Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig Bia Bed?

Recommended Posts

Skrevet

Noen tips om hvor jeg kan få tak i billig Bia bed og hvilken størrelse jeg bør ha til ei aussie tispe på 20 kg?

Og noen som har erfaring med dem de selger på den lille "alt mulig men mye fint dyreutstyr" sjappa på Svinesund? Er dette ekte Bia Bed, eller en billig kopi?

Skrevet

Har du sjekka hva de tar for de på Nordby? Husker ikke hva jeg betalte for mine der, bare at det ble billigere enn i Norge.... :P

Skrevet
Nope, ikke sjekket. Men husk at det er lang til sverige for meg, kontra deg da :P

Du trenger sikkert fler tyggebein snart, så da skal du jo i den retninga. ;)

Skrevet

Jeg har kjøpt flere Biabed i sverige på den altmulig butikken. En til Odin, en til Bajas som jeg solgte igjen etter 6 mnd, like hel og en liten en som Peico tygde i stykker!

De er ekte tror jeg, i alle fall gode senger!

Men jeg har ikke sett de har flere, kjøpte den siste jeg ser du!!!

Og sist jeg var der var det ikke flere igjen!

Skrevet

dyrebutikken Myone på Nordby senteret betalte jeg litt i underkant av 400 nkr for ekte Biabed str 70x85 i fjor sommer. Både labrador'n og sheltie'n ligger oppi der samtidlig, så denne sengen er stor nok for din hund :lol:

tror hjemmesiden til butikken er www.myone.se

Denne Bia sengen håper jeg snart kommer til norge: http://www.beestachtiggoed.nl/images/cottage.gif

Skrevet

se på siden bajas viste til i sverige det var BILLIG jeg betalte over 1000kr for min og der ville jeg fått den til 500kr :lol:

Skrevet
Tenkt på kjøpe brukt da? Jeg kjøpte min brukt, betalte 250 om jeg ikke husker helt feil..?

Falt den i smak hos prinsessene forresten?

Skrevet

Takk for tips! Skal sjekke litt rundt.

Og Nirm: haha, er du KLAR OVER hvor mye bein vi har igjen enda etter forrige tur eller?? :) Står fortsat en DIGER pose i skapet her! :P Blir ikke tomt de første ukene iallefall. :P

Ellers fikk jeg tips på et katteforum idag om hvordan man kan sy katteseng, så tenkte jeg kanskje sku blåse den ideen opp litt i størrelse og bare sy egen seng til Bridie. Problemet er jo å sy noe pent i evnt skinnstoff som blir billig nok da...

Skrevet
Takk for tips! Skal sjekke litt rundt.

Og Nirm: haha, er du KLAR OVER hvor mye bein vi har igjen enda etter forrige tur eller?? :) Står fortsat en DIGER pose i skapet her! :P Blir ikke tomt de første ukene iallefall. :P

Ellers fikk jeg tips på et katteforum idag om hvordan man kan sy katteseng, så tenkte jeg kanskje sku blåse den ideen opp litt i størrelse og bare sy egen seng til Bridie. Problemet er jo å sy noe pent i evnt skinnstoff som blir billig nok da...

åh, da må du legge ut bilder av sengen når den er ferdig!! blir spennendes å se!!

Skrevet

Åhhh MARIT! Kan du SY! :) Tar du bestillinger?? Jeg har lekt meg med gamle putetrekk og gamle skum-madrasser og laget senger til Emma men kunne jo ikke lage noe større siden putetrekk ikke er så store akkurat.. Brukte altså putetrekkene utenpå skum-madrassen som jeg hadde skjært til en firkantet seng med "vegger" rundt.

Skrevet
Åhhh MARIT! Kan du SY! :) Tar du bestillinger?? Jeg har lekt meg med gamle putetrekk og gamle skum-madrasser og laget senger til Emma men kunne jo ikke lage noe større siden putetrekk ikke er så store akkurat.. Brukte altså putetrekkene utenpå skum-madrassen som jeg hadde skjært til en firkantet seng med "vegger" rundt.

he, jeg aner faktisk ikke enda Men skal prøve så fort jeg har råd til å kjøpe stoff... Her bruker vi da ikke sengetøy, her skal det være pusestoff! :P

Men skal holde dere oppdatert jeg.

Kanskje jeg må prøvesy en av et gammelt dynetrekk først?? Det er sikkert ikke dumt... *hente symaskina i morra*

Skrevet

Har ikke lest svarene til de andre her, så beklager hvis jeg gjentar noe av det de andre har sagt.

Min erfaring med billige biabedder er at de ikke tåler like mye som de ordentlige bia beddene. De blir fort oppskrapte og det går hull i "skinnet". Så det er nok best å kjøpe originalen.

Vår biabed er 60x70 cm, mener mannen. Du husker kanskje hvordan den så ut? Arn ligger sammenkrøllet i den og har passe med plass. Coyote som er større fikk også god plass i den.

Skrevet
Falt den i smak hos prinsessene forresten?

De digger den! :) Gamlemor Wachita som er her en dag i uka ligger stort sett ikke noe annet sted :P

Skrevet
Har ikke lest svarene til de andre her, så beklager hvis jeg gjentar noe av det de andre har sagt.

Min erfaring med billige biabedder er at de ikke tåler like mye som de ordentlige bia beddene. De blir fort oppskrapte og det går hull i "skinnet". Så det er nok best å kjøpe originalen.

Vår biabed er 60x70 cm, mener mannen. Du husker kanskje hvordan den så ut? Arn ligger sammenkrøllet i den og har passe med plass. Coyote som er større fikk også god plass i den.

Har de orginalen på felleskjøpet?

Skrevet

Så ble en testseng laget til kattene idag, og jeg tror jammen jeg må prøve å få til en sånn til Bridie etterhvert også... Så får vi se om det blir både Bia og en hjemmelaget en!

DSC01785.jpg

DSC01786.jpg

DSC01787.jpg

DSC01788.jpg

DSC01791.jpg

Skrevet

hehe. Vi får nå se åssen Bridie sin blir først nå da... Hu trenger tydeligvis en ny seng, for i går kveld prøvde hu å klemme seg sammen oppi kattene sin, men måtte tilslutt gi opp da hu bare falt ut. :ahappy: Vi lo så vi holdt på å dævve her. Flire så mye at jeg ikke rakk å finne kamera engang!, og DET sier jo litt da! :yes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...