Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din favoritt-smiley?

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Jeg føler for å starte en tråd med masse mening og innhold, så derfor lurer jeg på hva som er din favoritt-smiley her på sonen, og hvorfor? Vi har jo så mange fine å velge i! :)

Min favoritt er :P skulle ønske jeg kunne bruke den oftere..

Hvorfor? Fordi den virkelig lever opp til navnet sitt; Frantic. Den får meg til å le eller humre hver gang jeg ser den, og hvis jeg er trist og lei en dag, hjelper det å tenke på den, så kommer jeg i godt humør igjen. :)

Hipp hurra for :P:D:P:):) !

Skrevet

Favoritten er desidert: :whistle: med disse på delt andreplass: :frantics: og :glare: fordi den er så fryktelig snurt:p

Skrevet
:pirate: denne fordi den er ensom, undervurdert og trenger å få vist seg litt. Savner en sånn *knis* (Le med hånden over munnen). Den bruker jeg masse på msn.
Skrevet

Liker og liker.. Jeg bruker :rolleyes: ganske mye har jeg lagt merke til.. Denne :glare: har og en tendens til å dukke opp ofte (og jeg savner den når jeg skriver blogg). Også syns jeg denne :whistle: er litt søt, han ser skikkelig lei seg ut.. hehe - Denne :frantics: er kjempesøt, men passer ikke så ofte inn - men jeg er kanskje litt negativ, ser det ut til *ler* Men jeg og savner den gamle LOL-ikonsaken.. Og jeg bruker vel :) og :) forholdsvis ofte og?

Men himle med øynene er nok den jeg bruker mest.. hehe

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
    • Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...