både under "mine hunder", "planlagte kull" og "bilder".

Skrevet
Da er det tydeligvis "fritt frem" i mellomtiden for denne såkalte "oppdretteren", som tydeligvis nekter å ta til seg noe som helst - i motsetning til den andre, parallelle saken, der vedkommende iallfall prøvde å gjøre noe med forholdene ved å selge unna noe. Hvem er "verst" liksom?

Takk for link.

Og ja, noen prøver iallefall å ta ansvar når de får påpekt sine feil. Æreverdig på sitt vis.

Geeze Louise, jeg blir litt matt jeg. Håper det blir fortgang i saken.

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...