Gå til innhold
Hundesonen.no

Fineste/mest sjarmerende rase

Ricco

Recommended Posts

Siden vi nå har et emne med "styggeste rase" er det vel på plass med det motsatte og. :)

Kan jo starte eg , ser da bort fra min rase.

Stabijhound er en rase som virkelig har krøpet inn i mitt hjerte. (det er jaktlykke sin feil :) )

Se så fin Amigo er da.

1AikaogAmigoturtillangevatn21090720.jpg

Ellers så er Riesenschnauzer og en rase eg mest sannsynlig kommer til å skaffe meg en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sjarmerende må jo være monkydogs - petit brabancon, og riesenschnauzer. Penest: Høyreist langhåret collie som ser ut som collie, ikke forvokst sheltie, i fult firsprang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt helt for Aussien (blue merle), den er bare så alldeles nydelig..

Jeg har så mange å velge i, men utelukker min egen rase..

Etter Aussien kommer Golden...å ja, så kommer jeg ikke på flere i farten.. :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de fleste syns sin egen rase, og føler kanskje at jeg svikter den ved å ikke si at jeg syns den er den mest sjarmerende rasen.. Men Basenjien ligger som et soleklart førstevalg der. Nå tenker jeg kanskje mest gemyttmessig der.. Men utseendetmessig ligger den veldig høyt også.

Men jeg vil nok aldri klare å stå i mot utseendet til Cockeren egentlig, er noe med de lange ørene, de uskyldige øynene og halen som går som en propell.. *I`m in love* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil her i gården..

Den rasen jeg personlig liker best er American Pit Bull Terrier.

Fantastisk utseende, og fantastiske egenskaper! (med riktig sosialisering!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mange fine raser, men den jeg liker best er vår egen rase: australian sherpherd. Både vakker å se på og klovnete, herlig vesen :)

seljeskog8.jpg

hoppcoyote2.jpg

drakamp2.jpg

brimi1.jpg

tisnestur4.jpg

sovebrimi2.jpg

DSC_0101.jpg

Veeel, jeg kunne fortsatt og fortsatt med bilder :) Vår aussiegutter dette, pluss et barnebarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siberian husky og alaskan malamute er virkelig de vakkreste hundene jeg vet om!

Når det kommer til sjarm er det utrolig mange, irsk ulvehund, bc, aussie, golden, toller, bull terrier, rottweiler, staff, belgere, bernere.. nei, kan sitte å ramse opp sjarmtroll i all evighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sonentreff i Lillestrøm ble jeg mektig imponert over Salukien til Tøfflus.

Den kom ut av bilen og svevde avgårde bortover bakken.

Minte meg litt om en araber. Veldig vakker dog ikke en hund jeg ville hatt selv.

Så er det Aussien da i alle mulige fargekombinasjoner. Mange veldig sjarmerende eksemplarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk Lapphund så klart :P

Ellers synes jeg:

- Pomeranian er noen ordentlig morsomme skapninger.

- Salukier er vakre.

- Aussie'r er smellvakre (Gjerne blue merle eller tricolor uten hale :hmm: )

- Mudi er en rase jeg virkelig har lyst til å bli bedre kjent med!

- Alaskan Malamute, Husky osv er FLOTTE!

Ellers vandrer det så mange flotte raser på denne jord.

- Første Borzoi'en har jeg sett nå også og gurimalla for et behagelig dyr og så elegant da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg er rar... Jeg liker ikke så mange raser, men liker veldig god enkelt individer jeg. De som har fått lov til å være hund og finner på rare ting :hmm:

Men jeg kom jo på noen:

Polarhunder

Glatthårede mynder, spesielt Azawakh

Weimaraner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Storpuddel av fargen aprikos eller rød, fy søren dem er pene og ikke minst de pene øynene og fargen :hmm: . Nå har jeg bare sett rød-fargen på puddel på bildet, men har jo sjans til og få sett den fargen en dag å. Aprikos fargen ser jeg innmari ofte (Dette er fordi huseierene har oppdrett av dem, også rød da, men de har bare hatt ett kull av dem om jeg ikke har missforstått og den rød hannhunden dems er satt på fôr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradoren er ikke vakker, men utrolig sjarmerende :hmm: De er rare, søte og morsomme. Absolutt mest sjarmerende rase synes jeg. Aussien er jo også helt nydelig! Jeg synes Lone´s Arn bare lyser opp av selvtillit og glede! Han er skjønn. Og PsychoLynx Bridie *sukk* De er jo også små sjarmiser, og de mangler ikke et vakkert utseende heller. Berger de pyrenees a face rase er også helt utrolig vakker.

Men salukien er liksom vakker VAKKER.

Klarer ikke helt bestemme meg jeg...Cattle Dogen er jo også bare nydelig. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
    • Et enkelt nettsøk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers så er det flere som har lignende produkter, jeg kjøpte noen veldig gode for noen år siden, men husker ikke merke nå. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😨 Det perfekte snæck. Smakelighet på høyde med favoritt råfor, men i en konsistens som kan skjæres med ostehøvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bæng for the bucks - verdi per kalori - som belønning. Rene råvarer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snæck av en konsistens som ikke klæsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. Lå to pølser igjen i hylla på K9 Hundesenter i dag. Jeg kjøpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belønning. Alt annet er enten for tørt og for lav verdi, og feil form, eller for klæssete og ekkelt og uhygienisk å fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe på K9 for å få de til å produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belønninger av samme kvalitet. Enten må vi nå ned på belønningsverdi, eller jeg må begynne klæsse med å ha Vom og kjøleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for å få produsert mer av det der 🥺    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...