Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka


Ingvild

Recommended Posts

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar
Bli med oss på rally LP kurs i slutten av november da? :P

Tinka er søt jente! :P Fine hunden sin det :P

Skal du på det kurset gjennom Trondheim Hundeskole? Hadde tenkt å melde meg på jeg også :P (hvis jeg har mer penger da... :whistle: )

Tinka er like søt som alltid.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det kurset ja, så syns både du og Ingvild kan melde dere på :P

Neh, i så fall går jeg heller på freestylekurset i desember (selv om jeg tviler på at jeg kan sette av ei helg midt i desember til kurs når jeg garantert har haugevis av tentamener, innleveringer, prøver og sånt tull). Jeg har mest lyst til å gå spesialsøkkurset i november, da. Spesialsøk tror jeg faktisk virkelig kunne ha vært noe for Tinka, men jeg får vente til mandag med å eventuelt melde på (på mandag får jeg nemlig vite om jeg skal til Madagaskar da eller ikke :whistle:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(på mandag får jeg nemlig vite om jeg skal til Madagaskar da eller ikke :yes:).

Litt OT, men får du ikke vite det før på mandag? :shocked: Trodde du fikk vite det denne uka jeg. Hva som skjer med meg avhenger av hva som skjer med deg nemlig :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men får du ikke vite det før på mandag? :shocked: Trodde du fikk vite det denne uka jeg. Hva som skjer med meg avhenger av hva som skjer med deg nemlig :icon_confused:

Jeg veit. :/ Rektor skulle bestemme seg i løpet av morgendagen og gi beskjed på mandag, så det er ikke så mye jeg får gjort med det, dessverre. Men skal gi beskjed til deg straks jeg hører noe. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Takk for mange hyggelige kommentarer. :) Nå er det på tide å oppdatere litt igjen, selv om det ikke er noen andre bilder enn de som har ligget i bloggen:

IMGP7883.jpg

IMGP7890.jpg

IMGP7907.jpg

IMGP7651.jpg

Ja, dette er en av hennes siste "diller", forresten - å hoppe på bakbeina.

IMGP7668.jpg

IMGP7674.jpg

IMGP7691.jpg

IMGP7730.jpg

IMGP7742.jpg

IMGP7548.jpg

IMGP7599.jpg

IMGP6764.jpg

Og ellers... Ellers har Tinka vært på slankekur i hele vinter, og endelig synes det. Hun er slank og fin, og nå som vi er godt i gang med å øke aktivitetsnivået må vi faktisk også øke fôrmengden - jeg kan ikke huske sist jeg gjorde det på henne, liksom. Planene for året er ellers å ha det hyggelig, fortsette med å trene triks, bedre kondisen (for oss begge) og pusle med litt blodspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Tinka har blitt seks år, og lever i beste velgående. :twisted: Vi trener mye mindre nå enn vi har gjort tidligere, og årsaken til det er tredelt: For det første har jeg innsett at Tinka uansett ikke er noen konkurransehund, og da gidder jeg ikke å trene mer enn at vi syns det er gøy begge to. For det andre har jeg fått lappen, så vi bruker dagene til å kjøre til nye steder og utforske nytt turterreng (hun får med andre ord mange flere turer løs i skogen nå enn tidligere). Og for det tredje flytter jeg ut over jul, mens Tinka blir værende igjen her hjemme med foreldrene mine. For å gjøre overgangen så myk som mulig, syns jeg det er greit å gjøre henne mer vant til å slite seg ut fysisk enn mentalt, da jeg ikke akkurat ser for meg at hun kommer til å få mye lydighetstrening med mamma og pappa.

Jeg er i det hele tatt spent på hvordan det skal gå med henne når jeg ikke bor her lenger. De gangene mamma og pappa har hatt henne alene noen dager tidligere, har hun endt opp med å få mye mer mat og mindre jevn aktivisering. Per i dag er hun nett og fin - hun veier 24 kilo, men jeg tror nok dessverre hun kommer til å legge på seg når jeg har flyttet ut.

En annen ting er jo det å i det hele tatt skulle flytte fra henne... Selv om hun er fryktelig teit, og selv om jeg gjerne skulle hatt en hund jeg kunne konkurrere med, og selv om det å ha hud krever mye tilpasninger i hverdagen, kommer jeg til å savne henne. Hun er jo Tinkamin, liksom. Det har vært klart helt fra vi kjøpte henne at foreldrene mine kunne ta vare på henne når jeg flytter ut, og en labrador passer ikke inn i livet mitt de neste årene - med utenlandsopphold, lite penger, mange venner og studier. Tinka liker seg best i skogen, hun. Men allikevel... Sukk.

Vel, her kommer i alle fall "et par" bilder av henne fra de siste månedene:

IMGP8316.jpg

IMGP8403.jpg

IMGP1140.jpg

IMGP1226.jpg

IMGP0962.jpg

IMGP1006.jpg

IMGP1034.jpg

IMGP0826.jpg

IMGP0833.jpg

IMGP0496.jpg

IMGP2028.jpg

IMGP2066.jpg

IMGP2436-1.jpg

3986202753_0e31c5d43d_o.jpg

3980706265_296b2463ba_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det er vel kanskje på tide å oppdatere denne tråden også! Etter at jeg dro til Italia like etter nyttår i fjor, har vi ikke tilbragt mer enn sommerferien, jula og årets påskeferie sammen. Tinka bor hos foreldrene mine og blir skjemt bort hos dem. :P De tilbringer mye tid ute på gården vår, og mer blir det nå til sommeren, når de faktisk flytter dit. Hunden får skiturer vinterstid og gå- og joggeturer sommerstid, og framover vil det bare bli enda flere turer i skogen. Hjernetrim har det nok blitt litt mindre av etter at jeg flyttet ut, men hun blir overøst med omsorg og oppmerksomhet, og det virker som om hun trives godt. :) Til høsten flytter jeg til Ås, og såfremt jeg blir boende et sted hvor jeg kan ha hund, kommer jeg sannsynligvis til å ha henne hos meg så mye som mulig.

Litt bilder må vi jo også ha! De første er fra i fjor vår.

5663636085_6bc31734a4_z.jpg

5663635799_5b692829bb_z.jpg

5663635529_5f21cf67db_z.jpg

Tinka (uten halsbånd) med halvsøster Kira (med halsbånd)

5664204276_9fbe2fae38_z.jpg

5663634965_50b78623ff_z.jpg

5664203738_a10b8e5e64_z.jpg

5663634325_e374f21747_z.jpg

Hyttetur i fjor sommer:

5664269208_92bf55031a_z.jpg

5663700789_af6bdf6b1b_z.jpg

5664268218_b4b83e1757_z.jpg

Her er fra gården vår, hvor hun har fått seg løpestreng. Der står hun og sutrer med mindre en av oss er rett i nærheten. :rolleyes2: Forhåpentligvis blir det et mer verdsatt sted når sommervarmen kommer. :)

P1010310.JPG

Dette bildet er fra nå i påsken, da vi var på skogstur med kompisene Taika og Tarik + eiere. :)

5663633797_609dc9ee2e_z.jpg

Og dette syns jeg er et helskjønt bilde av henne. :wub:

5663634037_5b2cefc6c4_z.jpg

Og helt til sist, en tåpelig liten treningsfilm fra i går... Denne viser Tinka så utrolig godt - både hvorfor hun overhodet ikke er noen konkurransehund, og hvorfor hun allikevel er så morsom å trene med. Hun vet liksom alltid hva jeg vil, får til ting på første forsøk, skjønner hva jeg mener, lærer raskt også videre, det er bare det at hun bestemmer helt selv om hun vil gjøre som jeg sier eller ikke. :lol:

Så må det jo også sies at siden hun er som hun er, får hun til tider nokså lette krav, noe som selvfølgelig ikke skjerper henne akkurat... Men gamle hunder må da få lov til å gjøre som de vil, vel. :aww:

(Og jeg innser nå at jeg burde klippet klørne hennes før jeg dro sørover igjen! :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...