Guest Christine Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Hvordan holder du orden i papirene til hunden? Ligger de slengt omkring eller har du et godt system i de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Ringperm med plastlommer, en til hver hund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Alle papirene ligger i Agria-mappa, så jeg syns jeg har god orden på de Der ligger kontrakter, stamtavler, pm'er om vi har meldt på til utstilling, vaksinasjonskort, kritikkskjemaer osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Svarer selv også jeg, så det ikke blir så mye rot i start-innlegget Har blank(gjennomsiktelig) ringperm- en til hver hund. Første "siden" i ringpermen er en liten presantasjon av hunden med stamtavlenavn, reg.nummer, rase, farge og bilde. Deretter fortsetter det med plastlommer. Jeg har alt fra kjøpeavtalen, kritikker, pm'er, forsikringspapirer og utstillingskataloger til tegninger av agilitybaner i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg har alle papirene i ringperm. Har kopi av papirene jeg trenger ( stamtavle, sauebevis, apportbevis ) i en plastlomme i jaktsekken, som jeg har med på jakt og konkurranser. Tar veldig skjeldent med med orginalene ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
giggi Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Har ikke så velig mange papir på henne da, men de vi har ligger i skuffa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg har ca. kontroll. Leter alltid like lenge etter vaksinasjonsattestene før stevne, men finner dem som regel i sekken fra forrige arrangement. Det er blitt så lite kontroll av det nå, at jeg lurer på om det fortsatt er behov for dem. Fikk en valpeperm med Ace, og den vet jeg hvor jeg har Men kritikker må du ikke spørre meg hvor er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Ringperm med plastlommer der det trengs. Jeg samler alt der: vaksinasjonsattest, stamtavle, kritikker, forsikring, hd/aa-resultater, ting fra oppdretter, dyrlegekvitteringer/resepter, osv osv. Jeg har ikke så mye orden i mine saker og ting, men Tullas ting holdes det styr på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Har en sånn blå bok fra NKK som holder til de papirene jeg har Har aldri hatt noe rot med f. eks vaksinasjonskortet, ser for meg det er veldig upraktisk å rote det rundt hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Ringpermer med plastlommer her også. Vaksinasjonene er ført inn i en liten "helsebok" som jeg fikk fra Trøndelag dyreklinikk, helseboka ligger også i plastlomme i perma. Den første delen av perma er artig å bla gjennom, der har jeg utskrifter av all mailkontakt med oppdretterne, bilder og presentasjon av foreldredyr og søsken, stamtavler med ørti ledd bakover som jeg har funnet på nett etc etc. Dessuten en seksjon med masse utskrifter av utstillingsregler og tips og råd om utstilling som jeg har funnet her og der. Hadde jeg hatt like god orden på alle papirer, så var det ikke farlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg fikk et perm av oppdretter med info om rasen og sånn. Det var mange ledige lommer i den, så der oppbevarer jeg alt av kompendium, kvitteringer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Vicky Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg har en perm hvor jeg putter alt i plastlommene. Der har jeg også attester på øyelysning, og alt annet som er viktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Fikk med en perm fra oppdretter når jeg hentet hunden, som jeg nå bruker til å oppbevare alt av papirer i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg har 2 blå NKK-permer - ene til spor (kritikker og mine papirer i forhold til dommerutdanningen) og den andre til utstilling. I utstillingspermen har jeg kritikker, stamtavle, vaksinasjonskort og hundepass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina&Chica Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg fikk med en perm fra oppdretter da jeg hentet Chica, så jeg bruker den til å oppbevare hundepapirene - alle hundepapirer og blader har en egen skuff på rommet mitt, og det samme har hundeutstyret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aina&Kaizer Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg fikk jo sånn valpemappe eller hva det heter når jeg hentet Kaizer, så jeg har alt sammen oppi der. Papirene til Kaizer er de ENESTE papirene jeg klarer å holde orden på, alt annet forsvinner sporløst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inu Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Har alle stamtavler og vaksinasjonskort i SKKs "Hundens bok". (Og endelig har NKK fått dem også...) Alle vaksinasjonskort ligger oppslått på aktuelle/siste vaksinasjoner, så det er lett å finne frem hvis man skal vise på flere hunder. Her oppbevares også NKKs premiekort. Hvis bare en eller to hunder er med på utstilling, tar jeg ut aktuelle papirer og tar med i en plastmappe. Andre papirer; Kontrakter, øyelysninger, HD-resultater, CACIB-kort osv oppbevares i en perm. Kritikkene skriver jeg inn i excel, så kan jeg enkelt finne om jeg har stilt for dommere før, og hva de evt har sagt om hundene. Kritikkskjemaene arkiveres deretter i arkiv boks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lindus Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg har papirene i en ringperm med skilleark slik at det er lett å finne frem ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 20. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2007 Jeg har alle papirer i en plastmappe - jeg er bare ikke sikker på hvor den mappen er... Den har nemlig ikke dukket opp etter flyttingen. Pass og slikt har jeg i en mapps fra dyreklinikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
29a Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 jeg har en mappe per hund. inni der liggger alt som tilhører den hunden ang vaksinekort, helsesjekker, forsikring osv. men skal ærlig innrømme at det ikke er mye orden INNI selve mappen. men har det hvertfall samlet på et sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeampi Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 har alt i en agria mappe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vilde- Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 Hver hund har en sånn "hundens bok" fra NKK der har jeg alle papirene deres. den er veldig praktisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eva-Kihla Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 Jeg har en sånn SKK bok som jeg hår fått da jeg har kjøpt hundene. Veldigkjekt Jeg har ca. kontroll. Leter alltid like lenge etter vaksinasjonsattestene før stevne, men finner dem som regel i sekken fra forrige arrangement. Det er blitt så lite kontroll av det nå, at jeg lurer på om det fortsatt er behov for dem. Fikk en valpeperm med Ace, og den vet jeg hvor jeg har Men kritikker må du ikke spørre meg hvor er.. Hehe, samme her *Dobbelpost, mod Nina* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TineSimbaNana Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 Har en mappe pr hund som jeg har papirene i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
¤renate¤ Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 Ehem.. Vel, jeg fikk med mapper til begge hundene av oppdretter, hvor de fleste papirene egentlig skal være, men så er det jo det at plutselig trenger man stamtavla, en kritikk eller vaksinasjonskortet, tar det ut av mappa også blir det plassert et helt annet sted Dessuten er mappene overfylt av alt mulig rart. Så for å være ærlig har jeg ikke styr på tingene i det heletatt. Det ligger slengt i skuffer og skap rundtom i huset, men jeg finner det alltids etter litt leting. Skulle jo kjøpe slike blå bøker fra NKK til å ha papirene deres i, men jeg har ikke kommet meg så langt ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar