Gå til innhold
Hundesonen.no

Regelverk brukshund


Nirm
 Share

Recommended Posts

  • 7 years later...
  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Budføring er fjernet og erstattet med feltsøk. Koeffsienten på sporet er høyere. Sporet legges nå av sporlegger, før la man det ut selv. Foran i line er fjernet. Koeff på fellesdekk har gått op

Svar på Mail jeg sendte til NBF: "Hei Monica og takk for mail. Vedr revidering av "Regler for Brukshundprøver", så er saken oversendt NKK , og vi avventer behandling og svar fra dem. Med vennlig

Er ikke så nøye med de som "bare" reiser seg, verre med de som driver oppsøkende virksomhet, eller hva man skal kalle det

Minner om at det kommer et nytt regelverk i NBF fra 2015

Er dette endelig vedtatt da? Jeg har leitet på både NKK og NBF sine hjemmesider men fant bare forslag til endring og høringsdato. Sendte mail til NBF senest i går, greit å vite hva man skal trene på etterhvert... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette endelig vedtatt da? Jeg har leitet på både NKK og NBF sine hjemmesider men fant bare forslag til endring og høringsdato. Sendte mail til NBF senest i går, greit å vite hva man skal trene på etterhvert... :P

Har hørt noen si at det nye regel verket kommer ut slutten av des,men om det er sant vet jeg ikke da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noen si at det nye regel verket kommer ut slutten av des,men om det er sant vet jeg ikke da :P

Forslaget ligger jo ute, men jeg finner ingen info om det faktisk er vedtatt. Eller når den informasjon faktisk kommer.

Men mulig jeg har misforstått noe da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stemt over endringer i år på tinget, alle klubbene ble bedt om å stemme for forslag til endringer.

Vet at det siste ble skrevet og sendt inn for en liten stund siden. Så jeg regner med at det gjelder fra 01.01.2015

Vet du om dette er offentliggjort noe sted?

Eventuelt så er jeg bare elendig til å lete.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på Mail jeg sendte til NBF:

"Hei Monica og takk for mail.

Vedr revidering av "Regler for Brukshundprøver", så er saken oversendt NKK , og vi avventer behandling og svar fra dem.

Med vennlig hilsen

Norsk Brukshundsports Forbund

Fagkomiteen for Bruks

.........."

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vi har fått nytt regelverk :D NKK er bare trege med å legge det ut...

Jeg har forøvrig hørt rykter om at det var noen innspill på dommerkonferansen ift forslaget som har lagt ute på NBF sine sider :)

Edit:

@Shlush

Forslaget ligger her http://www.norsk-brukshundsport.no/index.cfm?id=414669

Siste mailen jeg fikk fra NKK sa at endelig regelverk kommer ut i løpet av uken.

Edit igjen: Så ikke linken til "Michellus med en gang! :)

Endret av *mokken*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah. jeg jubler ikke :-P må utsette start i D ser jeg *sukk* jeg synes det er lovlig seint å ikke ha nye regler klar før nyttåret. men men :-)

Det har jeg gitt NKK tilbakemelding om allerede i midten av desember.

Sikkert ikke dumt om flere kommer med konstruktive innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah. jeg jubler ikke :-P må utsette start i D ser jeg *sukk* jeg synes det er lovlig seint å ikke ha nye regler klar før nyttåret. men men :-)

hvorfor må du utsette start i D?

Jeg har fått litt sånn super angst og må ut og lære hunden feltsøk :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er endret? Må medgi at jeg ikke kjenner til regelverket noe særlig fra før.

Budføring er fjernet og erstattet med feltsøk.

Koeffsienten på sporet er høyere.

Sporet legges nå av sporlegger, før la man det ut selv.

Foran i line er fjernet.

Koeff på fellesdekk har gått opp fra 5 til 6.

Koeff på apport og hopp over hinder har gått fra 5 til 4.

Hopp over hinder er endret litt på utførelsen av øvelsen, nå er den lik lp 1.

Mulig noe mer og, men dette var de jeg kom på i farten :)

(Gjelder for D).

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budføring er fjernet og erstattet med feltsøk.

Koeffsienten på sporet er høyere.

Sporet legges nå av sporlegger, før la man det ut selv.

Foran i line er fjernet.

Koeff på fellesdekk har gått opp fra 5 til 6.

Koeff på apport og hopp over hinder har gått fra 5 til 4.

Hopp over hinder er endret litt på utførelsen av øvelsen, nå er den lik lp 1.

Mulig noe mer og, men dette var de jeg kom på i farten :)

(Gjelder for D).

Stilig, jeg hater å gå spor jeg har lagt selv, feltsøk er morsommere enn budføring, og selv om jeg nå har en hund som ikke ligger i fellesdekk, så satser jeg på at vidunderpuddelen gjør det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Av sånne praktiske ting, så følger ikke dommer etter deg i sporet. Du blir altså bedømt på antall gjenstander du har med inn. Også er størrelsen på sporlina endret sånn at minimumsmål er 5 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, jeg hater å gå spor jeg har lagt selv, feltsøk er morsommere enn budføring, og selv om jeg nå har en hund som ikke ligger i fellesdekk, så satser jeg på at vidunderpuddelen gjør det :D 

Mens jeg har total angst og knapt gått et spor andre har lagt ut..... :frantics: gjett hvor dere finner meg fremover i våres :-P

Første gang jeg gikk fremmed lagt spor var på blodspor prøven til Amiga :lol:

Om ingen dommer følger deg i d spor så bryr de seg vel heller ikke om jeg går 3 eller 5 meter ifra hunden min :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen endring ifht rundering?

Har ikke lest om rundering, hverken gamle eller nye.

Stilig, jeg hater å gå spor jeg har lagt selv, feltsøk er morsommere enn budføring, og selv om jeg nå har en hund som ikke ligger i fellesdekk, så satser jeg på at vidunderpuddelen gjør det :D

Ja jeg er veldig fornøyd med endringene i spesialselen!

Nesten så jeg gleder meg litt! Men bare nesten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg har total angst og knapt gått et spor andre har lagt ut.... :frantics: gjett hvor dere finner meg fremover i våres :-P

Første gang jeg gikk fremmed lagt spor var på blodspor prøven til Amiga :lol:

Om ingen dommer følger deg i d spor så bryr de seg vel heller ikke om jeg går 3 eller 5 meter ifra hunden min :aww:

:lol: Gjør det vondt i kontrollfreaken din? :P Men vi vil være med på sportrening, jeg tenkte at Ali skulle bli brukshund jeg :D

At dommeren ikke følger deg i sporet er bare en fordel syns jeg, på den ene offisielle starten vi har ble farten et tema, og det syns jeg er fjollete, ikke dro hun av sporet og ikke gikk hun over gjenstander, så at vi måtte jogge litt var vel neppe noe å henge seg opp i :lol:

Ja jeg er veldig fornøyd med endringene i spesialselen!

Nesten så jeg gleder meg litt! Men bare nesten :lol:

Det er vel ikke noe å grue seg til? Så lenge bikkja ligger på fellesdekk, er jo resten bare morsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...