Gå til innhold
Hundesonen.no

Orklahallen

Huldra

Recommended Posts

Da ble det BIR på oss. men kom dessverre ikke blandt de fire beste i gruppen:( Søren. gr.

Fikk masse skryt av dommeren. Han er i en rar alder enda, så det var kanskje derfor vi ikke fikk premie.

Bedre lykke neste gang.

Han har vært våken siden klokken halv seks. Sovet kanskje en time eller to, så nå ligger han nyslaktet på gulvet *le*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra var eneste beardisvalp og fikk BIR. I gruppa ble vi nr fem :P . (Dommeren sa takk for i dag til fire og lot fem gå videre). Men jeg er strålende fornøyd med dagen likevel. Symra fikk kjempegod kritikk, med mye bruk av "utmerket" og "meget god". Dessuten traff vi mange av de gamle traverne i beardismiljøet, og de skrøt også veldig av Symra. Dette var det siste valpeshowet hennes, denne dagen ga meg stort håp om at utstillingskarrieren hennes fortsetter neste år i juniorklassen. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som trakk ned hos Tulla, da?

Hun hadde for lite pels. :rolleyes: Hun er nedrøytet nå, så jeg "burde forstått" at jeg ikke skulle stilt henne, dessuten var hun ikke trent, noe jeg forstod som både den fysiske formen og utstillingsteknisk. (Hun løp på feil måte.) Nå er ikke jeg den som reiser for å stille ut, vi stiller ut når det er noe der vi er, så om hunden er nedrøytet eller ikke, gjør liksom ikke så mye. Bevegelsene er min feil, jeg hadde lært henne å løpe slik jeg syns var pent, men det var ikke så pent i følge dommeren.. :closedeyes: Det merkelige var at rett før jeg gikk i ringen, fikk jeg kommentar av en springeroppdretter om hvor fin pels hun hadde og hvor god form hun var i..! :P (Neste gang bestiller vi henne som dommer..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikou var alene som akita og ble BIR. Var vel mest interessert i å høre hva dommeren syntes, siden han er en av reservedommerne til WW-08.... Og for å trene på å ha hunder foran og bak. Hun synes ikke dette er kult etter en dårlig erfaring fra Tromsø i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask fikk gult. <_< Nok en gang pga. størrelse (denne gangen lengden), hale og halsring.

Kritikken:

Stor, maskulin hannhund. Tiltalende type (trur jeg det står)Maskulint velmoislet(??) hode. Runde øyne. Ok ører. Sterk hals. Står g. på framben. For langstrakt i kroppen og gir ikke tilstrekkelig komp. helhetsinntrykk. (bikkja mi må komprimeres, med andre ord). Vel annsatt med ikke tilstrekkelig hale som henger over på siden. Balansert vinklet bak. bev. ok fra siden. Foretrekkes uten hvit halskrage.

Stella ble nr. 3 av 3 tispevalper i klassen. Dommeren mente hun var veldig lovende, men trenger mer trening på bordet.

Kritikken:

Kunne hatt litt kraftigere hode og mindre ører. Bra hals og front. Ganske bra skulder. Bra kropp. Meget bra bakdel. Bra pels. Behøver litt trening på bordet. Rører segbra, viser seg utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velmeislet hode, står det sikkert. Det betyr velformet. Skulptører bruker meisel, jeg tipper det er der ordet stammer fra. (Hilsen Heidi ordfreak)

Takker :P Siden alle som stiller hund ikke er skulptører ville det vært så mye enklere foralle om de kunne skrive velformet :P

Huldra: Synns tulla løp fint jeg, kontakten var det hvertfall ikke noe og si på, spørs om du hadde fått bedre karakter i en LP ring. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trakk Bella i dag, da hun er fullstendig nedrøytet.

Men broren hennes fikk certet og ble 2 beste hanne :devil: Og søstra hennes fikk ck og ble 3 beste tispe.

Også ble herlige Jonas(valpen til oppdretteren min, onkelungen til Albin) BIR, BIG og BIS3 ;) Han er så nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra var eneste beardisvalp og fikk BIR. I gruppa ble vi nr fem ;) . (Dommeren sa takk for i dag til fire og lot fem gå videre). Men jeg er strålende fornøyd med dagen likevel. Symra fikk kjempegod kritikk, med mye bruk av "utmerket" og "meget god". Dessuten traff vi mange av de gamle traverne i beardismiljøet, og de skrøt også veldig av Symra. Dette var det siste valpeshowet hennes, denne dagen ga meg stort håp om at utstillingskarrieren hennes fortsetter neste år i juniorklassen. Jippi!

Er det du som er med på bildet mitt kanskje?? :devil: Det ligner hvertfall en Bearded C.

dsc2431cr0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe skikkelig merkelig på søndag. Lurer på om noen av dere snåle sonen-folk er årsaken? :P

Historien: jeg var i stor-hallen og gikk mellom ringene på jakt etter kjente fjes. Plutselig står det en litt ung jente der (kanskje 15-16 år, men jeg har tatt feil før, kunne sikkert vært 20 :rolleyes: ) og sier "HEEEEEII!" hilser hjertelig både på meg og Tulla. Og så forteller hun om ei annen jente som står der med en labbis og sier hun skal være med på barn og hund, og at hun er nervøs. *kikker nærmere på labbisen* Ikke Tinka, og ikke Kira. Men så kaller hun hunden for Cita. Jeg kjenner (såvidt jeg vet) ikke noen labbis som heter Cita.. :) Men hun prater i vei om forskjellig, før hun plutselig sier at "Mona sitter der borte!" og peker mot berner-ringen (+ andre raser, men jeg får ikke med meg hvilke). Lettere forfjamset går jeg bare bort dit, og later som om jeg vet hvem denne Mona er. Vet jo at Mona her inne har bernere, men jeg vet nesten ikke om jeg ville kjent henne igjen hadde jeg sett henne.. :) og dessuten; jeg kjenner i alle fall ikke en venninne av Mona..! :no: Så hvem i alle dager var det som tydeligvis kjente både meg og Tulla, og som trodde jeg kjente noen som het Mona? :no: Jeg har ikke snøring på hvem det kan ha vært (sorry), men jeg har jo hjemmeside og folk kan jo kjenne meg igjen, selv om jeg syns det var litt rart å anta at jeg også kjente henne selv.. Men men, det var da koselig, bare litt forvirrende..! :icon_fun: (Jenta hadde mellomlangt mørkebrunt hår, piercing i øyebrynet, stod sammen med en venninne med en slank labbis (kanskje unghund?), venninna hadde lyst hår og så yngre ut.) Jeg tviler på at jeg har en dobbeltgjenger, så jeg lurer fælt på hvem dette var? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe skikkelig merkelig på søndag. Lurer på om noen av dere snåle sonen-folk er årsaken? :P

Historien: jeg var i stor-hallen og gikk mellom ringene på jakt etter kjente fjes. Plutselig står det en litt ung jente der (kanskje 15-16 år, men jeg har tatt feil før, kunne sikkert vært 20 :rolleyes: ) og sier "HEEEEEII!" hilser hjertelig både på meg og Tulla. Og så forteller hun om ei annen jente som står der med en labbis og sier hun skal være med på barn og hund, og at hun er nervøs. *kikker nærmere på labbisen* Ikke Tinka, og ikke Kira. Men så kaller hun hunden for Cita. Jeg kjenner (såvidt jeg vet) ikke noen labbis som heter Cita.. :) Men hun maser i vei om forskjellig, før hun plutselig sier at "Mona sitter der borte!" og peker mot berner-ringen (+ andre raser, men jeg får ikke med meg hvilke). Lettere forfjamset går jeg bare bort dit, og later som om jeg vet hvem denne Mona er. Vet jo at Mona her inne har bernere, men jeg vet nesten ikke om jeg ville kjent henne igjen hadde jeg sett henne.. :) og dessuten; jeg kjenner i alle fall ikke en venninne av Mona..! :no: Så hvem i alle dager var det som tydeligvis kjente både meg og Tulla, og som trodde jeg kjente noen som het Mona? :no: Jeg har ikke snøring på hvem det kan ha vært (sorry), men jeg har jo hjemmeside og folk kan jo kjenne meg igjen, selv om jeg syns det var litt rart å anta at jeg også kjente henne selv.. Men men, det var da koselig, bare litt forvirrende..! :icon_fun: (Jenta hadde mellomlangt mørkebrunt hår, piercing i øyebrynet, stod sammen med en venninne med en slank labbis (kanskje unghund?), venninna hadde lyst hår og så yngre ut.) Jeg tviler på at jeg har en dobbeltgjenger, så jeg lurer fælt på hvem dette var? :)

Det er Bennedicte som har Cita :P Velkommen til sonenverden, alle kjenner alle selv om du aldri har møtt de i RL før. Synes det er hyggelig jeg, så mange kjente på hver utstilling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...