Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka


Ingvild

Recommended Posts

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nydelige bilder :-D Du er heldig som har fått besøkt Annika :huh: Men var ikke Bosse der? :P

Bosse var der (og Kira), men de var bare en ute og løse i hagen om gangen, og siden jeg syns det var mest interessant med Ebba var hun løs stort sett hele tiden vi var der. :P

Du får ta deg en tur til henne neste sommer! Det var trivelig å møte henne igjen.

Skrevet

Endelig bilder av Tinka igjen! :P Det må være moro å besøke oppdretter fra tid til annen.

Tid til annen og tid til annen--- er ikke bare bare å besøke oppdretter når hun bor i Gøteborg og jeg bor ca 85 mil unna i Trondheim. Så jeg veit ikke helt om det blir noen flere besøk egentlig (med mindre jeg og Stine kanskje drar nedover en gang?), men det var moro å ha vært der i alle fall en gang etter at vi hentet Tinka! :P

  • 1 month later...
Skrevet

Nye bilder! Her er diverse portrettbilder tatt i høstsola i formiddag.

Hjemmesiden har fått nytt design (er ikke helt fornøyd, men jeg gidder ikke å streve mer med det). Dagboka vår skriver jeg i bortimot hver dag. Ellers har vi begynt på konkurranselydighetskurs, og første treningskveld er i dag.

_IGP1375.jpg

_IGP1377.jpg

_IGP1373.jpg

_IGP1371.jpg

_IGP1374.jpg

_IGP1366.jpg

_IGP1367.jpg

_IGP1370.jpg

_IGP1362.jpg

_IGP1365.jpg

Skrevet

Der. Nå har jeg lasta opp filene på hjemmesiden også, og her er et par bilder av Tinka med skjerm og nattkjole etter at hun opererte ut kaviartubebiten som hun hadde spist:

DSCF0008.jpg

DSCF0003.jpg

  • 4 months later...
Skrevet

Liten oppdatering:

Tinka er nå sterilisert pga eggstokkcyster, og vi begynner å merke litt forbedringer på atferd (men håper det blir mer etterhvert). Vi har fullført konkurranselydighetskurs hos Trondheim Hundeskole, men nå i januar har vi blitt litt lei av lydighet igjen. Målet er allikevel to-fire konkurranser i løpet av 2007, så da får vi komme igang med treninga snart igjen om vi skal ha håp om å ikke ryke ut på tannvisningen hver gang. Helt uoffisielt tok hun bronsemerket i desember, men det var bare som avslutning på kurset vi gikk. Allikevel var det jo faktisk bare en uke etter operasjonen, så det gir jo litt håp om at hun kanskje kan gjøre det greit nok.

Her kommer noen gamle bilder jeg kom over hvor Tinka er ca et og et halvt år gammel (de i svarthvitt), pluss noen jeg tok i høst:

SV500019.jpg

SV500006.jpg

SV500005.jpg

SV500004.jpg

SV500003.jpg

SV500002.jpg

IMG_5999.jpg

IMG_5997.jpg

IMG_5992.jpg

IMG_5991.jpg

IMG_5990.jpg

IMG_5984.jpg

IMG_5979.jpg

IMG_5978.jpg

IMG_5973.jpg

IMG_5972.jpg

IMG_5971.jpg

IMG_5970.jpg

IMG_5968.jpg

Skrevet

Ask knurrer stygt til Milo og ber han huske hvor hans posisjon er...så langt unna Tinka som mulig!! :kiss: ( Jeg har ikke fortalt han om Milos aktiviteter med Tinka den siste tiden, så han er lykkelig uvitende om det også..)

Hun er så fiiiin! :hug: Nydelig lys på de høstbildene der! Skikkelig fine bilder, av en enda finere hund. Jeg trur jeg kom i fare for å si at jeg hatet henne da hun spiste godbitene mine, men jeg tar det tilbake. Egentlig er hun veldig sjarmerende når hun gjør sånnt (ikke i øyeblikket, men etterpå :ahappy:)...og det er hun jo ellers også. Hvertfall for oss som ikke bor med henne hver dag.

Fine vovven sin det, labrador er hun hvertfall!

  • 3 weeks later...
Skrevet

Nye bilder av Tinka på tur i dag. Endelig er det såpass "varmt" (et par minusgrader var det vel da vi var ute) at det går an å ta bilder uten å drepe verken kamera eller fingrer. Jeg gidder ikke ås skrive bildetekst, for det tar så lang tid, hehe... Masse, masse bilder - men det får dere bare tåle:

IMG_6379.jpg

IMG_6380.jpg

IMG_6382.jpg

IMG_6383.jpg

IMG_6387.jpg

IMG_6388.jpg

IMG_6389.jpg

IMG_6390.jpg

IMG_6391.jpg

IMG_6392.jpg

Dele opp...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...