Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka


Ingvild

Recommended Posts

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk alle sammen - syns ikke Tinka ser så verst ut jeg heller, tross hennes noe store overbitt. ;)

Hva er sladretrening? Ser for meg ingvild som visker sladder i øret på tinka nå :P også skal tinka sladre videre. hehe..

Hehe, vi driver nok ikke med sladring på den måten nei. Sladretrening er kort sagt å trene opp hunden til å ta frivillig kontakt med deg ("sladre") når den ser f.eks. mennesker og andre hunder. Da forsterker du det at hunden ser på deg, og ikke at den ser på andre/henger i båndet, som det fort kan bli om man prøver å få kontakt med hunden via "se på meg," smatting eller navnet på hunden. Det har i alle fall forandret hverdagen vår helt og holdent - Tinka kan gå løs "overalt" og kommer frivillig inn når hun ser mennesker og dyr. Vi har generelt sett mye bedre kontakt hele tiden, for hun har skjønt at det er det å se på meg som fører til hilsing, lek eller godbiter. Og innkalling bruker jeg nesten ikke lenger, men den sitter omtrent som et skudd allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på tur med venninna mi og borderen hennes Ben. Både Ben og Tinka er litt våryre, og Ben er i stand til å gjøre hva som helst for Tinka. Fikk bare tatt fire bilder før minnekortet var fullt, og da gadd jeg ikke gå over og slette noen av de andre bildene for å få tatt flere.

Ellers så gleder vi oss over at snøen er borte og at man ikke trenger å ta på seg mer enn en genser og et par lette sko for å gå ut på tur. Tinka har den siste tiden vært formidabelt flink på innkalling og sladring, og akkurat nå fins det ingen annen hund jeg kunne tenke meg å erstatte henne med. Hun satt til og med rolig ved siden av meg - løs - helt til hun fikk hilse på Ben, selv om han kom løpende i mot oss! At det er den samme hunden som den jeg hadde for bare fire måneder siden, det er utrolig.

KopiIMG_4498.jpg

KopiIMG_4499.jpg

KopiIMG_4500.jpg

KopiIMG_4501.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...