Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundens papirer


Guest Christine

Recommended Posts

Alle papirene ligger i Agria-mappa, så jeg syns jeg har god orden på de :D Der ligger kontrakter, stamtavler, pm'er om vi har meldt på til utstilling, vaksinasjonskort, kritikkskjemaer osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Svarer selv også jeg, så det ikke blir så mye rot i start-innlegget :D

Har blank(gjennomsiktelig) ringperm- en til hver hund. Første "siden" i ringpermen er en liten presantasjon av hunden med stamtavlenavn, reg.nummer, rase, farge og bilde. Deretter fortsetter det med plastlommer. :D

Jeg har alt fra kjøpeavtalen, kritikker, pm'er, forsikringspapirer og utstillingskataloger til tegninger av agilitybaner i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca. kontroll. Leter alltid like lenge etter vaksinasjonsattestene før stevne, men finner dem som regel i sekken fra forrige arrangement. Det er blitt så lite kontroll av det nå, at jeg lurer på om det fortsatt er behov for dem. Fikk en valpeperm med Ace, og den vet jeg hvor jeg har :D Men kritikker må du ikke spørre meg hvor er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringperm med plastlommer der det trengs. Jeg samler alt der: vaksinasjonsattest, stamtavle, kritikker, forsikring, hd/aa-resultater, ting fra oppdretter, dyrlegekvitteringer/resepter, osv osv. Jeg har ikke så mye orden i mine saker og ting, men Tullas ting holdes det styr på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringpermer med plastlommer her også. Vaksinasjonene er ført inn i en liten "helsebok" som jeg fikk fra Trøndelag dyreklinikk, helseboka ligger også i plastlomme i perma.

Den første delen av perma er artig å bla gjennom, der har jeg utskrifter av all mailkontakt med oppdretterne, bilder og presentasjon av foreldredyr og søsken, stamtavler med ørti ledd bakover som jeg har funnet på nett etc etc. Dessuten en seksjon med masse utskrifter av utstillingsregler og tips og råd om utstilling som jeg har funnet her og der.

Hadde jeg hatt like god orden på alle papirer, så var det ikke farlig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle stamtavler og vaksinasjonskort i SKKs "Hundens bok". (Og endelig har NKK fått dem også...) Alle vaksinasjonskort ligger oppslått på aktuelle/siste vaksinasjoner, så det er lett å finne frem hvis man skal vise på flere hunder. Her oppbevares også NKKs premiekort.

Hvis bare en eller to hunder er med på utstilling, tar jeg ut aktuelle papirer og tar med i en plastmappe.

Andre papirer; Kontrakter, øyelysninger, HD-resultater, CACIB-kort osv oppbevares i en perm.

Kritikkene skriver jeg inn i excel, så kan jeg enkelt finne om jeg har stilt for dommere før, og hva de evt har sagt om hundene. Kritikkskjemaene arkiveres deretter i arkiv boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en mappe per hund. inni der liggger alt som tilhører den hunden ang vaksinekort, helsesjekker, forsikring osv. men skal ærlig innrømme at det ikke er mye orden INNI selve mappen. men har det hvertfall samlet på et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn SKK bok som jeg hår fått da jeg har kjøpt hundene. Veldigkjekt :)

Jeg har ca. kontroll. Leter alltid like lenge etter vaksinasjonsattestene før stevne, men finner dem som regel i sekken fra forrige arrangement. Det er blitt så lite kontroll av det nå, at jeg lurer på om det fortsatt er behov for dem. Fikk en valpeperm med Ace, og den vet jeg hvor jeg har :D Men kritikker må du ikke spørre meg hvor er..

Hehe, samme her :D

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem.. Vel, jeg fikk med mapper til begge hundene av oppdretter, hvor de fleste papirene egentlig skal være, men så er det jo det at plutselig trenger man stamtavla, en kritikk eller vaksinasjonskortet, tar det ut av mappa også blir det plassert et helt annet sted :) Dessuten er mappene overfylt av alt mulig rart.

Så for å være ærlig har jeg ikke styr på tingene i det heletatt. Det ligger slengt i skuffer og skap rundtom i huset, men jeg finner det alltids etter litt leting. Skulle jo kjøpe slike blå bøker fra NKK til å ha papirene deres i, men jeg har ikke kommet meg så langt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...