Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Okai, jeg vet at enkelte er rimeilg leie av navnetråder men trenger litt hjelp jeg også.. :)

Engelsk Setter hannhund...

Jeg står imellom disse navnene nå, og om noen vil gi meg en tilbake melding på hva de liker så skriv :)

Sir Winston (Evnt. Winnie til dagligdags?!)

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg liker navnet Bris veldig godt (men så er det navneplanen når det gjelder egen hund også da :rolleyes: )

Guest Christine
Skrevet

Liker Frost, Bris og Storm veldig bra jeg også, men kom på at en annen ES jeg vet av heter Frost, så tror nok ikke de blir det..

Hvorfor må navn være så vanskelig?

Skrevet

Chess :)

(Storm er mitt! :angel: Hadde ikke de dustete foreldrene mine satt seg på bakbenene så hadde ikke hunden vår hatt to forskjellige navn, og hadde hatt navnet Storm i stedet! :) )

Ps: Det måtte jo ha blitt Sir Winston Churchill, ikke Sir Winston.

Guest Christine
Skrevet

Liker Mozart og Inferno godt også (haha, okai. Jeg liker alle navnene!)

Tenker automatisk på en ES når jeg tenker på navnet Mozart.. Vet ikke hvorfor..

Virvelvind blir kanskje litt vanskelig å rope da.

Haha, Storm er ditt ja- MrsPowers? Det jeg tenkte meg :) Liker ikke Churchillnavnet så hadde nok blitt Sir Winston. (Er ikke fra Churchill jeg har det altså!)

Skrevet

Hehe, bare ta det, det er fint :) Er ofte lettere å velge navn etter å ha sett valpen... (Men det er jo kjempegøy å planlegge!)

Guest Christine
Skrevet
Hehe, bare ta det, det er fint :) Er ofte lettere å velge navn etter å ha sett valpen... (Men det er jo kjempegøy å planlegge!)

Ja, det er ofte sånn at man endrer navn når man han møtt hunden.. Men vil ha et navn klart, også se om det blir det etter å ha møtt den :)

Skrevet
Okai, jeg vet at enkelte er rimeilg leie av navnetråder men trenger litt hjelp jeg også.. :)

Engelsk Setter hannhund...

Jeg står imellom disse navnene nå, og om noen vil gi meg en tilbake melding på hva de liker så skriv :)

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

Jeg liker Storm, bris og frost. Ellers så er jo Terror tøft, men tenk om den faktisk lever opp til navnet?

Men hva med:

Joker

Kenzo

Snickers ;)

Turbo

Trym

Virre

Guest Christine
Skrevet
Jeg liker Storm, bris og frost. Ellers så er jo Terror tøft, men tenk om den faktisk lever opp til navnet?

Men hva med:

Joker

Kenzo

Snickers :)

Turbo

Trym

Virre

Om den lever opp til navnet så har jeg jo en fin unnskylding om den ikke fungerer da! Uff, neida..

Kenzo var egentlig litt kult, men minner meg om Kelzo fra en viss TV-serie :rolleyes:

Skrevet

Kenzo vurderer jeg til min neste hund, hvis det blir hannhund. Fint navn! <3

Uansett, av alternativene liker jeg best Storm, Bris, Frost og Mozart best :)

Skrevet

IKKE Storm.. :P Vet om såå mange settere med det navnet!

Jeg synes det hadde vært kult om det matchet Milo jeg! :P

Ellers liker jeg f.eks Darwin, som betyr Beloved friend.

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

Av disse liker jeg best Bris og Mozart. Chessea kalles Chess til daglig, så jeg kan ikke helt se det for meg på en hannhund.. :)

Skrevet

Mistral er også en type vind, men det klinger kanskje litt unorsk. Troll er fint, settere passer godt til å hete noe som kan assosieres med norsk skog og mark. Lyng er fint, men det er det visst en annen hund her på sonen som heter? Hva med Stein? Molte? Kantarell? :Laugh:

Guest Just me!!
Skrevet

Duncan! ELSKER det navnet gitt. Passer jo litt til setter og da? :)

Men men, jeg skal uansett bruke det til min neste hannhund (det, eller IFA).

Hadde det vært tispe kunne det vært Ulla.. "Ulla har det best med Milo" :P

Guest Christine
Skrevet

Hehe, mange bra navn her :)

Jeg nok ikke ha noe vanlig navn som Troll, Lyng osv osv.. Det heter halve jakthundnorge sine hunder liksom :P

Mistral synes jeg var ganske så fint, egentlig det samme med Sjakk, men det het den gamle fôrhesten min så det navnet kommer ikke på tale.

Som Maria nevnte vil jeg ha noe som står i stil til Milo eller noe..Ikke oppvaskmiddel, bare så det er sagt!

Gjenstår å møte vindunderene, velge også se om jeg har en annen mening da... Merkelig :P

Skrevet

Jeg syns Terror er utrolig tøft, jeg altså. Aldri hørt om noen andre hunder som heter det og det er greit å rope det. Om hunden blir en engel så er det jo kjempekult at han heter Terror, og om han faktisk blir forferdelig å ha i hus (neida, han blir ikke det), så er det jo morsomt det også syns jeg.

Ellers så har du jo allerede fått min liste med forslag: Zalo, Ajax og Omo. Men neeeida.......

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...