Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig Bia Bed?

Recommended Posts

Skrevet
My og Emma sier at Bridie er bortskjemt! ;);) Hva har du brukt som fyll i senga egentlig?

Bridie sier : Ja jeg vet det! ;):(

I denne senga brukte jeg noe gammelt fyll fra en "pappasan stol madrass" og noen gamle sofaputer. Altså småbiter med skumgummi i sidene, og vatt i bunnen... Det går sykt mye! Og vatt er DYRT! Så finner man gamle puter, dyner, eller annet, så kast deg over det.

• 4 weeks later...
Skrevet
Virker som de er populære sånne Bia Beds? Er det god kvalitet på dem?

Sita har en sånn som hun biter/gnager/krafser hull i etter 5 min..

Bia bed'en er veldig populær. Den ser sånn ut:

biabed_120.jpg

Enkel å vaske, - er bare å tørke av med en fuktig klut. Den er ikke så varm så den passer godt til større hunder som ikke liker tøysenger så godt er min erfaring. Minstehunden min bruker den ikke med mindre den er fylt opp med tepper men valpen elsker den siden den er kald å ligge på - nesten som et gulv. De fleste hunder elsker kantene på senga, den er visst deilig å hvile hodet på innimellom. :)

Skrevet

Den ser veldig kjekk ut :) Men er de slitesterke? Sita elsker å bite hull i senga og dra ut stoppen.. <_< Gidder ikke å kjøpe ei seng som hun får hull på like kjapt som den hun har..

Skrevet

Jeg syns de virker veldig slitesterke men de tåler neppe all verdens tygging og graving :frantics: Jeg driver og roper "A'a!" for tiden siden valpen syns det ene hjørnet på senga smaker godt :angry: Men hun har ikke fått hull på den enda og hun har jo sylskarpe nåletenner.. Skal kjøpe en større snart uansett :thumbsdown:

Felleskjøpet har bia bed's i mange forskjellige str tror jeg?

Skrevet

Norma har i løpet av få sekunder klart å bite hull i tre av hjørnene på vår BiaBed, så her i huset er den ikke spesielt slitesterk i hvert fall... :rolleyes:

Skrevet

Wow! senga til Bridie hadde gått rett hjem her hvertfall! Ike nektet å legge seg i bia beden før jeg hadde dandert den med et TYKT fleeceteppe og et saueskinn.. :rolleyes:

Skrevet
Norma har i løpet av få sekunder klart å bite hull i tre av hjørnene på vår BiaBed, så her i huset er den ikke spesielt slitesterk i hvert fall... :rolleyes:

Æsj, så kjedelig. Tror ikke jeg gidder å bla opp for ei ny seng med det første da egentlig.

Skrevet

Er det noen "oppskrift" du følger eller??

Syns dine ble vannvittig RÅE! ! Og kunne faktisk tenkt meg å prøve på og lage en til hver av hundene her og.. Vi har en HAUG m gamle dyner og puter og dritt som eg bare ikke klarer kaste for " eg får sikkert bruk for de engang"

Og det ser nesten ut som om "engang" kanskje har komt ;)

Når eg tenker meg om er det jo en prima julegave til flere av mine venner også.

Skrevet
Nope, ingen oppskrift. Bare så på bilder av andre senger og tok ca antatte mål, klippet og sydde og vips ;)

Åhh "såååååååå enkelt" liksåm :P

Eg får sjå om ikke eg skulle få det for meg og prøve.. Men eg er av den typen som trenger "oppskrift" dah ;)

Skrevet
Æsj, så kjedelig. Tror ikke jeg gidder å bla opp for ei ny seng med det første da egentlig.

Det er ikke særlig vits i å bla opp masse penger for ei seng før valpen har vokst opp og "rast fra seg", men når den har gjort det vil både Tinka og jeg anbefale BiaBeden på det varmeste. :P Den er enkel å gjøre rein, labradorhårene (som nok er ganske like som mopsehårene?) setter seg ikke fast, den er lite prangende i utseende, behagelig å ligge i osv osv. ;)

Skrevet
Åhh "såååååååå enkelt" liksåm :P

Eg får sjå om ikke eg skulle få det for meg og prøve.. Men eg er av den typen som trenger "oppskrift" dah ;)

hehe, jeg har vel tatt noen oppskrift bilder tror jeg, men de er uten mål og sånn da.. For kommer jo ann på hvor stor seng man vil ha da ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...