Gå til innhold
Hundesonen.no

Fineste/mest sjarmerende rase


Ricco

Recommended Posts

Siden vi nå har et emne med "styggeste rase" er det vel på plass med det motsatte og. :)

Kan jo starte eg , ser da bort fra min rase.

Stabijhound er en rase som virkelig har krøpet inn i mitt hjerte. (det er jaktlykke sin feil :) )

Se så fin Amigo er da.

1AikaogAmigoturtillangevatn21090720.jpg

Ellers så er Riesenschnauzer og en rase eg mest sannsynlig kommer til å skaffe meg en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sjarmerende må jo være monkydogs - petit brabancon, og riesenschnauzer. Penest: Høyreist langhåret collie som ser ut som collie, ikke forvokst sheltie, i fult firsprang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt helt for Aussien (blue merle), den er bare så alldeles nydelig..

Jeg har så mange å velge i, men utelukker min egen rase..

Etter Aussien kommer Golden...å ja, så kommer jeg ikke på flere i farten.. :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de fleste syns sin egen rase, og føler kanskje at jeg svikter den ved å ikke si at jeg syns den er den mest sjarmerende rasen.. Men Basenjien ligger som et soleklart førstevalg der. Nå tenker jeg kanskje mest gemyttmessig der.. Men utseendetmessig ligger den veldig høyt også.

Men jeg vil nok aldri klare å stå i mot utseendet til Cockeren egentlig, er noe med de lange ørene, de uskyldige øynene og halen som går som en propell.. *I`m in love* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil her i gården..

Den rasen jeg personlig liker best er American Pit Bull Terrier.

Fantastisk utseende, og fantastiske egenskaper! (med riktig sosialisering!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mange fine raser, men den jeg liker best er vår egen rase: australian sherpherd. Både vakker å se på og klovnete, herlig vesen :)

seljeskog8.jpg

hoppcoyote2.jpg

drakamp2.jpg

brimi1.jpg

tisnestur4.jpg

sovebrimi2.jpg

DSC_0101.jpg

Veeel, jeg kunne fortsatt og fortsatt med bilder :) Vår aussiegutter dette, pluss et barnebarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siberian husky og alaskan malamute er virkelig de vakkreste hundene jeg vet om!

Når det kommer til sjarm er det utrolig mange, irsk ulvehund, bc, aussie, golden, toller, bull terrier, rottweiler, staff, belgere, bernere.. nei, kan sitte å ramse opp sjarmtroll i all evighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sonentreff i Lillestrøm ble jeg mektig imponert over Salukien til Tøfflus.

Den kom ut av bilen og svevde avgårde bortover bakken.

Minte meg litt om en araber. Veldig vakker dog ikke en hund jeg ville hatt selv.

Så er det Aussien da i alle mulige fargekombinasjoner. Mange veldig sjarmerende eksemplarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk Lapphund så klart :P

Ellers synes jeg:

- Pomeranian er noen ordentlig morsomme skapninger.

- Salukier er vakre.

- Aussie'r er smellvakre (Gjerne blue merle eller tricolor uten hale :hmm: )

- Mudi er en rase jeg virkelig har lyst til å bli bedre kjent med!

- Alaskan Malamute, Husky osv er FLOTTE!

Ellers vandrer det så mange flotte raser på denne jord.

- Første Borzoi'en har jeg sett nå også og gurimalla for et behagelig dyr og så elegant da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg er rar... Jeg liker ikke så mange raser, men liker veldig god enkelt individer jeg. De som har fått lov til å være hund og finner på rare ting :hmm:

Men jeg kom jo på noen:

Polarhunder

Glatthårede mynder, spesielt Azawakh

Weimaraner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Storpuddel av fargen aprikos eller rød, fy søren dem er pene og ikke minst de pene øynene og fargen :hmm: . Nå har jeg bare sett rød-fargen på puddel på bildet, men har jo sjans til og få sett den fargen en dag å. Aprikos fargen ser jeg innmari ofte (Dette er fordi huseierene har oppdrett av dem, også rød da, men de har bare hatt ett kull av dem om jeg ikke har missforstått og den rød hannhunden dems er satt på fôr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradoren er ikke vakker, men utrolig sjarmerende :hmm: De er rare, søte og morsomme. Absolutt mest sjarmerende rase synes jeg. Aussien er jo også helt nydelig! Jeg synes Lone´s Arn bare lyser opp av selvtillit og glede! Han er skjønn. Og PsychoLynx Bridie *sukk* De er jo også små sjarmiser, og de mangler ikke et vakkert utseende heller. Berger de pyrenees a face rase er også helt utrolig vakker.

Men salukien er liksom vakker VAKKER.

Klarer ikke helt bestemme meg jeg...Cattle Dogen er jo også bare nydelig. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...