Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Okai, jeg vet at enkelte er rimeilg leie av navnetråder men trenger litt hjelp jeg også.. :)

Engelsk Setter hannhund...

Jeg står imellom disse navnene nå, og om noen vil gi meg en tilbake melding på hva de liker så skriv :)

Sir Winston (Evnt. Winnie til dagligdags?!)

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Liker Frost, Bris og Storm veldig bra jeg også, men kom på at en annen ES jeg vet av heter Frost, så tror nok ikke de blir det..

Hvorfor må navn være så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chess :)

(Storm er mitt! :angel: Hadde ikke de dustete foreldrene mine satt seg på bakbenene så hadde ikke hunden vår hatt to forskjellige navn, og hadde hatt navnet Storm i stedet! :) )

Ps: Det måtte jo ha blitt Sir Winston Churchill, ikke Sir Winston.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Liker Mozart og Inferno godt også (haha, okai. Jeg liker alle navnene!)

Tenker automatisk på en ES når jeg tenker på navnet Mozart.. Vet ikke hvorfor..

Virvelvind blir kanskje litt vanskelig å rope da.

Haha, Storm er ditt ja- MrsPowers? Det jeg tenkte meg :) Liker ikke Churchillnavnet så hadde nok blitt Sir Winston. (Er ikke fra Churchill jeg har det altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hehe, bare ta det, det er fint :) Er ofte lettere å velge navn etter å ha sett valpen... (Men det er jo kjempegøy å planlegge!)

Ja, det er ofte sånn at man endrer navn når man han møtt hunden.. Men vil ha et navn klart, også se om det blir det etter å ha møtt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, jeg vet at enkelte er rimeilg leie av navnetråder men trenger litt hjelp jeg også.. :)

Engelsk Setter hannhund...

Jeg står imellom disse navnene nå, og om noen vil gi meg en tilbake melding på hva de liker så skriv :)

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

Jeg liker Storm, bris og frost. Ellers så er jo Terror tøft, men tenk om den faktisk lever opp til navnet?

Men hva med:

Joker

Kenzo

Snickers ;)

Turbo

Trym

Virre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg liker Storm, bris og frost. Ellers så er jo Terror tøft, men tenk om den faktisk lever opp til navnet?

Men hva med:

Joker

Kenzo

Snickers :)

Turbo

Trym

Virre

Om den lever opp til navnet så har jeg jo en fin unnskylding om den ikke fungerer da! Uff, neida..

Kenzo var egentlig litt kult, men minner meg om Kelzo fra en viss TV-serie :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE Storm.. :P Vet om såå mange settere med det navnet!

Jeg synes det hadde vært kult om det matchet Milo jeg! :P

Ellers liker jeg f.eks Darwin, som betyr Beloved friend.

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

Av disse liker jeg best Bris og Mozart. Chessea kalles Chess til daglig, så jeg kan ikke helt se det for meg på en hannhund.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistral er også en type vind, men det klinger kanskje litt unorsk. Troll er fint, settere passer godt til å hete noe som kan assosieres med norsk skog og mark. Lyng er fint, men det er det visst en annen hund her på sonen som heter? Hva med Stein? Molte? Kantarell? :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Duncan! ELSKER det navnet gitt. Passer jo litt til setter og da? :)

Men men, jeg skal uansett bruke det til min neste hannhund (det, eller IFA).

Hadde det vært tispe kunne det vært Ulla.. "Ulla har det best med Milo" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hehe, mange bra navn her :)

Jeg nok ikke ha noe vanlig navn som Troll, Lyng osv osv.. Det heter halve jakthundnorge sine hunder liksom :P

Mistral synes jeg var ganske så fint, egentlig det samme med Sjakk, men det het den gamle fôrhesten min så det navnet kommer ikke på tale.

Som Maria nevnte vil jeg ha noe som står i stil til Milo eller noe..Ikke oppvaskmiddel, bare så det er sagt!

Gjenstår å møte vindunderene, velge også se om jeg har en annen mening da... Merkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Terror er utrolig tøft, jeg altså. Aldri hørt om noen andre hunder som heter det og det er greit å rope det. Om hunden blir en engel så er det jo kjempekult at han heter Terror, og om han faktisk blir forferdelig å ha i hus (neida, han blir ikke det), så er det jo morsomt det også syns jeg.

Ellers så har du jo allerede fått min liste med forslag: Zalo, Ajax og Omo. Men neeeida.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du skal i prinsippet alltid gå/kjøre på rødt inn til Norge.
    • De kjører via Sverige, og har rabies og ormebehandling. Men trenger de å kjøre på rødt ved grenseovergangen til Norge på tilbakereisen?? Finnes det også skjema en kan fylle ut når en reiser med hund mellom EU/EØS land? Finner ingenting på Mattilsynet sine sider.    Takk for hjelp
    • Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...