Gå til innhold
Hundesonen.no

har dere dekken til hunden ?


ipadda

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Ja jeg har dekken. Nirm har 4 stykker, og Vida to. De har hvert sitt tykke vinterdekken, hvert sitt fleecedekken og så har Nirm et regndekken (noen er ikke så glad i regn...) og han har et tynnere dekken til bruk tidligst på vinteren.

For det meste bruker de dekken i bilen. Skal de sove i bilen på natta, og det er kaldt, så setter jeg dekken på Nirm. Han brukte det på Sølen i fjor eks, og var storfornøyd med det (første natta frøs han faktisk). Når jeg er på trening med hundene når gradestokken kryper nedover, så ser jeg ikke noe hensikt i at hundene skal bruke energi på å holde seg varme. Energien skal gå til det vi skal holde på med. Er det ekstra kaldt, så varmer jeg opp med dekken også.

Edit: Glemte jo at de har hvert sitt reflexdekken og da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dekken til alle tre.

Loppa har et hurtta dekken, hun har flere å men hurtta dekkenet jeg er mest fornøyd med. Loppa bruker jeg dekken på om det er kaldt/veldig surt og i pausene på trening.

Nana har et kennel dekken, og Simba har et vanlig varmedekken. Husker ikke merke. Simba og Nana bruker jeg dekken på om det er veldig kaldt og jeg ser de fryser. Bruker også dekken i pausene på treninger om det er kaldt.

Kan legge inn bilder, om du vil se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg, utrolig nok, King har et dekken.

Et ganske bra dekken egentlig, regntett med for, foret kan tas av og dekkenet kan brukes på dager hvor det regner men ikke er kaldt.

Nå har ikke han det minste behov for varmedekken med sin pels(men det var det eneste bra dekkenet jeg fant i dyrebutkk rundtom her), så det ble mest kjøpt inn for å holde han tørr dagene før utstilling(Når han fortsatt ble stillt) for om han ble våt på kroppen i 1-2uker før ei utstilling passet han bedre inn i puddelringen enn sheltieringen :lol:

Ble ikke brukt særlig mange gangene da, får bare håpe det kommer til nytte når jeg får meg korthåret hund engang i fremtiden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et regndekken med fleece inni som ble borte vekk men nå har jeg kjøpt et nytt regndekken(eller jeg har bestilt) med ull for :lol:

Jeg har mest tenkt å bruke det i stallen fordi der er vi lenge ute og hun er ikke hele tiden i bevegelse der. Hun syns ikke det er så stas å gå med dekken men å fryse syns hun nok er værre. Når vi bare går tur rundt her i nabolaget så gidder jeg ikke å bruke det rett og slett fordi hun er i bevegelse hele tiden og hun liker ikke å gå med dekken. Mens i stallen så kommer jeg til å trenge det virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Hurtta dekken som jeg er überfornøyd med, et trixie dekken, og minstemann har et som en har sydd til ham. Har lyst å kjøpe et Hurtta dekken til ham også, men det er litt for stort i minste str, og derfor har han et "hjemmelaget" dekken.

Hurtta har både regndekken, som er foret med fleece (dette har jeg) og et varmedekken som i tillegg er vanntatt :lol: Synes Hurtta er helt supert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har et refleksdekken, et varmedekken fra Gresshoppa og en ufôret overall fra Hurrta. Er veldig fornøyd med både varmedekkenet og overallen, men desverre er låsen på dekkenet ødelagt så jeg skal kjøpe et nytt et ganske snart fra Hurrta.

Chili har kun et refleksdekken, men jeg vurderer å kjøpe et Hurrtadekken til hun og. Ikke at hun trenger det, men det er jo kjekt å ha eller noe sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har mange dekken siden hun må holdes varm og tørr nå som det er kaldt pga skade.

Hun har Back on track dekken, 3 fleece dekken, 3 regn dekken, 2 varme dekken til skikkelig kalde dager, 1 kombinert refleks og regndekken og 1 boble dekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en strikkejakke og en regndress. Regndressen brukes kun når vi er et sted hvor det er gjørmete så jeg slipper å bade bikkja når jeg kommer hjem, trenger bare spyle labber og skjegg. Strikkejakken brukes hvis det er veldig kaldt og bikkja er relativt nynappet. Ellers har vi ikke behov for noen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til refleksdekken (som vi nesten aldri bruker), har jeg et tynt dekken med fleecefôr som er vannavstøtende. Det bruker jeg aldri; det sitter dårlig og det er sikkert fordi det var så billig. Ellers har jeg en ullgenser til henne som er heklet etter hennes mål. Den bruker vi evt når hun skal være i bilen over lengre tid, og det er kaldt. Og den har vi vel nesten heller aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette til dem begge. Jeg er faktisk så fornøyd med det at jeg har kjøpt det for andre gang (Talli spiste opp det første og ett er for lite når dem blir over 8mnd)

11-39_l.jpg

Jeg har en annen farge og kjøpte det på felleskjøpet for 200kr om jeg husker rett nå. Iallefall ett veldig billig og veldig bra dekken som tåler regn (men gjerne ikke øsene-pøsene) holder varmen veldig godt. Perfekt til mitt brukt når jeg bruker det før og etter trening og når dem ligger i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et vannavvisende til hver av dem, som også holder godt på varmen. Bruker dem når de skal ligge i bilen eller i pauser på trening ute når det er vått og kaldt. Greit at de slipper å bruke energien på å holde seg varme, og bilen vi har blir veldig kald på vinterstid når den står ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...