Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet
Hihi, det heter sønnen til ei venninne :ahappy: Men søtt navn er det :D

Hihi :innocent:

Tror jeg skal ha loddtrekning om navna jeg, haha :)

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg kom på et megasøtt navn i dag:

Linus! :ahappy:

Uvisst om hunden blir hetende dette, men jeg elsker navnet!

Hihi.. For et sammentreff. Har også tenkt på navnet Linus i det siste :shocked::innocent: . Tenkte min neste hund skulle begynne på L, siden Labbetuss begynner på L lixom :rolleyes:

Skrevet

Det må jo nesten bli Omo, Zalo, Ajax, Ultra etc...fatter ikke at du vurderer noe annet jeg <_<

Hva med Jif? :P

Synes det bør matche navnet til Milo på en eller annen måte, noen av de kuleste navnene jeg vet om tilhørte hundene til mine tidligere naboer : Gordon (hannhund) og Setter (tispe)..de var ganske riktig Gordon settere *knis*

Hvis du ikke vil ta den helt ut på vaskemiddelfronten (som jeg seriøst mener du bør!) så ville jeg fortsatt med M. Jeg vurderte i sin tid navnene Manko og Micro ?

Eller så kan du faktisk bare kalle han Million. Milo og Million..men det blir vel kanskje for likt? Det blir vel kanskje Lilo også?

Guest Christine
Skrevet
Det må jo nesten bli Omo, Zalo, Ajax, Ultra etc...fatter ikke at du vurderer noe annet jeg <_<

Hva med Jif? :P

Synes det bør matche navnet til Milo på en eller annen måte, noen av de kuleste navnene jeg vet om tilhørte hundene til mine tidligere naboer : Gordon (hannhund) og Setter (tispe)..de var ganske riktig Gordon settere *knis*

Hvis du ikke vil ta den helt ut på vaskemiddelfronten (som jeg seriøst mener du bør!) så ville jeg fortsatt med M. Jeg vurderte i sin tid navnene Manko og Micro ?

Eller så kan du faktisk bare kalle han Million. Milo og Million..men det blir vel kanskje for likt? Det blir vel kanskje Lilo også?

Hehe, altså.. Hadde vært kult med vaskemiddel, ja... Men jeg vil da ikke stå på åkeren og rope det :P

Okai, jeg trodde jo jeg hadde bestemt meg for navn, men etter en tur i hexikon og ha lest alle M-navna så hadde jeg visst ikke det uansett jeg :P

Og jo, Lano er da fint det.. Men dog et fint vaskemiddellnavn :P

Skrevet
Hehe, altså.. Hadde vært kult med vaskemiddel, ja... Men jeg vil da ikke stå på åkeren og rope det :P

Okai, jeg trodde jo jeg hadde bestemt meg for navn, men etter en tur i hexikon og ha lest alle M-navna så hadde jeg visst ikke det uansett jeg :P

Og jo, Lano er da fint det.. Men dog et fint vaskemiddellnavn :P

Neiii, Lano er et fint hundenavn. Helt perfekt å rope i åkern! Vi har jo en Solo og hadde jeg hatt Fibi fra hun var liten, hadde hun garantert hett Pepsi, Fanta eller Bris. Det hadde jeg kauka i åkern hele tiden!

Skrevet

Jeg likte også Lano veldig godt. Det vokser på deg etterhvert - de første gangene jeg hørte deg rope på Milo tenkte jeg "vaskemiddel", men nå er det bare "Milo - hunden" liksom. Sånn vil det også bli med valpen. De du tilfeldigvis møter på ute vil synes det er artig at de heter Milo og Lano, mens selv og blant de som er sammen med valpen regelmessig, så vil Lano bli et navn som tilhører valpen... På lik linje med alle andre hundenavn. Milo og Lano klinger godt sammen, og Lano er enkelt å rope.

Skrevet
Jeg likte også Lano veldig godt. Det vokser på deg etterhvert - de første gangene jeg hørte deg rope på Milo tenkte jeg "vaskemiddel", men nå er det bare "Milo - hunden" liksom. Sånn vil det også bli med valpen. De du tilfeldigvis møter på ute vil synes det er artig at de heter Milo og Lano, mens selv og blant de som er sammen med valpen regelmessig, så vil Lano bli et navn som tilhører valpen... På lik linje med alle andre hundenavn. Milo og Lano klinger godt sammen, og Lano er enkelt å rope.

Enig! :P

Guest Christine
Skrevet

Haha, glad jeg ikke lovte at jeg skulle kalle valpen det flest folk vil! :rolleyes:

Seriøst, jeg vil ikke stå å rope: "LANO!"

Fant liksom et så flott navn i hexicon som jeg forelsket meg i. Desverre blir det litt for lang å rope, og eventuell forkortning hadde blitt: "Muza" :P

Skrevet

Ser ikke helt at det skal være mer pinlig å rope Lano enn Milo. Vaskemiddelnavn er jo begge. Stemmer fortsatt for Lano fordi:

1. Det høres fint ut

2. Det er originalt

3. Du ville jo ha et navn som ikke "alle" jakthundeiere har, og jeg har i hvert fall ikke hørt om fuglehunder med navnet Lano.

4. Det går superbra sammen med Milo.

5. Det går helt fint å rope det høyt ute. (Det blir jo ropt Oscar i det vide og det brede her hjemme, og det er et av de styggeste navnene jeg vet om! :P )

6. Flertallet på sonen bestemmer :P

Heia Lano! :P

Skrevet

Som nevnt, jeg er helt enig angående Lano! Lett å rope, fint navn og klinger bra med Milo. Hva er det du ikke liker ved navnet? Har en følelse av du hadde likt det bedre dersom Milo ikke het Milo fra før :P

Guest Christine
Skrevet

Dere rotter jo dere sammen :P

Hva jeg ikke liker med navnet?

Tja, for det første så har Milo ingenting med vaskemiddelet å gjøre, han er oppkalt etter masken's Milo.

Dessuten vil jeg ha noe på M.. :P

Skrevet
Stamtavlenavnet jeg vil ha har million i seg.

Skal spørre de andre i familien i dag hva de liker best, så får jeg sett hva alle og hvermann liker. (Blir jo selvfølgelig det navnet jeg liker best, men greit med innspill fra andre også)

aaa!

Stamtavlenavnet kan være:

Looks Like a Million :P

Guest Christine
Skrevet
aaa!

Stamtavlenavnet kan være:

Looks Like a Million :P

Hehe, tenkte på:

"It's better than a million" men leste i en annen tråd her at NKK ofte ikke godkjente så lange stamtavlenavn.. Så blir nok ikke det.

Skrevet
Hehe, tenkte på:

"It's better than a million" men leste i en annen tråd her at NKK ofte ikke godkjente så lange stamtavlenavn.. Så blir nok ikke det.

Jeg vet om hunder som heter det jeg! Og enda lengre navn som I'm Just A Pretty Face osv.. :P

Guest Just me!!
Skrevet

Hva med "Lano for liten, Lano for stor". :P

Men det er ganske litt langt, hihi.

Skrevet
Dere rotter jo dere sammen :P

Hva jeg ikke liker med navnet?

Tja, for det første så har Milo ingenting med vaskemiddelet å gjøre, han er oppkalt etter masken's Milo.

Dessuten vil jeg ha noe på M.. :P

Hva er maskens Milo for noe? :P

Hva med "One in a million"? (Kallenavn Lano selvsagt)

Likte veldig godt "Lano for liten, Lano for stor"! :P

Andre forslag:

Omo

Krystal

Bio-Tex

Ajax

Zalo

Jif

Sunsilk

Herbal Essens

Finesse

Wella

Skrevet

Har aldri engasjert med så fælt i disse navnetrådene, men just nu forstår jeg ikke helt at du vurderer andre navn enn Lano. <_< Det er jo et herlig navn! :P

Neida.. Det er klart du skal velge ett navn du selv virkelig faller for.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...