Gå til innhold
Hundesonen.no

Vann om natten


bulldogmamma

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Ja, jeg synes det er en "menneskerettighet" (ok, da - for hunder også!) å ha mulighet å drikke når man vil.

Om jeg må vaske en tisseflekk (eller to) kontra det at valpen min skal være tørst i timesvis er for meg ikke egentlig noe valg, engang..

JEG synes faktisk det er ganske slemt å nekte valper/hunder vann.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover de i bur om natten. (bortsett fra en, bortskjemte gullet får sove i sengen med mamma :) )

Ingen av mine har tilgang på vann om natten. De får tilbud om å drikke vann før de går i buret. Hvis ikke de vil ha så får de klare seg uten til vi står opp :) Da er det også større sjans for at de holder seg tørre om natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får ikke vann om natta, fordi han sover da!

Må legge til at min har et 'problem' :) Han sikler seriøst MYE!!

Har fått vannskader pga det (takk gud var gulvet gammelt og skulle skiftes ut uansett).

Nå har han vannskålen i dusjen, og må stå der å sikle fra seg. (For ordens skyld, han går på døra når han er tørst og vi slipper han ofte inn for å drikke).

Folk blir sjokkert når de ser hvor mye han sikler og drar med seg vann over hele kåken. Store dammer :)

La han drikke litt før han legger seg, så slipper du den tissingen. Han er jo en baby og greier sikkert ikke å holde seg så lenge enda. Sover han igjennom hele natten så ser jeg ikke grunn til å gi han vann/mat.

Men er han ihjeltørstet når han får vann om morgenen, så må du nesten ha vannskål om natta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille bajas sover om natten, han er 11 uker. han har ikke tilgang till vann og tisser ikke inne om natten. han sover som en stein...luftes siste gang rundt elleve og sover til mellom 6 og 7 på morgenen.han er mest sulten når lufteturen er over. ser ikke ut til å lide noe nød av dette uten vann om natten nei. han sover sammen med meg om natten så jeg hører om han står ved døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella har ikke tilgang på vann om natten, hun sover i bur og sover hele natten igjennom. Hun er 13uker. Hun virker ikke tørst om morgenen, drikker ikke vann før etter hun har spist frokost, så jeg tror ikke det er et problem for henne å ikke ha tilgang på vann om natten. Jeg drikker da heller ikke vann om natten (er vel svært få som gjør det). Men skulle hunden bli syk så får hun sove på kjøkkenet, med tilgang på vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dem sover på rommet med meg så har dem ikke tillgang på vann. Dem gangene dem vil noe så slipper jeg dem ut av rommet. T.D.D har det aldri vært for å drikke vann (men hente seg ett bein, ut på do eller generellt syns dem at jeg har sovet for lenge).

Dyr kan plutselig bli tørst på lik linje som vi kan bli det på natten. Så lenge du er i samme rom som dyret og merker om dem blir urolig så ser jeg ikke problemet med å ikke ha vannskål tilgjengelig. Men er dem på ett annet rom så bør dem ha vann.

Må legge til at når det i år var hetebølge i mai/juni så hadde dem konstant tilgang på vann, men drakk lite på natten alikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover de i bur om natten. (bortsett fra en, bortskjemte gullet får sove i sengen med mamma :) )

Ingen av mine har tilgang på vann om natten. De får tilbud om å drikke vann før de går i buret. Hvis ikke de vil ha så får de klare seg uten til vi står opp ;) Da er det også større sjans for at de holder seg tørre om natten..

Ja, selvsagt skal man trene hundene til å være stuereine om natta ved å nekte dem tilgang til vann... På samme måte som man stapper dem i bur så man slipper å tørke opp etter dem...

Må legge til at min har et 'problem' ;) Han sikler seriøst MYE!

Har fått vannskader pga det (takk gud var gulvet gammelt og skulle skiftes ut uansett).

Nå har han vannskålen i dusjen, og må stå der å sikle fra seg. (For ordens skyld, han går på døra når han er tørst og vi slipper han ofte inn for å drikke).

Folk blir sjokkert når de ser hvor mye han sikler og drar med seg vann over hele kåken. Store dammer :)

Unnskyld at jeg sier det, men det er da SERIØST en av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt for å nekte en hund tilgang til vann... Et gulv er altså viktigere enn hundens ve og vel... Jaja sier jeg bare... Nei - jeg har ingen som helst sympati for det. Det er da bare å legge noe under vannskåla så får ikke gulvet skader. Og ja, jeg vet hva seriøst vannsøl går ut på - jeg har hatt en slik hund selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sasha har faktisk ikke tilgang på vann om natten. HUn ligger på rommet mtt, og døren er igjen. Har aldri tenkt på det før faktisk. Men jeg tror ikke hun bryr seg særlig, får hun drikker aldri om natten hvis hun sover i stua heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går og legger meg tar jeg med meg gullet opp og der er det ikke vannskål. Hun får tilbud om å drikke vann når vi er ute og tisser eller hvis hun blir urolig. Hittil har det gått bra, hun sover til 4-5-6 om morgenen, men vil ikke ha vann før vi står opp for godt i 7-8 tiden. På sommeren blir det jo noe helt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt skal man trene hundene til å være stuereine om natta ved å nekte dem tilgang til vann... På samme måte som man stapper dem i bur så man slipper å tørke opp etter dem...

ja fordi en burdiskusjon gidder jo jeg å kaste meg inn på :) Er fæl jeg som tvinger hundene mine i bur med både hus inne og masse deilige varme tepper rett ved siden av sengen min, og at buret er på str for cockere når jeg har chi og egentlig er ganske stort, gjør sikkert saken verre.. For ikke å nevne at de har en avis borte i gjørnet i tilfelle de må på do, men jeg er bare heldig sidende aldri gjør det...

Man må ikke glemme at en hund sikert dør av dehydrering i et vanlig temperert rom mens de sover 7 timer om natten... I think not...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min sover på soverommet mitt, med døren lukket. Her har hun en egen drikkeskål som jeg fyller nytt, friskt vann i hver kveld. Hun pleier å drikke en del vann før hun legger seg, og gjerne litt på natten også dersom hun skifter plass å sove på. Hunder skal alltid ha tilgang til vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hunder trenger konstant vann.. Spessielt ikke om natta.. Da holder de seg rolige og sover mesteparten av tida.. men visst det skulle være ekstra varmt som noen sier... Så burde det være vatn ja..

Min hund sover på litt forskjellige steder han.. Ute, på rommet mitt, i stua.. Der det passer han.. Og den eneste plassen det er tilgang på vatn er på yttertrappa,.. :) .. Så visst han blir tørst, så må han ut. Han er jo tross alt en utehund(som får være mye inne ;) ) . Han klarer å opne døra selv, så han kommer seg dersom det skulle bli for varmt :) ...

SÅ min konklusjon er at dem trenger ikke konstant tilgang på vatn.. Men bør være vatn i spesielle tilfeller, somn hete. Tror dere at ville dyr lever konstant med vatn.. Nei..

Men jeg passer alltid på at det er vatn ute uansett.. Og det vet han ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal alle hunder ALLTID ha tilgang på vann! Jeg fikk helt vondt i magen av å lese denne tråden. Tenk dere selv hvordan det føles å være tørst og ikke ha mulighet til å drikke. At hunden sover som en stein hele natta er ingen unnskyldning (og hvordan kan man vite det egentlig), tenk om den får feber i løpet av natta, eller har fått i seg noe med mye salt? Hunder som sikler mye trenger vel tilsvarende mye å drikke? Legg håndklær på gulvet der den sover da vel.

Jeg hører at både Pippin og Symra tar seg en slurp av og til i løpet av natta, kunne ikke ramle meg inn å ta fra dem den retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men det er da SERIØST en av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt for å nekte en hund tilgang til vann... Et gulv er altså viktigere enn hundens ve og vel... Jaja sier jeg bare... Nei - jeg har ingen som helst sympati for det. Det er da bare å legge noe under vannskåla så får ikke gulvet skader. Og ja, jeg vet hva seriøst vannsøl går ut på - jeg har hatt en slik hund selv.

Har da for pokker ikke nektet hunden min vann??? Hvor har jeg skrevet det?? :)

Vi leier en nyoppusset leilighet, og kan ikke ødelegge TO gulv til husverten for flere tusen kroner?

Nei det er ikke bare bare å legge noe under vannskåla(for det var vi prøvd), fordi han drikker og GÅR.. Og det er en stor dam etter han. Enkelt og greit: vannskålen står på badet.

Badedøren står som oftes åpen, så han går dit å drikker akkurat nå han vil.

Om natta sover han som en sten, og får vann når han står opp. I dag feks. Tok en time før han drakk vann etter frokosten. Så jeg tror ikke han lider noen nød av å ikke drikke vann om natta.

Er han syk på noen måte, har han vann på soverommet. Han hadde litt feber for en stund tilbake, og da hadde han vann. Uten å drikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...