Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke?

Henriette

Recommended Posts

Skrevet
Ikke si det ;)

Hysj da! Vi kan jo late som vi er snille i hvert fall :wub:

Hvis noen ser meg, kom og hils! Kan ikke love at jeg klarer å kjenne igjen alle sammen... Orry og jeg blir glad for å prate med noen ;)

• Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Okey takk :) Da tror jeg dropper det i dag.

Vær er vel ingen hindring for oss hundefolk? :)

Jeg kommer litt senere idag (rundt 11?!) men er i tvil om Bocca blir med eller ikke. Mindre glad i regn kan man vel si ;)

Guest Per Olav
Skrevet

Helt perfekt vær for oss som skal på jakt- og fiskedagene på Elverum, spør du meg :)

Skrevet

Helt greit med litt regn for meg.

Men verre for de som ikke ville være med meg :)

Satser på i morra istedet.

Skrevet

Fyyy flate, for et drittvær, det er ikke regnet som er værst, i dag har jeg vassa i leire, har leire oppover leggene(ja, jeg stilte i skjørt) og badekar i skoene, hurra! Regnet var kun ille når det virkelig høljet for da pisket det på huden til de nakne, og kan jo si at vi hadde noen hunder som ikke gikk som de skulle i dag. Er overbevist om at forkjølelsen jeg hadde kommer blir enda værre nå...

Jeg var veldig kjapp til å dra hjem når jeg var ferdig, droppa oppdrettergruppa og alt :)

Skrevet
Fyyy flate, for et drittvær, det er ikke regnet som er værst, i dag har jeg vassa i leire, har leire oppover leggene(ja, jeg stilte i skjørt) og badekar i skoene, hurra! Regnet var kun ille når det virkelig høljet for da pisket det på huden til de nakne, og kan jo si at vi hadde noen hunder som ikke gikk som de skulle i dag. Er overbevist om at forkjølelsen jeg hadde kommer blir enda værre nå...

Jeg var veldig kjapp til å dra hjem når jeg var ferdig, droppa oppdrettergruppa og alt :)

Har vært på stallen idag (kanskje ikke noe bedre) og hatt medfølelse med dere alle på Bjerke idag.

Ei venninne av meg stilte tispen sin og fikk fint resultat, så hunden hennes går iallefall i dritt vær :)

Skrevet
kan tenke meg at hunder med pels gjør det ja, hehe, men ikke nakenhundene :)

Nei stakkars dem...håper de var litt raske under bedømmingen.. :)

Skrevet
Helt greit med litt regn for meg.

Men verre for de som ikke ville være med meg :)

Satser på i morra istedet.

Jeg trosset været og dro alene (fikk ikke med mei ho jeg skulle fordi ho tydeligvis ikke er vanntett)

Men møtte da noen soniser og dagen ble ikke fullt så ille, bortsett fra at skoene nesten står igjen i gjørma når man skal gå. Og Bocca er ikke sååå glad i regn, men det gikk da så fint så. Var ikke bare jeg som gikk med gjørme fra topp til tå der :) (så lønner seg nok å kle seg litt mer praktisk).

Blir det fint vær i morgen, tar jeg turen da også. Føler jeg gikk glipp av mye pga været, og Bocca ble lei (så nå sover ho fint sidenav meg). Ikke at det kommer til å tørke opp der i morra, men da slipper man hvertfall mer regn.

Kan ikke si jeg møtte sånn kjeeempe masse soniser, men møtte da noen, (noen "nye" og noen jeg har møtt før).

Guest Just me!!
Skrevet

HAHA, jeg lå søtt i sengen min når du slet der ute.. :) Kanskje jeg ikke skal dra imorra? ;)

Skrevet

I morgen blir det gummistøvler for alle penga, helt klart!!

Monica - jeg så deg, du så sikkert meg og. :) Snakket høylytt om de snasene skoene mine (sånn er jeg liksom..) . Hehe. Ser jeg deg i morgen skal jeg nok hilse.

Guest Just me!!
Skrevet
I morgen blir det gummistøvler for alle penga, helt klart!

Monica - jeg så deg, du så sikkert meg og. :) Snakket høylytt om de snasene skoene mine (sånn er jeg liksom..) . Hehe. Ser jeg deg i morgen skal jeg nok hilse.

Skal du ha med dyret? :)

Skrevet

Vet ikke ennå. :) Jeg skal sitte på med Silje, og jeg tror ikke hun er videre begeistret for å ha hund i bilsetet. Men jeg skal snakke med henne. Har veldig lyst til å ha med Chessea, så jeg kan prøve litt utstyr på henne i stedet for å gjette meg fram til riktige størrelser osv.

Men jeg advarer dere - hehe. Hvis jeg har henne med er hun langt i fra nybadet. Jeg orker ikke bade hu før jeg tar henne med ut i det enorme sølehullet som var på Bjerke.

Jeg vil se Archie...! Fader at været ødela all min lyst til å se på andre hunder i dag. Jeg skulle gjerne sett på masser av hunder bli stilt, men dessverre var jeg mest opptatt av å holde meg så tørr som mulig :)

Skrevet
I morgen blir det gummistøvler for alle penga, helt klart!

Du gikk vel forbi når jeg snakket med to soniser? Det var vel ikke du som gikk med sandaler? Det var ho som gikk sidenav deg?

Skrevet

Det var jeg som gikk med sandaler og hadde grønn regnjakke :) Huff så bertete jeg følte meg da altså!

Hun som gikk ved siden av meg med blå regnjakke med rød hette var Silje (silje_M_H)

Skrevet
Det var jeg som gikk med sandaler og hadde grønn regnjakke :) Huff så bertete jeg følte meg da altså!

Hun som gikk ved siden av meg med blå regnjakke med rød hette var Silje (silje_M_H)

åja, da blander jeg.

Skrevet

Da er det sikkert Silje du hat sett så mange ganger på Lillestrømterminalen?

Men som sagt. Hadde vært hyggelig å hilse på om jeg ser deg i morgen, da. Sannsynligvis er jeg sammen med Silje, så hvis du kjenner igjen henne er jeg nok ikke langt unna.

Skrevet
Da er det sikkert Silje du hat sett så mange ganger på Lillestrømterminalen?

Men som sagt. Hadde vært hyggelig å hilse på om jeg ser deg i morgen, da. Sannsynligvis er jeg sammen med Silje, så hvis du kjenner igjen henne er jeg nok ikke langt unna.

Da er det nok det :)

Kom en kommentar når du gikk forbi i sandaler :) "da blir man hvertfall ikke våt på sokka".

hehe, må jo bare le av dagen idag, (spurte jo lill om ho hadde krabbet rundt :rolleyes: ) Jeg hadde ikke hvite sokker når jeg kom hjem for å si det sånn ;P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...