Jump to content
Hundesonen.no

Vann om natten


bulldogmamma

Recommended Posts

Posted

Ja det lurer jeg på. Skal valpen ha tilgang på vann om natten?? Han er nå blitt fem måneder og drikker mye om natten og klarer derfor ikke å holde seg uten å tisse inne.

Noen som har noen tips om dette?

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply
Posted

Ja, jeg synes det er en "menneskerettighet" (ok, da - for hunder også!) å ha mulighet å drikke når man vil.

Om jeg må vaske en tisseflekk (eller to) kontra det at valpen min skal være tørst i timesvis er for meg ikke egentlig noe valg, engang..

JEG synes faktisk det er ganske slemt å nekte valper/hunder vann.

Susanne

Posted

Her sover de i bur om natten. (bortsett fra en, bortskjemte gullet får sove i sengen med mamma :) )

Ingen av mine har tilgang på vann om natten. De får tilbud om å drikke vann før de går i buret. Hvis ikke de vil ha så får de klare seg uten til vi står opp :) Da er det også større sjans for at de holder seg tørre om natten..

Posted

Min får ikke vann om natta, fordi han sover da!

Må legge til at min har et 'problem' :) Han sikler seriøst MYE!!

Har fått vannskader pga det (takk gud var gulvet gammelt og skulle skiftes ut uansett).

Nå har han vannskålen i dusjen, og må stå der å sikle fra seg. (For ordens skyld, han går på døra når han er tørst og vi slipper han ofte inn for å drikke).

Folk blir sjokkert når de ser hvor mye han sikler og drar med seg vann over hele kåken. Store dammer :)

La han drikke litt før han legger seg, så slipper du den tissingen. Han er jo en baby og greier sikkert ikke å holde seg så lenge enda. Sover han igjennom hele natten så ser jeg ikke grunn til å gi han vann/mat.

Men er han ihjeltørstet når han får vann om morgenen, så må du nesten ha vannskål om natta. ;)

Posted

min lille bajas sover om natten, han er 11 uker. han har ikke tilgang till vann og tisser ikke inne om natten. han sover som en stein...luftes siste gang rundt elleve og sover til mellom 6 og 7 på morgenen.han er mest sulten når lufteturen er over. ser ikke ut til å lide noe nød av dette uten vann om natten nei. han sover sammen med meg om natten så jeg hører om han står ved døren.

Posted

Ella har ikke tilgang på vann om natten, hun sover i bur og sover hele natten igjennom. Hun er 13uker. Hun virker ikke tørst om morgenen, drikker ikke vann før etter hun har spist frokost, så jeg tror ikke det er et problem for henne å ikke ha tilgang på vann om natten. Jeg drikker da heller ikke vann om natten (er vel svært få som gjør det). Men skulle hunden bli syk så får hun sove på kjøkkenet, med tilgang på vann.

Posted

Så lenge dem sover på rommet med meg så har dem ikke tillgang på vann. Dem gangene dem vil noe så slipper jeg dem ut av rommet. T.D.D har det aldri vært for å drikke vann (men hente seg ett bein, ut på do eller generellt syns dem at jeg har sovet for lenge).

Dyr kan plutselig bli tørst på lik linje som vi kan bli det på natten. Så lenge du er i samme rom som dyret og merker om dem blir urolig så ser jeg ikke problemet med å ikke ha vannskål tilgjengelig. Men er dem på ett annet rom så bør dem ha vann.

Må legge til at når det i år var hetebølge i mai/juni så hadde dem konstant tilgang på vann, men drakk lite på natten alikavel.

Posted

Her i huset har hundene alltid tilgang på vann. Jeg ser ikke på det som noen stor krise å tørke opp en tisseflekk heller. Vi har utfordringer som er større...

Posted
Her sover de i bur om natten. (bortsett fra en, bortskjemte gullet får sove i sengen med mamma :) )

Ingen av mine har tilgang på vann om natten. De får tilbud om å drikke vann før de går i buret. Hvis ikke de vil ha så får de klare seg uten til vi står opp ;) Da er det også større sjans for at de holder seg tørre om natten..

Ja, selvsagt skal man trene hundene til å være stuereine om natta ved å nekte dem tilgang til vann... På samme måte som man stapper dem i bur så man slipper å tørke opp etter dem...

Må legge til at min har et 'problem' ;) Han sikler seriøst MYE!

Har fått vannskader pga det (takk gud var gulvet gammelt og skulle skiftes ut uansett).

Nå har han vannskålen i dusjen, og må stå der å sikle fra seg. (For ordens skyld, han går på døra når han er tørst og vi slipper han ofte inn for å drikke).

Folk blir sjokkert når de ser hvor mye han sikler og drar med seg vann over hele kåken. Store dammer :)

Unnskyld at jeg sier det, men det er da SERIØST en av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt for å nekte en hund tilgang til vann... Et gulv er altså viktigere enn hundens ve og vel... Jaja sier jeg bare... Nei - jeg har ingen som helst sympati for det. Det er da bare å legge noe under vannskåla så får ikke gulvet skader. Og ja, jeg vet hva seriøst vannsøl går ut på - jeg har hatt en slik hund selv.

Posted

Sasha har faktisk ikke tilgang på vann om natten. HUn ligger på rommet mtt, og døren er igjen. Har aldri tenkt på det før faktisk. Men jeg tror ikke hun bryr seg særlig, får hun drikker aldri om natten hvis hun sover i stua heller.

Posted

Når jeg går og legger meg tar jeg med meg gullet opp og der er det ikke vannskål. Hun får tilbud om å drikke vann når vi er ute og tisser eller hvis hun blir urolig. Hittil har det gått bra, hun sover til 4-5-6 om morgenen, men vil ikke ha vann før vi står opp for godt i 7-8 tiden. På sommeren blir det jo noe helt annet

Posted

Frøken sover som en stein om natten hun. Har aldri hatt vann på soverommet. Når vi går ned på morgenen drikker hun ikke med det første da heller, så hun kan umulig være så tørst..

Posted
Ja, selvsagt skal man trene hundene til å være stuereine om natta ved å nekte dem tilgang til vann... På samme måte som man stapper dem i bur så man slipper å tørke opp etter dem...

ja fordi en burdiskusjon gidder jo jeg å kaste meg inn på :) Er fæl jeg som tvinger hundene mine i bur med både hus inne og masse deilige varme tepper rett ved siden av sengen min, og at buret er på str for cockere når jeg har chi og egentlig er ganske stort, gjør sikkert saken verre.. For ikke å nevne at de har en avis borte i gjørnet i tilfelle de må på do, men jeg er bare heldig sidende aldri gjør det...

Man må ikke glemme at en hund sikert dør av dehydrering i et vanlig temperert rom mens de sover 7 timer om natten... I think not...

Posted

Som voksen har hun det ja. Men hun hadde ikke det før hun var stueren, da sov jeg også mye nede i stua med henne. Sover hun på rommet med meg så tar jeg ikke med skåla inn dit.

Posted

Hvis det ikke er noe spesielt som tilsier det (sykdom, høt temperatur..), synes jeg ikke valpen bør ha tilgang til vann på natta før den er blitt stueren.

Guest Christine
Posted

Her har hundene tilgang til vann døgnet rundt, og de har hatt det hele livet.

Posted

Hunden min sover på soverommet mitt, med døren lukket. Her har hun en egen drikkeskål som jeg fyller nytt, friskt vann i hver kveld. Hun pleier å drikke en del vann før hun legger seg, og gjerne litt på natten også dersom hun skifter plass å sove på. Hunder skal alltid ha tilgang til vann.

Posted

Jeg tror ikke hunder trenger konstant vann.. Spessielt ikke om natta.. Da holder de seg rolige og sover mesteparten av tida.. men visst det skulle være ekstra varmt som noen sier... Så burde det være vatn ja..

Min hund sover på litt forskjellige steder han.. Ute, på rommet mitt, i stua.. Der det passer han.. Og den eneste plassen det er tilgang på vatn er på yttertrappa,.. :) .. Så visst han blir tørst, så må han ut. Han er jo tross alt en utehund(som får være mye inne ;) ) . Han klarer å opne døra selv, så han kommer seg dersom det skulle bli for varmt :) ...

SÅ min konklusjon er at dem trenger ikke konstant tilgang på vatn.. Men bør være vatn i spesielle tilfeller, somn hete. Tror dere at ville dyr lever konstant med vatn.. Nei..

Men jeg passer alltid på at det er vatn ute uansett.. Og det vet han ;) .

Posted

Selvfølgelig skal alle hunder ALLTID ha tilgang på vann! Jeg fikk helt vondt i magen av å lese denne tråden. Tenk dere selv hvordan det føles å være tørst og ikke ha mulighet til å drikke. At hunden sover som en stein hele natta er ingen unnskyldning (og hvordan kan man vite det egentlig), tenk om den får feber i løpet av natta, eller har fått i seg noe med mye salt? Hunder som sikler mye trenger vel tilsvarende mye å drikke? Legg håndklær på gulvet der den sover da vel.

Jeg hører at både Pippin og Symra tar seg en slurp av og til i løpet av natta, kunne ikke ramle meg inn å ta fra dem den retten.

Posted
Unnskyld at jeg sier det, men det er da SERIØST en av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt for å nekte en hund tilgang til vann... Et gulv er altså viktigere enn hundens ve og vel... Jaja sier jeg bare... Nei - jeg har ingen som helst sympati for det. Det er da bare å legge noe under vannskåla så får ikke gulvet skader. Og ja, jeg vet hva seriøst vannsøl går ut på - jeg har hatt en slik hund selv.

Har da for pokker ikke nektet hunden min vann??? Hvor har jeg skrevet det?? :)

Vi leier en nyoppusset leilighet, og kan ikke ødelegge TO gulv til husverten for flere tusen kroner?

Nei det er ikke bare bare å legge noe under vannskåla(for det var vi prøvd), fordi han drikker og GÅR.. Og det er en stor dam etter han. Enkelt og greit: vannskålen står på badet.

Badedøren står som oftes åpen, så han går dit å drikker akkurat nå han vil.

Om natta sover han som en sten, og får vann når han står opp. I dag feks. Tok en time før han drakk vann etter frokosten. Så jeg tror ikke han lider noen nød av å ikke drikke vann om natta.

Er han syk på noen måte, har han vann på soverommet. Han hadde litt feber for en stund tilbake, og da hadde han vann. Uten å drikke..

Posted

Alle dyr skal ALLTID ha tilgang på vann!

Veldig rart at ikke alle med hund vet det...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...