Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?

Lizzie

Recommended Posts

Den vakreste rasen i mine øyne er rød og hvit Engelsk setter:-). Er noe helt unikt med de. Nydelig fargekombinasjon og øyne til å smelte for(kanskje fordi jeg har ei sjøl. he he). På en god og solid andreplass som er fryktelig nærme førsteplassen er jeg utrolig svak for utseende til sort labrador og siberian husky. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Går ikke ann å velge bare en eneste rase da.. :icon_redface:

Det som topper min liste, og som får mitt hjerte til å slå ekstra fort, er når jeg ser en skikkelig, skikkelig godt pelset sheltie av fargen bi-blue, hvor fargen er akkurat perfekt, ikke for store sorte felter, ikke for små, at fargene bare passer perfekt sammen over hele hunden. :) (Sheltien generelt er jo nydelig, men de andre fargevariantene ligger nok lengre ned på listen min)

Denne er nyyydelig, men har for lite sort:

http://www.laureate.ca/LuAnnebiblueexample.jpg

Denne er også fantastisk nydelig, men begge øynene skulle vært blåe:

http://www.shamrock-shelties.de/bilder-ren...rlin-allein.jpg

Så kommer to mynder, Greyhound og Whippet. Sandfarget, sort eller blå brindle , alle med eller uten hvitt er nydelige.

Også er GD av fargen Harlekin veeeldig pene, de sorte feltene må være riktige, helst mellomstore og skikkelig sorte, og den skal ha så lite rosa som overhodet mulig i ansiktet.

Jeg er veldig opptatt av farger jeg da, er ikke fargen og tegningene riktig blir endel av inntrykket fort feil syns jeg. Alle rasene er da raser jeg kunne tenkt meg å ha en gang i fremtiden.(Sheltien har jeg jo da, bare en annen fargevariant, og tricolouren er nydelig den og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett det der.. Er jo så mange flotte! Favorittene mine er:

Shiba - Utrolig vakker! Skal ha en slik en gang:)

Toller (jo mer hvitt, jo penere er de:)

Amstaff (gjerne hvit og brun)

Staffordshire bull terrier

Akita

Aussie (blue merle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. GOLDEN RETRIVER (En hvit og KOMPAKT, slik som de var i galmedager)

Finn en feil liksom :lol:

Selv er jeg svakest for schnauzer-pincherraser. En stram og fin dober eller riesen er utrolig flott og se på. Men det vakreste jeg vet tror jeg må være en helt knallsvart dvergschnauzer som er akkurat som den skal i kroppen - fordi jeg vet hvor mye jobb som ligger bak og de er så sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig vanskelig å bare nevne noen få, men dette er i hvert fall noen av rasene jeg liker veldig godt utseende på, i tilfeldig rekkefølge:

- Kooikerhund

- Rhodesian Ridgeback

- Toller

- Finsk Lapphund

- Papillon

- Sheltie

- Staffordshire Bullterrier

og ikke minst, Tibetansk Spaniel, som jeg synes har et veldig sjarmerene utseende :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berger de pyrenèes a face rase- En harlequin pyrre med vakre store felt med sort og mye blå/grå "fluffy" pels :lol:

Grand Danois: En harlequin GD høy og slank med store fine tegninger

Labrador Retriever: En slank elegant sort labbis med et vakkert uttrykk, mørke øyne og pen skinnende pels DET er vakkert det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat Coated Retrieveren(men kun de sorte) . De har alt, verdens gladeste hunder, hale går altid, kjempe glad i mennesker, lydige, kjappe, en fantastisk nese, veeeldig elegant en fantastisk hund til alt :rolleyes:

men Irsk Setter har altid en spesiell plass i mit hjerte og der vil den altid være. En dag vil jeg ha med en sånnen også. Syns disse er verdens herligste på siden av flatten men de er mer jakthund føler jeg derfor falt ikke valget helt på den hunden men en dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en feil liksom :lol:

Golden retriver var lettbygd og gyllen i "gamledager". Det er den moderne kjæledyrvarianten som er hvit og feit/klumpete/kompakt.

Altså. Jeg vet at de fleste golden i dag er gyldne, men min var faktisk kritt hvit helt til siste åndedrag !

Syntes de er utrolug mye penere når de er litt mer kompakte, og helt hvite. :P Har hatt en mørkebrun

kompakt med krøller også :P

EDIT: Vet ikke om du mener at denne er gylden jeg ?? Og feit kan han absolutt ikke kalles !

Shaggy:

i230894226_96376_7.jpg

også har vi Bonzo og Shaggy da:

i228234952_7579_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...