Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdomsleir Rogaland? OBS NY INFO!

Silje

Recommended Posts

Skrevet

Og her er en ordentlig presentasjon av oss:

Eier: Liv Anne

Alder: 26 år

Sivilstatus: Singel

Hunder: Oscar og Tequila

Fullt navn:Freetain`s Simoscar Peace og Myrmotunet`s My Litle Queen Tequila

Født: 24.03.05 og 06.05.06

Rase: Cavalier King Charles Spaniel (Ruby og Tricolor)

Størrelse: Ca 38,5 cm og 11-12 kg og 30 cm og 5-6 kg.

Interesser, Oscar: Damer, damer, damer, damer, damer, mat, mat, mat

Interesser, Tequila: kos kos kos kos

Negative sider, Oscar, har en tendens til å skal ri på hunder som er mindre eller like stor som seg selv, av og til større og, f.ex store bernerhanner.

Negative sider, Tequila: Veldig forsiktig av seg, blir litt nervøs når det er mange store hunder rundt henne.

Oscar:

forside.jpg

oscar.jpg

Tequila:

13%20Februar%20080.jpg

16%20Februar%20146.jpg

Begge:

16%20Februar%20150.jpg

• Svar 432
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Buster vil kanskje. Vet ikke sikkert, sist han så en ulvehund så var han bare et år gammel og da hadde han et sånt a022.gif uttrykk. Men skal ikke se bort ifra at han vil leke når han bare har fått hilst. Er ikke så ofte vi treffer hunder som er større enn han her så han får vel litt hakaslepp :ahappy:

Skrevet

Får vel slenge inn en skikkelig presentasjon av oss også :ahappy:

Eier: Marita

Alder: 23 år

Sivilstatus: Singel

Hunder: Balder

Født: 03.08.04

Rase: Rottweiler og vorsteher/pointer/husky

Størrelse: Ca 70 cm og 42 kg

Interesser: Løpe, leke, spise, kose, sove.

Negative sider: Blir ofte ridd på og plaget av andre hannhunder, noe som har gjort han noe usikker på fremmede hunder. Han kan også bli redd hunder som er voldsomme i starten, men kommer seg etterhvert som han blir kjent med hundene. Har tidligere voktet meg på steder med mange hunder, men går ikke lengre enn å knurre.

IMGP6008re.jpg

IW: Tror nok gjerne Balder vil leke med Mona, men han trenger nok litt tid først. Tror aldri han har sett en hund som er større enn seg så jeg tør ikke si noe sikkert :hug:

Skrevet

Han kan få hilse mens hun er i bånd og venne seg til tanken :ahappy: Pleier å gå greit uansett når de er løse, da. Er jo ikke sånn at hun voldtar dem, hanner går alltids bedre enn tisper. Vi får se! Gleder meg til å hilse på uansett.

Skrevet
Han kan få hilse mens hun er i bånd og venne seg til tanken :ahappy: Pleier å gå greit uansett når de er løse, da. Er jo ikke sånn at hun voldtar dem, hanner går alltids bedre enn tisper. Vi får se! Gleder meg til å hilse på uansett.

Tror nok det går helt fint :hug: Gleder meg masse til denne turen jeg, er ikke så lenge igjen nå.

Krysser fingre og tær for pent vær :o

Skrevet
Er det noen av dere som tror deres hunder vil leke med Mona?

Kira vil nok mer en gjerne leke med Mona, hun leker med alle store som små :ahappy:

Skrevet
Er det noen av dere som tror deres hunder vil leke med Mona?

Domino vil leke.. :D :D :o

Hun elsker STORE hunder og syns det var utrolig morro å leke med en skotsk hjortehund.

Skrevet
Domino vil leke.. :D :D :o

Hun elsker STORE hunder og syns det var utrolig morro å leke med en skotsk hjortehund.

Da får vi satse på at det går bra :P

Skrevet
Hihi jeg har en plan/ide som dere ikke får vite noentingen om :baby:

Jeg vet, jeg vet :baby::D

Skrevet
Nå har jeg overført 650,- til kontonummeret jeg fikk :baby: Så kommer resten litt senere, det var vel greit?

Jepp, neste frist er 15. mars. :baby:

Skrevet
Da får vi satse på at det går bra :baby:

Ja, så lenge hun vil leke da.

Domino syns ikke det er morro med hunder som bare leker halvhjertet. :baby:

Jeg vet og:D:D

Jeg og vil vite!!!!1

Skrevet
Jeg vet og:D:D

FYYYYYYYYY! Du skulle ikke si at du visste noe slemme utpresser Ingvild :pirate:

Og ingen fler får vite noe mer før leiren tenk -_-

Skrevet
Så kommer resten litt senere, det var vel greit?

Resten..? er det mere en 650kr..?

Jeg og vil vite!!!

Me 2, får vel bedrive litt tortur når betty kommer hjem... Finner det nok alltids ut...... :baby:

Skrevet
Ja, så lenge hun vil leke da.

Domino syns ikke det er morro med hunder som bare leker halvhjertet. :baby:

Jeg og vil vite!1

Å, tro meg, Mona legger HELE sjelen i det :rolleyes:

De er to stykker, så regner med det var det hun mente?

Jupp.

Skrevet

Har funnet pris. Det koster 580 kr tur-retur med hurtigbåten :angry: Menne kunne du hente meg på kaien Silje? :angry: :)

Hvis jeg tar båten klokken 09.50 fra Bergen så er jeg i stavanger i 16.00 tiden..Går det bra??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...