MegaMarie Skrevet 11. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. August 2014 I går trente jeg agility med jentene. Jeg hadde med en venninne som ikke har trent agility på en stund med sine hunder, så jeg lagde en ganske enkel bane, men med rom for å trene litt svinger, noe Blondie trenger. Fin motivasjonsbane, og jeg har aldri sett Blondie være så giret! For en fart og for en arbeidsvilje! Filmene ble filmet etter et par runder, så noe av farten er borte. https://www.youtube.com/watch?v=dct8vMwypeg&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw Denne svingen på hinder nummer 3 må vi jobbe mer med for å få opp tempoet. Jeg prøvde en annen løsning som vi lærte på kurset vi gikk tidligere i år, men filmet ikke det. Den løsningen økte ihvertfall farten litt. https://www.youtube.com/watch?v=13tvYFS1ges&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw&index=2 Tidi fikk også trene litt. Vi prøvde oss på en del av banen med pinnene på mellomhøyde, men hun ploget pinnene etter et par ganger, så de fikk bli på bakken. Jeg tenker jeg må jobbe meg sakte men sikkert opp mot den høyden hun skal hoppe. Etterpå prøvde vi en fremadsending hvor pinnene igjen var på mellom. Men her var draget for å komme frem til meg så stort at hun gikk under hinderet, selv om vi puttet en pinne lengre ned, så bare løp hun rett i den Så vi satt pinnene på liten, og da hoppet hun de. Tips taes i mot for hvordan å jobbe med å få henne til å hoppe på full høyde! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 16. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. August 2014 Jeg fikk til å lage bilde av MH testen! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 31. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 I dag har jeg og Blondie vært på agilitykonkurranse igjen! Jeg våknet etter å ha sovet svært lite i natt pga jeg hostet sånn veldig. Jeg hadde kaldsvettet og følte meg overhode ikke bra eller klar for agilitykonkurranse, men jeg klarer ikke å bare kaste penger rett ut vinduet, så jeg måtte dra. Så det var ikke så rart at jeg på første løpet ikke var helt med. Men Blondie gjorde en strålende jobb, desverre ble det to vegringer pga fører feil fra min side. Men flott fart og fint løp ellers Løp nummer to var debuten i klasse 2 hopp for oss. Nå hadde jeg tatt meg en kopp kaffe og en liten blund i bilen, så jeg følte meg mye bedre! Rett før brifingen var ferdig hadde jeg brifet en alternativ start for en treningsvenninne, og denne satt enda i hodet på meg da jeg gikk inn i banen, så jeg var litt usikker til å begynne med. Men det gikk heldigvis fint! Blondie sliter litt med å hoppe på denne høyden, og vi har enda mye jobb å gjøre med svingene hennes. Det endte med feilfritt løp og en 2 plass og dermed vårt første napp i klasse 2 Flink hund! https://www.youtube.com/watch?v=5VHb5DDW6e0&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 8. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. September 2014 Siden dumme Tidi rev i stykker den fine sløyfen til Blondie fra lydighetsstevnet, får vi skryte uten et fint skrytebilde. På onsdag forrige uke startet jeg og Blondie lydighetskonkurranse igjen. Vi hadde ikke trent på lenge, så jeg vurderte egentlig å trekke meg. Men siden jeg hater å sløse penger, så kunne jeg ikke gjøre det. Det ble generalprøve med enkeldekk på parkeringen før vi drog hjemmefra og en tannvisning rett før vi skulle inn i ringen. Tiltross for lite trening slår lille frynsemusen min til med 1.premie, 2 plass og dermed opprykk! Poengene lyder slik: Tannvisning: 10 Fellesdekk: 10 Lineføring: 8,5 (hun faller lett ut når godbiten uteblir, så en del treige holdter og vendinger, og noe lite fokus) Dekk fra holdt: 7,5 (hun tror alltid hun skal bli når vi sitter så lenge i utgangsstilling og venter på klarsignal, så hun ble igjen på start. Ellers var alt fint.) Innkalling: 9,5 (hun har begynt å sette seg bak meg i utgangsstilling, supermorsomt ) Stå under marsj: 5 (her har hun tullet i det siste når jeg skal gå bak og rundt henne..) Hopp over hinder: 8,5 (sikkert skjev innsitt her også) Avstand: 9 (veldig fin, hun hadde bare litt treig oppsitt helt på slutten) Helhetsinntrykk: 8,5 Totalt: 170 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 8. September 2014 Rapporter Share Skrevet 8. September 2014 Gratulerer igjen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 10. September 2014 Rapporter Share Skrevet 10. September 2014 Gratulerer!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 10. September 2014 Rapporter Share Skrevet 10. September 2014 Grattis! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 17. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. September 2014 Tusen takk for gratulasjoner Jeg er så stolt over den flinke lille selskapshunden som også duger som brukshund! For noen uker siden traff Tidi og meg på Khal til @Wachita og Lumi til @Enits. Jeg har ikke hatt pc med mulighet for å redigere bilder på en stund, så her kommer endelig bilder fra turen Blondie var litt sliten den dagen, så hun ble hjemme og fikk gå tur alene senere tidilumikhal-2 tidilumikhal-3 tidilumikhal-4 tidilumikhal-5 tidilumikhal-6 tidilumikhal-7 tidilumikhal-8 tidilumikhal-9 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 18. September 2014 Rapporter Share Skrevet 18. September 2014 Cuteness overload jo ... Og så hadde jeg ikke fått med meg MH-en til Tidi - så bra den var! Spennende du har det med biskene Marie! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 18. September 2014 Rapporter Share Skrevet 18. September 2014 Fine bilder, Fra en veldig koselig tur ^^ Khal har jo bare evig lang tunge! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 26. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. September 2014 Cuteness overload jo ... Og så hadde jeg ikke fått med meg MH-en til Tidi - så bra den var! Spennende du har det med biskene Marie! Takk for fin kommentar om MH Det hender vi gjør spennende ting innimellom Fine bilder, Fra en veldig koselig tur ^^ Khal har jo bare evig lang tunge! Takk for turen ja! Tidi har også veldig lang tunge altså På tirsdag var vi og trente agility med @Ane. Det var lenge siden jeg hadde trent med Tidi, så jeg var litt redd for at det skulle bli mye lyd fordi hun hadde så mye forventninger. Det gikk heldigvis bra! Det er kjempe rart å handle to så vidt forskjellige hunder. Tidi som jeg må jobbe mye med ro, og som har så mye fart og forventninger, hvor jeg må holde meg langt bak og sende fra meg. VS Blondie som er så sedat og rolig, hvor jeg må jage og gire henne skikkelig opp, løpe om kapp hele tiden. Haha, det kan bli spennende fremover. Jeg glemmer meg innimellom med Tidi og tenker: "Fa-en, jeg må løpe!!!" Takk for fin trening, Ane og filmer https://www.youtube.com/watch?v=yLz3u9ccegg&feature=youtu.be Tulle Tidi, sniker seg under nest sist hinderet. Vi har ikke hoppet så mye, så det er nok derfor. Hun tenkte det var det letteste https://www.youtube.com/watch?v=co2_-vk6zHs&feature=youtu.be 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 27. September 2014 Rapporter Share Skrevet 27. September 2014 Syntes det så flott ut jeg! Tydelig at Tidi synes dette er svinaktig gøy - og flirte av hvordan hun løp under det siste hindret, skjønner henne på en måte - det virket som det helt naturlige å gjøre akkurat der! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. September 2014 Rapporter Share Skrevet 27. September 2014 Hang veldig etter her jeg, så nå har jeg likt en haug med innlegg Gratulerer med fine resultater på Blondie og fin MH på Tidi!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 27. September 2014 Rapporter Share Skrevet 27. September 2014 Samme her Du har så fine jenter! og du tar så fine bilder av dem 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 27. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. September 2014 Syntes det så flott ut jeg! Tydelig at Tidi synes dette er svinaktig gøy - og flirte av hvordan hun løp under det siste hindret, skjønner henne på en måte - det virket som det helt naturlige å gjøre akkurat der! Takk! Ja, Tidi syns agility er fryktelig gøy, det er vel nesten mer gøy enn belønningen selv Hang veldig etter her jeg, så nå har jeg likt en haug med innlegg Gratulerer med fine resultater på Blondie og fin MH på Tidi! Samme her Du har så fine jenter! og du tar så fine bilder av dem Plutselig hadde jeg 12 notifikasjoner når jeg kom på hundesonen igjen Takk begge to 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 5. November 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. November 2014 I dag har vi hatt ringtrening med @ som var så snill og hjalp å filme litt mens Tidi travet Vi skal stille på Norsk og Nordisk vinner om litt over 1 uke, så da må Tidi trene til å bli en show queen! https://www.youtube.com/watch?v=_M_KDfh9Rqc&feature=youtu.be Blondie skal også stilles, og etter det kommer jeg til å klippe henne og hun skal bli brukshund på fulltid Ellers om dagen trener vi mye agility og lydighet. Spor har det blitt dårlig med, men jeg skal ta meg sammen. Ihvertfall neste år *host* Ha en fin høst alle sammen! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. November 2014 Rapporter Share Skrevet 5. November 2014 Hun ser ikke helt så yndig og grasiøs ut som musikken vil ha det til altså! Men veldig bra steg da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 5. November 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. November 2014 Hun ser ikke helt så yndig og grasiøs ut som musikken vil ha det til altså! Men veldig bra steg da! Haha, nei, hun er litt hei og hå, hei hvor det går, full fart og syns dette er skrekkelig gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 18. November 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. November 2014 I helgen har vi stilt på Norsk vinner og Nordisk vinner. Først ut på lørdagen var Tidi. Hun oppførte seg eksemplarisk i ringen, og det var så deilig Hun fikk Very good og ble plassert som nummer 2 i juniorklassen. Etterpå var det Blondie sin tur. Hun fikk Excellent, 1 plass i veteranklasse, CK og tilslutt BIM veteran. Dommeren skrøt mye over veteranene og syntes de var i veldig flott kondisjon alle sammen Blondie fikk altså en ny tittel! Norsk veteranvinner 14. Dag nummer to var Blondie først inn. Igjen fikk hun Excellent, 1 plass i veteranklasse, CK og igjen BIM veteran. Enda en tittel i boks, Nordisk veteranvinner 2014. Dermed endte Blondie sin siste utstilling med at hun fikk to nye titler Moro! Tidi fikk Excellent, en småsur 2 plass i juniorklassen, så nært tittelen, men likevel så fjernt. Hun fikk også CK Igjen oppførte hun seg veldig fint i ringen syntes jeg Vi trente også litt lydighet og agility på utstillingen og det gikk utrolig bra! Ikke mye påvirket av forstyrrelser den jenten der Planen var at dette skulle være Blondie sin siste utstilling da jeg ikke orker den elendige pelsen hennes lengre. Så før jeg drog hjem på søndagen ble hun klippet, og nå skal hun være brukshund på fulltid Jeg tror hun er glad og fornøyd selv. Halen hennes lever mye mer nå ihvertfall Blondie med slufsene sine Før Etter 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 18. November 2014 Rapporter Share Skrevet 18. November 2014 Grattis med to titler, fin oppførsel på Tidi og "ny brukshund" synes hun kledde klippen! blir spennende å høre om hvordan hun trives med den videre og om det blir noen forskjell. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 18. November 2014 Rapporter Share Skrevet 18. November 2014 Så deilig for Blondie å få av så masse pels 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
madam mim Skrevet 18. November 2014 Rapporter Share Skrevet 18. November 2014 Var pen på "før-bildet," men utrolig pen på "etter-bildet!" 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 18. November 2014 Rapporter Share Skrevet 18. November 2014 Ååå så fin hun ble uten pels! Og gratulerer med titler og greier! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 18. November 2014 Rapporter Share Skrevet 18. November 2014 Gratulerer med titler! Synes hun var kjempefin med mindre pels. (og takk for startnr. på lørdag:) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 18. November 2014 Rapporter Share Skrevet 18. November 2014 Gratulerer med resultater på utsillingen, og ser digg ut med en litt mer lettstelt frisyre Har du tenkt å frisere ører også, eller trengs ikke det? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts