Gå til innhold
Hundesonen.no

Symras egen tråd


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...
Skrevet

Hun er så fin.. Får nesten lyst på en rasen igjen når man ser slik nydelig jente.

Klipper du henne noen ganger eller har du henne lang håra hele tiden? bare nysgjerrig.. :)

Skrevet

Symra skal stilles, da er det strengt forbudt å trimme pelsen. Unntak er bittelitt "forming" av labbene og litt hygieneklipping der bak. Labbene hennes ble trimmet for første gang i går. Det ble veldig bra. Nå ser gangen ryddigere ut. (Den siste setningen kan bety to forskjellige ting, og begge stemmer! :) ).

Skrevet

Ja det er kanskje sant. Tenke ikke på utstilling greien jeg..

Hun er i såfall kjempe søt. Jeg skal ha en Bearded collie igjen senere i livet.. Herlig rase..

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en hel flokk! Jeg kjenner en oppdretter som har fire, gjett om de er litt søte når de står og kikker etter deg gjennom glassdøra når du går derfra, de er så glad i besøk! :)

Guest Just me!!
Skrevet

Oi, fått pels siden jeg så hu i sommer ja! Søt jente fortsatt da. :)

Skrevet

Her kommer noen bilder som Sara tok da vi var på Stavsøra sist (beardisklubben sitt område).

IMG_9713.jpg

IMG_9738.jpg

IMG_9749.jpg

IMG_9858.jpg

(Og til dere som ser på bildene med rasestandarden friskt i hu, hun HAR rett rygglinje altså, bare ikke i lekemodus på snøføre :icon_redface: ).

Skrevet
Nyydelig bartefrøken det der. :icon_redface: Hvordan er Beardisen å ha i hus i forhold til wheatenterrier?

Hun er enklere å håndtere enn Pippin. Hun er liksom så mye mykere og roligere. Hun kan hoppe opp på meg når jeg kommer hjem hun også, men hun kommer ikke rennende i 130 km/t rett i fleisen på meg! :) Pippin er grei på mange måter han også, men mye mer anspent enn henne, for å bruke det ordet. (Han forårsaker SMERTE av og til, hun kommer smygende og utdeler ivrige men myke koser).

Skrevet
Hun er enklere å håndtere enn Pippin. Hun er liksom så mye mykere og roligere. Hun kan hoppe opp på meg når jeg kommer hjem hun også, men hun kommer ikke rennende i 130 km/t rett i fleisen på meg! :) Pippin er grei på mange måter han også, men mye mer anspent enn henne, for å bruke det ordet. (Han forårsaker SMERTE av og til, hun kommer smygende og utdeler ivrige men myke koser).

:icon_redface: De høres herlige ut begge to!

Skrevet

Hun har blitt nydelig! Jeg har overhodet ikke peil på rasen, men synes ihvertfall hun ser veldig feminin og søt ut.

Håper jeg får se dere på en utstilling eller to i år :icon_redface:

Skrevet

Så stor og fin hun har blitt! Det hadde vært moro å se henne i virkeligheten en gang, så jeg krysser fingrene for at vi skal på noen av de samme utstillingene i år :icon_redface:

Skrevet

Nydelige hunden... Jeg får tårer i øynene hver gang jeg ser en beardis på utstilling. Det er en FANTASTISK rase!

Skrevet

Jeg har også blitt stor Beardisfan etter jeg møtte Susanne sine.

Har aldri sett de i virkeligheten før.

Så nydelig Symra er. Skikkelig hårdott :icon_redface:

Skrevet

Noen gang vurdert og klippe henne? :icon_redface:

Synes det er driiiit søt med kortklipt Beard collie (hvordan skrives det?) Likevell om det er det motsatte av rase standar ..

Fant ikke noe bilde av det, men det var iværtfall en på dyrlegene en gang vis du har sett det?

Skrevet
Noen gang vurdert og klippe henne? :icon_redface:

Synes det er driiiit søt med kortklipt Beard collie (hvordan skrives det?) Likevell om det er det motsatte av rase standar ..

Fant ikke noe bilde av det, men det var iværtfall en på dyrlegene en gang vis du har sett det?

Jeg har lyst til å stille henne, og da skal man holde alt som heter sakser langt unna! :whistle: Men jeg er enig med deg i at de er veldig fine under pelsen også!

Takk for koselige kommentarer alle sammen. Blir glad jeg da.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...