Gå til innhold
Hundesonen.no

har dere dekken til hunden ?


ipadda

Recommended Posts

Fenris har Hurtta overall med uttagbart fleece for. Bruker den kun når det er kladdesnø, fleeeforet brukes kun om han skal sitte i bilen en tid når det er kaldt, det har ikke skjedd enda.

Spot har ikke noe dekken, ser ikke noe behov for det til ham, han har kladdefri pels og det forekommer knapt at han sitter i bilen lenge når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Jeg har et regndækken til hver af dem, da jeg ikke har lyst til at skulle vaske væggene ned hver gang de har været ude i regnvejr, og de har heller ikke den store lyst til at gå for meget når det regner, ofte vil de ind under et halvtag eller hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette til dem begge. Jeg er faktisk så fornøyd med det at jeg har kjøpt det for andre gang (Talli spiste opp det første og ett er for lite når dem blir over 8mnd)

11-39_l.jpg

Jeg har en annen farge og kjøpte det på felleskjøpet for 200kr om jeg husker rett nå. Iallefall ett veldig billig og veldig bra dekken som tåler regn (men gjerne ikke øsene-pøsene) holder varmen veldig godt. Perfekt til mitt brukt når jeg bruker det før og etter trening og når dem ligger i bilen.

Er det dogman-dekkenet?

Jeg har et dekken til Lyng, aussien, men skal kjøpe ett til, litt tynnere. Det jeg har nå er et dogman dekken (rødt og sort, som dracula :P ), det holder veldig godt på varmen og gutten bruker det når gradestokken begynner å bli veldig kaldt. Spesielt når vi er på vinterturer, treninger i kulde og andre steder hvor han trenger å bruke energien sin på noe annet enn å holde varmen. Savner et litt tynnere til å ha i bilen når det blir skikkelig kaldt sånn plutselig på høsten. Han har nemlig litt lite pels til å være aussiegutt.

Lille RR-valpen har dekken på seg når hun er ute i ro. Under aktivitet har hun stortsett ikke dekkenet på seg. Eneste gangen hun har hatt det på under aktivitet er vel da det var rundt -25til-30effektive grader i vinden. Hun har vokst ut av sitt nå, så hun skal få et nytt ett som aussien kan overta når det blir for lite til frøkna;) Så skal hun få seg et katahdindekken når hun blir stor. Har også et enormt kennel-dekken som bare venter på at hun skal bli litt større;)

(ellers er jo min(e) hunder bortskjemt med reinskinn som underlag på vinterturer samt i bilen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekkken og dekken:p men minste jenta i huset(eldst men minst i størelse) har et bobbledekken og sikkert en hau av "fansy" vester og seler.... men stakker størsemann (velpen i huset men er jo 10 ganger større i størrelsen) han har ingenting for han er min hund:D og skal brukes har jeg sakt fra første stunda og skal ikke være noen dullehund men et dekken til kalde dager blir det nokk med tiden=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hyperfryseuansettvær-hund, så her er det dekken!

Hun har er godt bobledekken (som det er bilde av høyere opp i tråden) en flisgenser fra puppia (*mamma synes det er kjempefestlig*) og et regndekken med avtagbart for..

De aller kaldeste dagene måtte hun ha på seg både flisgenser og bobledekken for ikke å fryseihjel i stallen!

Men hva er de man sier :finnes ikke dårlig vær, bare d¨rlig klær :P

Vet ikke om ranglebeinet er helt enig men.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dogman-dekkenet?

Stemmer, jeg har tidligere hatt det i rødt og sort. Jeg har det nå i sølvblå og svart. Fordelen med den "nye" versjonen er at det er reflekser i alle sømmer. (ikke at jeg går så mye tur med det på, men om-så-at en eller annen grunn hunden kommer seg løs e.l. så er nå det kjekt å ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har to hunder og tre dekken. Til flaten så har jeg et tynt dekken jeg ikke husker navnet på. Det er i løpet av ti år brukt når han ligger ute og skal sove på vinteren og når han skal ligge i bilen over tid når det er fem minus eller kaldere. Nå er han gammel og liker varmen mere så det er litt flittigere i bruk, men fortsatt så bader han når han har lyst om vinteren. Vorsteren har et tynt dekken som jeg kjøpte til gangene vi skulle gå pent og rolig over lengere tid når det var noen minusgrader, det er veldig lite brukt. Skulle kjøpe sove pose til henne og fikk med på kjøpet et tykt og varmt dekken, det er brukt en gang. Så dekkenene blir ikke mye brukt her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit jeg har sett de dogman dekkene på nett i 30cm, men jeg finner ikke nå? Noen som veit hvor man kan lete? Emma ønsker seg et ekstra dekken..

Emma har en maskinstrikket genser fra muddy paws eller hva det var igjen. Den varmer utrolig bra så lenge hun er i aktivitet. Varmer spesielt godt brystet, noe som trengs på den tuppa. Er det regn eller snø i lufta får hun på seg et vind og vanntett dekken med refleks i alle sømmer og over ryggen. Det dekkenet får vi skryt for, men det er ikke særlig varmt å bruke alene. Da kjenner jeg hu blir kald på ryggen under dekkenet.

Ellers så venter vi også på 2 hjemmestrikka gensere som moren min har strikket til Emma. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tynt regndekken som jeg har sydd selv ( http://www.hundedekken.com ) når det er kaldt eller regner. Han har veldig tynn pels uten underull, men den er luftig og han holder varmen forholdsvis greit så lenge dekkenet holder snø, vann og vind ute. Hvis det er ekstra guffent eller kaldt ute får han en genser under dekkenet. Vurderer også å kjøpe Hurtta overall så han også kan få holdt beina varme på kalde dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dekken, men bruker det aldri ("vanlig" termodekken). Ellers har jeg en regnfrakk som vi bruker om det er kram snø når vi skal på skitur, eller kvelden før en utstilling om hunden er nybadet. Ellers føler jeg ikke at vi har behov for å bruke noe dekken. Hunden viser aldri tegn på at hun fryser i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke dekken. Har aldri sett henne fryse utendørs, og er hun veldig våt etter tur tørker jeg med et håndkle/masserer.

Kunne kanskje spandert på et dekken om vi trente mer aktiviteter som f. eks agility der det er viktig å passe på at de er varmet opp og ikke blir kalde.

Men, nå har jeg jo bil og skal trene mer, så kanskje jeg finner et dekken etter hvert, liker ikke tanken på at hun skal ligge i bilen og fryse. Er ikke så varmt baki der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dekken til alle og enhver av mine små. Men så har jo jeg korthårshunder og da:P Mix'en min har dekken hvis det er -15 ute, hun har så tykk underull pga rasene hun har i seg. Dalmisene får på dekken når gradestokken passerer -5, myndene når det passeres 0. Dette er da seff når vi kun går turer og de ikke får springe løse. Vi er forøvrig skjelden å går noe spesielt lange turer når det er mer enn -10 til -15. De får så fort vondt i beina sine og halter. er det over -20 og de kun skal bare ut i hagen for å gjøre fra seg så får de dekken også da. Blir gjerne -30 her om vinteren. Skal hundene løpe løse er dekknene av. Så fort de roer seg er det på med dekken. Derfor de leker og herjer ten dekken er at jeg har opplevd at de ved flere anledninger henger seg fast og får skikkelig panikk. Ikke noe hyggelig hverken å høre eller se.

Har forøvrig forskjellig dekken til forskjellig værtype. Fra 0 til -5 holder det med tynd fleesedekken. Over -5 får de tykkere dekken som er godt foret. Regner det har de regndekken, hvis det blåser bruker de fleesedekken så sant det ikke blåser skikkelig kaldt som om vinteren.

De bruker også sokker når det er mer enn-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har 2 dekken hver seg :

1 regndekken som brukes når vi går i øs pøs regnvær

1 tykt varmedekken som settes på de når jeg f.eks setter de i en kald bil etter 3 timer tur eller en hard treningsøkt og de er svette.

Og sette en varm svettende hund i en kald bil UTEN dekken er å be om at den blir syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et varmedekken til bruk dersom det er minus 10 eller kaldere og aktiviteten er relativt stillestående (eller medfører pauser i bil). På vanlig "løpetur" holder hun varmen åkkesom.

Så har vi et refleksdekken (eller mer en vest) til bruk langs mørke vinterveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min svetter heldigvis aldri gjennom huden. Han ser ikke ut til å bli kald heller, ikke engang i øsende regnvær. Jeg har derfor bare refleksvest og redningsvest som jeg bruker. Hvis jeg noensinne kommer til å la ham sove i bilen, kommer jeg kanskje til å kjøpe...men jeg ser ikke helt for meg at det kommer til å skje. Pelsen hans isolerer godt mot det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er kaldt, regner, eller blåser masse bruker jeg dekken til den korthårede hunden min.

Regndekken, om det regner. Vindtett heldress om det blåser, og ullgenser om det er kaldt. :icon_redface: Om det blåser OG er kaldt, har hun ullgenser under den vidttette heldressen.

Når vi trener LP har hun ofte på seg varmedekken eller ullgenser, selv om det ikke er så kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...