Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder på minstall.no

Mirai

Recommended Posts

• Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Har ikke sett Kaizer til nå hvertfall, men jeg fant Chica til Karina her inne... Fatter ikke hvorfor de er så dumme at de lager en sånn side, de BER jo om at folk tar andres bilder. Kan ikke akkurat forvente seg at alle som har lyst på f.eks en tibbe der inne har bilde av en tibbe som de har lov til å bruke? :) Teit, teit og atter teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de ER frekke. Sendte en melding ang bildet av kaninen min som hun hadde tatt. Da klikket hun og sa at det var hennes kanin og at jeg ikke måtte komme å si at jeg eide bildet, for hun hadde nemlig tillatelse hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ofte bilder jeg har tatt på minstall.no :)

det som irriterer meg mest med dette nettstedet er at noen faktisk tjener vannvittig mye penger på dette her. Ungene må betale 30 kr i mnd for å kunne selge og kjøpe hunder og da lønner det seg å ha så fine bilder som mulig så en kan selge og tjene inn penger. Råttent oppleg.g.

Det kan lønne seg å surfe på de danske og svenske sidene også, for de bruker de samme bildene der.

minstald.dk

stallet.se

Tror jeg netopp fant et bilde av Jeppe, der han rister seg. Ser ut som han iallefall <_<

Skoghestens Shower er navnet på han. ( Vis det er han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo frekke disse ungene jo!

Jeg sendte brev til ei lita ei hvor jeg ba henne om å fjerne bildene øyeblikkelig, og spurte hva som fikk henne til å ta et bilde uten lov, og svaret ble: "Veninna mi fortalte meg at jeg eide bildet og hadde rett til å legge det ut!" WTF?

Sånn jeg har fått forklart det så "kjøper" disse jentene ofte bildene fra andre brukere på minstall, noen som sitter og stjeler og bare videreformidler. Det hjelper veldig sjeldent å si fra til ungene - sier man fra til support så tar de aksjon med engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant 2 bilder som er mine, og bilde av husets Schäfertispe med navn "Sigur". De fikk klar melding på mail, og de bildene skal fjernes fra siden. Det er mange som har spurt meg, men jeg har sakt nei, og det bør respekteres.

Jeg så ikke igjennom alle border colliene, så hvis noen finner en av mine, så gi beskjed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har fritidsinteresser og blir sittende og bla igjennom 3000 labradorer og tilfeldigvis finner et bilde av Tinka, er det bare å si ifra! :)

Det er greit å leite etter bilder på de små raser, men å surre igjennom flerfoldig tusen BCer og schäfere trur jeg faktisk utgår for min del.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Sånn jeg har fått forklart det så "kjøper" disse jentene ofte bildene fra andre brukere på minstall, noen som sitter og stjeler og bare videreformidler. Det hjelper veldig sjeldent å si fra til ungene - sier man fra til support så tar de aksjon med engang..

Du kødder? Det er jo helt sykt :)

Har meldt i fra til support, men jeg er den typen som bare må konforntere litt med folk..

Men folkens, vi kan jo heller sende pm til hverandre om brukernavn osv hvis vi finner bilder da. Så slipper denne tråden å slå "akkurat nå" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva gjør jeg når jeg finner et bilde jeg har tatt, som ligger på min hjemmeside, MEN:

*jeg har lånt det bort til ei jeg kjenner sin hjemmeside.

*HUN ser ut til å ha gitt tilatelse videre til en fjortis på minstall.no som har tatt det fra hennes hjemmeside. Uten min tillatelse vel og merke.

Har jeg rett til å pirke på dette...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har til og med skrevet at hun har tillatelse... Stemmer det, Tonje?

GRR, det er Jeppe ja og NEI jeg gir aldri tillatelse til å bruke mine bilder på minstall for hele konseptet irriterer meg. takk for at dere sa ifra. Ser fler av mine bilder der så får vel ta en ny runde med support.

Fant vel nesten hvert eneste bilde som er tatt av Blondie, Emil og Kokos også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg Aysha gitt. Under labrador med navn "Felix."

Lurer på en ting. Når det står at de har copyright og har oppgitt navn på fotograf, men bildet er av min hund. Jeg aner ikke hvem som har tatt bildet, men kobbelet hålsbåndet og taggen på bildet er mitt og henger på knaggen her hos meg. Jeg er 100% sikker på at det er Aysha. Hva skal jeg si liksom? Jeg har ikke bildet selv, så noen andre må ha tatt det. Jeg har heller aldri lagt det ut på nettet. Men omgivelsene bak bildet er fra hytta mi.

Hvis noen skjønte det. Litt små irritert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt. jeg har gått igjennom en del av schäferene. :)

Bare å si ifra om du finner noen av mine hunder der inne (jeg tviler nå litt på det, da ingen av de er så søte som barn gjerne ønsker :) )

Eneste jeg har gått igjennom er mudi og kroatisk hyrdehundene... Men fant heldigvis ingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRR, det er Jeppe ja og NEI jeg gir aldri tillatelse til å bruke mine bilder på minstall for hele konseptet irriterer meg. takk for at dere sa ifra. Ser fler av mine bilder der så får vel ta en ny runde med support.

Fant vel nesten hvert eneste bilde som er tatt av Blondie, Emil og Kokos også

hun har skrevet at du er tanta hennes? Er en hund til under samme stall som også er bilde av Jeppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker!! Var ei jente for en stund siden som lurte på om hun kunne få ET bilde av Chicka til min stall, jeg trodde det var helt ok, og nå er det DEN profilen med MASSE bilder fra min hjemmeside på profilen til ei jente der..

Hadde det bare vært noen bilder, men de bruker fult navn til ei venninne av meg og sier at JEG er moren hennes...også bruker de minne ordene jeg har skrevet til Gråpus der inne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, de har jo ikke spesielt peiling da, disse barna - en fjordingshest under old english sheepdog, golden retriever under laekenois, berner sennen under basset fauve og husky-valp under dvergpuddel? Bilder av golden retrievere ligger vel ca under alle rasene, forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...