Gå til innhold
Hundesonen.no

har dere dekken til hunden ?


ipadda

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Jeg har tre dekken tror jeg, det er et fleecedekken(showmaster) som jeg bruker på Nena ved kaldt og surt vær for å beskytte hoftene, samme dekken bruker jeg på Oscar om høsten/vinteren etter han har badet og gjerne ikke er helt tørr, også har jeg to regndekken, Oscar bruker disse etter vask fram til jeg klipper han og før utstillinger om været tilsier at det trengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 dekken

To tynne varmedekken som brukes om høsten, under jakt i pausene ( men de er ikke vanntette =minus )

Et tjukt vinterdekken som jeg skal bytte ut med Dogman sitt ( om det funker bra i -10-/20, noen med erfaringer ? ), til vinter trening ved pauser og perioder i kobbel.

Og et regndekken som jeg kjøpte når hun ble sterilisert og skulle være beskyttet ( dette er fra Hooks, og med ull, men den ulla tror jeg ikke varmer noe som helst ....det er et tynt dekken i mine øyne ). Så det kan jeg også bruke som høstdekken når det regner, siden ingen av de to tynne dekkene er vanntette.

Bruker bare dekken under jakt ved pauser og evt kalde perioder i kobbel.

Dette fordi hunden skal bruke kreftene på jakt og ikke på å holde varmen.

Har også flust med jaktdekken - utstyrskåt som jeg er :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tjukt vinterdekken som jeg skal bytte ut med Dogman sitt ( om det funker bra i -10-/20, noen med erfaringer ? ), til vinter trening ved pauser og perioder i kobbel

I helga var vi på telttur med hundene. Er ikke sikker på hvor kaldt det var ute, men iom at pakksekken min ble pinnestiv, og den er myk og fin i 14minusgrader så var det garantert kaldere enn det :rolleyes: Lyng hadde dogman dekkenet på og han var varm og god på kroppen. Valpen hadde et litt dårligere dekken, og dårligere pels, så hun fikk litt særbehandling slik at hun også var varm og god på natta.

Det jeg funderer på er et ekstra katahdindekken til ham, når det er som kaldest. Det kan han ha alene på i bevegelse når det er skikkelig kaldt, og under dogman dekkenet på kalde kvellinger. RR'n får det uansett pga den tynne pelsen, spesielt på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dekken til begge mine. Aussien bruker det ikke så ofte, men har ett i tilfelle han skal ligge ute i mange minus, eller blir liggende blaut i kald bil. Tror ikke han på sine 5 år har brukt dekken mer en 6-7 ganger.

Lille dyret er nakenhund og har ett ganske bra utvalg av dresser, dekken og ullgensere nødvendigvis. Hun er ikke noe veldig glad i å kle seg da men anser det som en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere dekken til våre hunder. Ett fleecedekken, ett hjemmelaget dekken med ull innerst og militærfarget stoff ytterst (husker ikke hva det heter), et "draculadekken" som Mailin beskrev her tidligere, et katadindekken og en "kondomdress".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex har kun ett dekken, og blir svært sjeldent brukt. Mens Bocca har vel et par-tre stk (bruker egentlig kun det ene, fordi de andre sitter ikke noe bra). Og bruker det kun når det er noen minusgrader ute. Regner med å kjøpe et tynnere dekken som jeg skal bruke ved regn (når det i tillegg ikke er så varmt ute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dekken har du til hunden ( om du har dekken self. ) ?

Bare nysgjerrig på hva andre har..

og så skal jeg kjøpe et til dekken, men dette skal varme også, ikke bare være reintett :)

det er ikke til den hunden på profilbildet mitt, men til min kommende valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ingen som tilfeldigvis har lagt merke til hundekken i str hest på nettet?

Har søkt og leitet, men finner ingen som er stor nok til min Grande gutt. (90 cm)

Kjøpte det gamle fra FK, men de har byttet produkt merker.

Kan jo forsåvidt leite etter ponni dekken, men de blir derimot veldig vid rundt halsen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har fått seg et dogman-dekken nå! Det varmer utrolig godt og mageplaten liker jeg virkelig. Det skal MYE snø og vann for at den skal bli våt og kald helt inntil huden på bikkja! Det sitter litt løst over rumpa og strikkene er litt for stramme til å kunne brukes men alikevel et veldig genialt dekken. Er det så kaldt at jeg føler at hun trenger ekstra varme over bakparten også så får hun på seg en ullgenser under dekkenet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...