Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke?

Henriette

Recommended Posts

Skrevet
Urg... Jeg har kjøpt hundeting for 3000 i dag, så nå er jeg bakk.

*mumle noe om at jeg aldri mer skal dra på utstilling og få shoppeanfall*

Ble det støvler på deg da? :)

• Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Urg... Jeg har kjøpt hundeting for 3000 i dag, så nå er jeg bakk.

*mumle noe om at jeg aldri mer skal dra på utstilling og få shoppeanfall*

Gjør som meg; ta med mamma

"Du mamma, vi trenger egentlig en sånn en, og en sånn, og noen sånne, og dsse er veldig greie" :rolleyes:

Skrevet
Gjør som meg; ta med mamma

"Du mamma, vi trenger egentlig en sånn en, og en sånn, og noen sånne, og dsse er veldig greie" :rolleyes:

Da hadde morra mi sagt "ja, du får vente til du får lønn da"

Skrevet

Jamen det sier ikke min, for hun sa.. Ja du har jo ikke mer penger, de skal brukes til Orre de.. (så da må jeg betale....)

Skrevet
Ble det støvler på deg da? :)

Trengtes ikke :rolleyes: Jeg kjørte vanlige sko i dag altså. Jeg blei enig med meg selv om at støvler er for pingler.

Skrevet
Trengtes ikke :rolleyes: Jeg kjørte vanlige sko i dag altså. Jeg blei enig med meg selv om at støvler er for pingler.

He he. Du må jo ha helgens mest velpleide bein da. :) Med ekte, norsk spabehandling av de. :)

Skrevet

hehe, du skulle jo dukke opp i rosa blomstrede støvler jo :glare: Jeg så deg, men fikk ikke sett skotøyet ditt haha. (da kanskje jeg kunne mobba deg litt idag også.

Skrevet

Skoa stengte alt av dritt ute denne gangen, og de var kjedelige og svarte.. :lol: Jeg løy visst litt om skotøyet.

Forøvrig så jeg deg og, men du var så langt unna samtidig som at jeg hadde dårlig tid, så jeg fikk ikke sagt hei.

Guest Just me!!
Skrevet

Hihi, mamma er passe shopping-gal for tiden. Hun kommanderte meg til å kjøpe enda en utstillingsline igår, som om vi ikke har nok. :lol:

Jeg sto rett og slett på sklier igår jeg, Archie dro meg og venninna mi gjennom gjørma. Var nesten heldig med pelsfargen hans for en gangs skyld, ingen hadde lyst til å skitne til den lyse pelsen! Så noen par her og der, hilste på Marit. Men hadde ellers nok med å holde en bikkja som forelsket seg totalt i en tollerjente, som på sin side ikke syntes noe om han. Morro. :D

Skrevet
Da ligger det en drøss med bilder fra helgen på siden min :lol:

er det ok om jeg stjeler det ene bildet av meg og Tia og putter det på siden min? Med ditt navn under såklart! :D

Skrevet

Er det vanlig å skryte av hunden sin til dommeren etter at rasen er ferdig bedømt? Overhørte noen som fortalte at hunden (som ble BIR) var usa-import og har vunnet ditt og datt i utlandet osv til dommeren, som også skulle dømme BIG. Hunden ble også BIG senre den dagen...

Skrevet
Noen bilder fra Bjerke her. Bl.a. av de to Picardene som var påmeldt.

Så bra at du har fått med gode nærbilder på de grusomme forholdene! Så kan alle de som ikke var der synes synd på oss som plasket rundt i dette i helgen :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...