Gå til innhold
Hundesonen.no

Inseminering av hund


Yodel

Recommended Posts

Hadde det ikke vært for at mannen i huset blåholder på at neste hund også blir en sort dvergschnauzer hadde jeg nå lagt hele den slitsomme jakten (som nå nesten begynner å bli deprimerende) på is og troppet opp hos dere og nektet å dra før jeg hadde fått kjøpt valp...

Da er det nok noen som hadde blitt veldig skuffet, med tanke på at alle har en familie som venter på dem. :rolleyes:

Håper virkelig at det går i orden for deg med dverg schnauzer prosjektet! Det er så frustrerende når det en har ventet så lenge på og gledet seg stort til ikke går slik en ventet.

Krysser fingrene for deg, jeg! Du skal se at du ender opp med verdens herligste lille voffs til slutt uansett! Og da vil du prise deg lykkelig for at det gikk netopp slik - uansett hvilken hund eller rase det blir :lol:

For de som er nysjerrige ligger det nå en masse nye bilder på hjemmesiden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar
Da er det nok noen som hadde blitt veldig skuffet, med tanke på at alle har en familie som venter på dem. :rolleyes:

Håper virkelig at det går i orden for deg med dverg schnauzer prosjektet! Det er så frustrerende når det en har ventet så lenge på og gledet seg stort til ikke går slik en ventet.

Krysser fingrene for deg, jeg! Du skal se at du ender opp med verdens herligste lille voffs til slutt uansett! Og da vil du prise deg lykkelig for at det gikk netopp slik - uansett hvilken hund eller rase det blir :lol:

For de som er nysjerrige ligger det nå en masse nye bilder på hjemmesiden igjen.

Og jeg hadde jo ikke klart å la noen andre bli så skuffet som det jeg selv ble. Neida, i går var en surte og klagedag, i dag er resignertdag så får vi se om det noen gang blir en kompis til Freya (i dag som sagt resignert og har ikke helt trua på det hehe).

Men en dag så klarer jeg kanskje å overtale mannen og da tropper jeg opp for en rød-hvit tispe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde jo ikke klart å la noen andre bli så skuffet som det jeg selv ble. Neida, i går var en surte og klagedag, i dag er resignertdag så får vi se om det noen gang blir en kompis til Freya (i dag som sagt resignert og har ikke helt trua på det hehe).

Men en dag så klarer jeg kanskje å overtale mannen og da tropper jeg opp for en rød-hvit tispe :lol:

Da er du selvførgelig velkommen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyydelige :( Når blir eiere bestemt? :P

Ja ikke sant :( ?

Hvem som skal til hvem er sånn nesten i boks nå:(

Guttene:

Epic Walkabout skal til en ung dame i nord norge. Vil bli brukt til jakt og noe utstilling. Epic er en sånn liten vandrer (selvførgelig), og en liten ramp. Han elsker å henge og slenge i buksebein, og blir ordentlig fornermet for at han aldri får lov. Det går i hundreogørten rundt i stua her, og han har noen imponerende akrobatiske hopp innimellom :rolleyes: Har også en litt tenkende side ved seg. Kan sitte helt stille og fundere over dette fantastiske livet.

Fed Ex skal til vestlandet, til en liten familie der. Han vil være familie -og utstillinghund- (Han kommer mest sannsynlig også til WW i Stockholm) Hadde jeg skulle beholde en hannhund..... Off. Noen valper får man bare et veldig sterkt bånd til. Han går helt i fistel når han ser meg. Gnir seg inntill meg, legger på ørene, halen går, og han ender på rygg for å få mage kos...Også er han så rolig og avbalansert :P

Explorer skal til damen på østlandet og bli tur /kose hund. Hun nevnte hun kanskje ville prøve seg på litt Agility sånn på hobby basis, og det håper jeg. De trenger å få brukt seg. Han er en sånn ordentlig mammadalt. Er ikke så veldig interessert i sine søsken- det er mye morsommere å være sammen med mennesker. Elsker å kose, men kan samtidig få ordentlige "Valperaid" han også selvsagt. Er faktisk en veldig flink apportør (det er ikke så ofte de er det, basenjier, det er morsomst å jage. Selve "byttet" er ikke sååå interessant.) Skrekkelig stolt når han henter ballen. (Og dere skal se måten han fanger den på *fnis* her er det løve på storvilltjakt!

Jentene:

Evidence - Skal til en dyrepleier som jbber på vet. høgskolen, og satt i avlsrådet i basenjiklubben sammen med meg før. Vil være familie - og tur hund der.

Hun er en ganske lik type som Epic. Blid, fornøyd, livsglad og rampete :P

Også er det to igjen, da...

Det er NESTEN bestemt hvem som skal hvor, men ikke helt.

Den ene skal bo hos et ungt par i ELverum som vil være förverter. Den vil altså bli brukt som familie, utstillings og avlshund.

Den andre skal til noen sheltieoppdrettere som nå også vil begynne som smått med basenji og ha denne som sin stamtispe. Hun vil altså også bli brukt til utstilling, avl og familie/ tur hund. Hun vil få en liten flokk shelties å hanskes med, samt et stooort frittliggende landkap i fjellnorge. OG- hun vil bli sauehund :P

De to tispene:

Entertaining Story:

Er den jeg har lagt merke til siden fødselen, på trass av at hun har de visuellt mest uheldige tegningene, da hun er ujavnt tegnet på beina, samt at jeg liker bliss (Hun er helt innenfor standaren, men når de er ujavnt tegnet kan det skape et synsbedrag for ujevne bevegelser) Hun er leken og livsgald, men samtidig rolig og avbalansert. Elsker å kose. En drøm å stille (står som en statue) Har noe bedre steglengde pdd. en Endless Adventure.

Endless Adventure:

*Where to begin* ?

Har siden hun var 3 uker gammel gått under kallenavnet "logre", da halen går nonstop (Det er så festlig når slike krøllhaler snurrer. En tror nesten de vil ta av). Ørene brettes bakover på en sånn festlig måte og tungen slikker febrilsk. Samtidig er hun tøff som få, og finner seg ikke i å bli irettesatt av de store hundene, nei" Her svares det! (Skal alltid ha siste ordet, om det så bare er et lite *snøft*)

Hun er høyt og lavt konstant, og ojer rundt som en tennisball. Når hun skal stilles forvandles hun til en sprettende slimål. Hun roer seg når man snakker litt søtt til henne, da blir hun stående sånn med ørene brettet og logre. Er også jodle- mesteren i kullet, og har noen herlige små sanger på lager. Hun har forsovet en velfungerende av knapp (som de fleste basenjier) men når hun er på er hun PÅ.

Innbiller meg at hun kan ha en god attitude for ringen, men det krever en del trening.

Veldig pen eksteriørt sett. Flotte vinkler, gode bevegelser, pent hode og jevne pene tegninger.

Har ikke heeelt bestemt meg, selvom jeg tror jeg vet hva som er det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, sheltieoppdrettere sier du? Nå ble jo ikke jeg så rent lite nysgjerrig på hvem da vet du :rolleyes: Spennende spennende.. Av de to du vurderer til slutt der er nok Endless Adventure min favoritt utifra bildene :( Lykke til med det endelige valget ihvertfall.

De vil vel kanskje gå ut med det selv etterhvert, men om jeg sier at de bor i Skjåk blir du kanskje litt klokere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hmmm....... pokker ta dama som har kastet seg på lille røde.............

En sta Basenji hadde passet godt inn som terapeut i heimen......... selv en overbitt en.......... Jeg ler ennå så jeg hikster av bildet jeg fikk på netthinnen etter å ha lest om kjøttmeisen til TonjeM .......... følte da umiddelbart at "må ha en sånn" *ler*

De er vakre valpene dine, de skal ha for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel, yodel yodel..

Nå ha rdu jammen starta endaen parring! Uten og si ifra! Gosj Yodel :(

Lag et nytt emne om alt sammen, (Akuratt som denne linken) Jeg vil se hender i arbeid! :(

Jaja, hvis du ikke lager et slik emne til, så får du med meg og gjøre :( Tror ikke jeg hadde klart det uansett,,, så ehm..

Lag iallefall et nytt emne om det neste kullet! :P Okåh? Deal? :closedeyes:

Edit Edit .. : Ehm, er det gutten du har? x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....... pokker ta dama som har kastet seg på lille røde.............

En sta Basenji hadde passet godt inn som terapeut i heimen......... selv en overbitt en.......... Jeg ler ennå så jeg hikster av bildet jeg fikk på netthinnen etter å ha lest om kjøttmeisen til TonjeM .......... følte da umiddelbart at "må ha en sånn" *ler*

De er vakre valpene dine, de skal ha for det..

Et lite utspekulert pøbelaktig skrukketryne hadde nok fått det utmerket hos deg, ja! (Også hadde selv du fått noe å bryne deg på...:( )

Du finner nok den rette for deg, du også skal du se :(

Lizziedog:

Jeg er eier av hannhunden til kullet du refererer til. Det er altså ikke jeg som er oppdretter. Dere skal nok få se litt bilder alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem beholder dere?? :)

Jeg er bare så spent, vet jo at det endelige valget er, skal ha blitt tatt! :rolleyes::D

*Fnis* Fasiten står på hjemmesiden ;)

For de som ikke går inn dit kan jeg jo røpe at det ble Entertaining Story. Jeg har hatt en magefølelse på at det måtte bli henne siden hun ble født av en eller annen grunn, og når hun viste seg å se lovende ut eksteriørt også ble det henne til slutt :P

Det er litt trist her nå...

4 valper har dratt avgårde til sine nye hjem. Har heldigvis fortsatt FedEx og "sortnese" her. (Sistnevnte har ikke fått ordentlig kallenavn ennå, da jeg overlater dette til förhjem)

Jeg får supre tilbakemeldinger fra valpekjøperne, og det er alltid meget godt å få.

Et siste bilde av alle sammen:

Centa_E_litter_week8_groupshot18_12.jpg

Et lite valpeyodel fra "logre" (June):

http://i77.photobucket.com/albums/j42/yode..._week8_end3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff farlig nydelige! Jeg og familien skulle jo hente hjem en basenji valp for noen år siden (er vel 4 år siden) Husker ikke hva som skjedde for at vi ikke hentet han hjem men hærlig rase er det iallefall! Pleier å passe en tispe når eieren drar på ferie og hun er helt hærlig! (selv om inkallingen kunne ha vært bedre :) ) Faktisk en av de få små hundene som liker å leke med Turbo, hun er jo så rask vettu så Turbo får ikke tak i hun =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Oppdatering skal bli!

Guttene først:

Vesle Bonzo (Exploring Pathfinder) -den røde- har fortsatt overbitt, men har det meget fint som bortkjemt sofagris, turkompanjong, sengevarmer og "barnebarn- bedårer"

Lille FedEx (som ble omdøpt av eier til Loke) koser seg hos sin barnefamilie, og har blitt stillt en gang. Det endte med BIR og flott kritikk.

Loke_BOB_Tasha_BOS_090208.jpg

Loke BIR valp på Ølen

Også har vi Bono, da (Epic Walkabout) Han trives godt i Nord der han både trener litt agility, spor og har blitt med på noe elg- jakt.

Bardmand; Det er flere basenjier som brukes i jakt, selvom det primært ikke er dette de brukes til i dag. Det er en "allround" jakthund, som opprinnelig fungerte som en drivende jakthund (jager byttet til jegeren). De bruker både lukt og syn i jakten. De ble brukt i flokk som drivende jakthunder mot både løver og elefanter (!) De tok også store rotter og småvilt.

Snakk litt med TonjeM her på sonen om dette. Hun bruker sin lille Basenji på både elgjakt og småviltjakt hvis jeg ikke tar feil. Jegerlaget hun er en del av har aldri sett bedre jakthund! De kom til og med å spurte henne en gang om de kunne få ta med vesla på gaupe-jakt, da hun var den eneste hunden de mente var tøff nok til det. De fikk ikke låne henne, men dog :rolleyes:

Søstrene sisters:

Esther (Evidence Of Persistence) fungerer flott som "vetrinærassistent" for sin eier i Oslo.

June (Endless Adventure) har blitt stilt 2 ganger. Første gang ble hun slått av sin søster Mille, andre gang ble hun BIR og Best In show -2! Begge ganger med strålende kritikker- begge søstrene har faktisk nesten blitt "skamrost" i hver eneste kritikk. June sine eiere er fullstendig bitt av Basenji- basillen (de ante ikke at det fantes noe så sjarmerende!), og ønsker seg nå nr. 2.

June_mille_letofeb2008014.jpg

june (stående) hilser på søster Mille.

http://i77.photobucket.com/albums/j42/yodel82/June_bis2.jpg

June BIS-2 i Letohallen.

Og til sist, men ikke minst vår "keeper" Mille (Entertaining Story), som før hun var 6 mnd gammel oppnådde følgende (av 8 utstillinger):

* BIR x 7

*BIG x 3

*BIG-2 x 1

*BIG-3 x1

*BIG-4 x 1

*BEST IN SHOW- 5 x 1

*BEST IN SHOW x 1

Også Mille sine förverter er fullstendig sjarmert, og fikk i vinter overta en liten frøken til som er i min eie (import fra Finland) Mille stortrives med en "søster" å leke med. Disse to kan dere lese en avisartikkel om HER:

http://i77.photobucket.com/albums/j42/yode...ad_edited-1.jpg

Mille 5mnd gammel

Mille_BIG.jpg

Mille vinner gruppen i Ekeberghallen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...