Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Hittil er 7.500 hunder påmeldt, deriblant 1.000 russiske som SKK "vervet" ved å dra til en stor russisk utstilling.

Pressemelding på SKK

:blink: Dette blir "stort" på mange måter! Fikk endelig fikset Likkas påmelding også, har visst ikke visakort som funker på onlinebetaling, men fikk Likkas svenske eier til å melde på for meg, hadde vært surt å betale enda mer enn de 540 kr da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bedrive masse ringtrening framover. Har meldt oss på handlerkurs med Helge Kvivesen, og kommer til å delta på alt vi kommer over av utstilling. Må jo være fit for fight til WDS! (Har til og med sittet og lurt på om jeg tør spørre oppdretteren om hun kan handle Symra hvis hun går videre i konkurransen ;) ). Galskapen lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har meldt på juniorhannen vår. Han vil ikke være mer enn 10 måneder gammel, og siden juniorklassen går opp til 18 måneder så sier det seg selv at hans sjanse til tittelen ikke er allverden. Men jeg følte meg igrunn litt forpliktet; når man har en junior og verdensutstillingen er i nabolandet så man jo bare melde på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har meldt på juniorhannen vår. Han vil ikke være mer enn 10 måneder gammel, og siden juniorklassen går opp til 18 måneder så sier det seg selv at hans sjanse til tittelen ikke er allverden. Men jeg følte meg igrunn litt forpliktet; når man har en junior og verdensutstillingen er i nabolandet så man jo bare melde på ;)

Helt enig. Litt snurt fordi min junior snart er unghund og min valp fremdeles er valp under WDS <_< Da melder man heller på den nå pelsløse championen i AK og håper pelsen faller fra himmelen eller noe sånt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte unghundklasse for min "valp". Hun kunne gått i junior (blir 18 mnd 12.juli), men vet det er mange som skal stille i junior i håp om tittelen, og den har vi ikke sjans på, så da ble det unghundklasse. Er mest ute etter hederlig omtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi har spesielt stor sjanse heller, Norma er 10 1/2 måned da. Så det blir for opplevelsens skyld... ;)

...men så et dumt spørsmål, det står plutselig helt stille for meg her: norske hunder trenger vel ikke rabiesvaksine til utstilling i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh...

Da har jeg meldt på, iallefall til selve WDS. Meldte jaggu på alle de 3 som skal være med til Sverige... Var lenge i tvil om veteranen, men pytt... Og så er det nok stor sjanse for at det blir dommerendring på shiba.

Å?

Hvorfor tror du det er stor sjanse for dommerendring?

Har meldt min shiba på både WDS og begge circuit-utstillingene, som junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir svett og stressa og sliten bare av å TENKE på det kaoset som kommer til å oppstå når ørtenogfjørti hundeeiere med ditto hunder ++ skal finne p-plass og komme seg inn til utstillingen med alt utstyr man må ha med seg for en dag rundt ringen... ohhhhhh... jeg gruer meg faktisk allerede jeg.. hehehhe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!

Har meldt på denne store greia!Og Corsospecial i tillegg!Spennende og nervepirrende ja..Huff...

Var på Messan i desember...Utrolig imponerene plass med mye hunder!Kan ikke sammenlignes med det lille vi har her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for buss fra campingplassen! Slipper å tenke på parkering i det minste ;)

Lurer på hvordan de har tenkt å få plass til X antall hunder med eiere, bur, og diverse annet utstyr på en BUSS ? Ja, jeg ser de setter opp busser, men altså - hvordan går dette i praksis mon tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lasterom under i bussen ;) Sheltiene går vel stort sett på fanget. Jeg har bare med meg selv og én sheltie, så det blir nok bra. Bord tar jeg ikke med, det er sikkert flere hundre påmeldte og alltids et bord å låne, ellers bruker vi bakken ;) Og tøybur. Travelling light ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å?

Hvorfor tror du det er stor sjanse for dommerendring?

Har meldt min shiba på både WDS og begge circuit-utstillingene, som junior.

Siden Christen er satt opp som dommer både på lundehund og shiba, vil jeg tro at det fort kan bli over 90 hunder totalt, og da blir det dommerendring...

Ja, jeg regner det det blir ganske fullt i juniorklasse både hanner og tisper på shiba, har hørt mange som velger den klassen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan de har tenkt å få plass til X antall hunder med eiere, bur, og diverse annet utstyr på en BUSS ? Ja, jeg ser de setter opp busser, men altså - hvordan går dette i praksis mon tro ?

Jeg har ikke noe svar, for jeg har vært med på å ta buss fra utstillingsområdet på Crufts til parkeringsplassen, og det var ingen stor fornøyelse... Busser er ikke konstruert for å ha hunder over en viss størrelse i, selv om disse ikke var vanlige rutebusser. Veskehunder ja, andre hunder nei.

En får satse på å være der syv, så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil er 7.500 hunder påmeldt, deriblant 1.000 russiske som SKK "vervet" ved å dra til en stor russisk utstilling.

Pressemelding på SKK

Forbausende få som har meldt på innen første frist egentlig.

Spesielt med tanke på de høye avgiftene.

Blir spennende å se hvor mange det blir totalt da, er jo ganske lang tid igjen til siste fristen går ut.

På "hund 2007 " var det i overkant av 15 000 hunder fordelt på 2 dager.

Man kan da vel forvente at WDS skal bli en hel del større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit med Bestevenninna mi og moren hennes og deres hund som skal stilles to dager etter hværandre så vi skal være der i 4 dager tror jeg hihi blir morsomt ;) mange fra sonen og se også ja hihi ;)

kanskje jeg skal ta med meg Bonnie om det blir plass i bilen til en hund til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit med Bestevenninna mi og moren hennes og deres hund som skal stilles to dager etter hværandre så vi skal være der i 4 dager tror jeg hihi blir morsomt :) mange fra sonen og se også ja hihi :)

kanskje jeg skal ta med meg Bonnie om det blir plass i bilen til en hund til

Vær oppmeksom på at hunder som ikke er påmeldt ikke kan være med inn på utstilingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbausende få som har meldt på innen første frist egentlig.

Spesielt med tanke på de høye avgiftene.

Blir spennende å se hvor mange det blir totalt da, er jo ganske lang tid igjen til siste fristen går ut.

På "hund 2007 " var det i overkant av 15 000 hunder fordelt på 2 dager.

Man kan da vel forvente at WDS skal bli en hel del større?

Man må ha 16.000 for at budsjettet skal gå opp, men drømmer om å slå de 20.000 som var i Poznan i 2006. Dog er jo Polen noe mer sentralt, og har mildere innførselsregler.

Det var 9195 hunder på Stora Stockholm...

Tja, jeg synes ikke det er så veldig rart at ikke flere har meldt på. Det er fremdeles fire måneder til utstillingen, og mange vil nok være interessert i å vite om hunden er i pels, kommer i kondisjon etter valpekull, utvikler seg i riktig retning, venter på nødvendige titler for å stille i ønsket klasse, må få avklart blodprøve etter rabiesvaksine, osv. Er man genuint interessert i å vise det beste - ikke bare stille for moro skyld, som en del av oss her nok gjør - så betaler man heller ekstra for å være sikker på å melde på riktige hunder. Trur eg.

Dessuten lider jo hundefolk av deadlineskrekk. Har selv vært med på å ta imot påmeldinger, og de aller aller fleste kommer siste uka, og det kommer jaggu en hel del etter at fristen har gått ut også. Så ikke alle hundeeiere er i stand til å planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen jeg: man trenger ikke rabiesvaksine på norske hunder? Fant ingen fornuftige svar etter et raskt søk...

Neida, du trenger ikke noe som helst for å ta med hund over grensa. For å stille hund i Sverige trenger du å vise vaksinasjonskort som viser at hunden har vanlig parvovaksine (er det ikke det den heter?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...