Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør jeg avlive hunden min etter denne episoden?


Hønefar

Recommended Posts

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Slutt nå!Herregud, hva er dette for en bøddelgjeng! JEG syntes innlegget var litt festlig jeg..Spesiellt med tanke på at det finnes enkelte som mener at all berøring tenner / hud bør belønnes med døden.

Det JEG ser er en hund som har en godbit på nesa, slikker seg rundt munnen og prøver å gnafse til seg godbiten når eier skal ta den. MULIG den demper, det er vansjkelig å si, alle som har sett en langhåret dachs vet at de ser generellt mishadlet ut med de øra og det utrykket. Og hvis den faktisk demper..hva så?? Loke demper meg snørrogførti ganger bare på vei ut døra, jeg tar da ikke HENSYN til det? Er jeg en dyremishandler da? Dakar Sheila jenta mi så ut som du skulle slå henne ihjel bare du sa Hei..med en gang det var mat inn i bildet begynnte hun å dempe som besatt. NEI hun var overhodet ikke mishandlet. Film deres egne bikkjer når dere trener inn noe sånt og kryss av på et ark hver gang hunden demper. Spesiellt dere med litt myke tisper..

Og jeg klarer ikke for mitt bare liv å se at hunden biter eieren, den rapper godbiten.. Javisst så hugger den til, men prøv å sitt figurant for et par bruksschäfere så finner dere fort ut at det er mange rare måter å forsyne seg med godbiter på. Spesiellt når den blir fjernet fra nesetippen vil jeg tro..

Nei, jeg synes dere er frekke og en smule ekle når dere kverner og kverner mot Hønefar som en opphisset Turid Rugaas sekt..den demper, hunden DIN demper..DIN hund demper.. Javel, hva så?

Nå har ikke jeg lyd så jeg får ikke hørt latteren, men jeg ler stadig vekk når jeg trener Loke..ja, jeg har ledd så jeg griner når han har gjort rare ting (han gjør virkelig rare ting).. Det så ikke ut som han ble så veldig lei seg.

Å bruke Ironi på et hundeforum var mine øyne det eneste dumme Hønefar har gjort her, og det eneste slemme jeg kan se han har gjort mot hunden sin er å kalle den Shakira (herregud da mann... rart bisken ser sørgelig ut :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en dag da du virkelig trenger råd så er det nok ingen som tar deg alvorlig. blir litt som gutten som ropte "ulv, ulv..."

Det finnes faktisk mange som har problemer, og er det en spøk så legg det et annet sted. Mulig bare meg, men ødelegger forumet litt. Hva om alle skulle legge ut en sånn spøk i uka hver.?!

Ja, jeg håper og tror virkelig ikke det er så mange flere enn deg som ikke tåler en spøk her på forumet. Om alle hadde lagt ut en sånn spøk hver uke, hadde det vært langt mer konstruktivt og interessant enn en avsporet tråd som denne (som ikke minst du bidrar til å holde i live, langt etter at den er død).

Trist å se på hvordan pikeveldet her på sonen gjør alt de kan for å slakte et stakkars nyankommet mannlig medlem som ikke er som dem. Jeg håper ikke de klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se på hvordan pikeveldet her på sonen gjør alt de kan for å slakte et stakkars nyankommet mannlig medlem som ikke er som dem. Jeg håper ikke de klarer det.

Ikke for å bidra til å kaste ved på bålet, men måtte bare si meg enig i både deg og Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper og tror virkelig ikke det er så mange flere enn deg som ikke tåler en spøk her på forumet. Om alle hadde lagt ut en sånn spøk hver uke, hadde det vært langt mer konstruktivt og interessant enn en avsporet tråd som denne (som ikke minst du bidrar til å holde i live, langt etter at den er død).

Trist å se på hvordan pikeveldet her på sonen gjør alt de kan for å slakte et stakkars nyankommet mannlig medlem som ikke er som dem. Jeg håper ikke de klarer det.

jeg tåler en spøk, men som flere andre så syns jeg dette var å dra det for langt. :D

Om dette var en kvinnelig som hadde hvert her i lang tid som hadde gjort akkurat det samme, hadde den fått akkurat samme reaksjon av meg :):P

Bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt nå!Herregud, hva er dette for en bøddelgjeng! JEG syntes innlegget var litt festlig jeg..Spesiellt med tanke på at det finnes enkelte som mener at all berøring tenner / hud bør belønnes med døden.

Det JEG ser er en hund som har en godbit på nesa, slikker seg rundt munnen og prøver å gnafse til seg godbiten når eier skal ta den.

Og jeg klarer ikke for mitt bare liv å se at hunden biter eieren, den rapper godbiten.. Javisst så hugger den til, men prøv å sitt figurant for et par bruksschäfere så finner dere fort ut at det er mange rare måter å forsyne seg med godbiter på. Spesiellt når den blir fjernet fra nesetippen vil jeg tro..

Nei, jeg synes dere er frekke og en smule ekle når dere kverner og kverner mot Hønefar som en opphisset Turid Rugaas sekt..den demper, hunden DIN demper..DIN hund demper.. Javel, hva så?

Nå har ikke jeg lyd så jeg får ikke hørt latteren, men jeg ler stadig vekk når jeg trener Loke..ja, jeg har ledd så jeg griner når han har gjort rare ting (han gjør virkelig rare ting).. Det så ikke ut som han ble så veldig lei seg.

Å bruke Ironi på et hundeforum var mine øyne det eneste dumme Hønefar har gjort her, og det eneste slemme jeg kan se han har gjort mot hunden sin er å kalle den Shakira (herregud da mann... rart bisken ser sørgelig ut :D )

Kunne ikke sagt det bedre selv Loke!

Stå på hønefar og kos deg med hunden din! Jeg syns også det hele var ganske så morsomt... Ikke mist at hun ikke skjønte hvilken vei hun skulle bevege hodet for å få tak i godisen *ler litt av det stakkars forvirrede dyret*

Trist å se på hvordan pikeveldet her på sonen gjør alt de kan for å slakte et stakkars nyankommet mannlig medlem som ikke er som dem. Jeg håper ikke de klarer det.

Vet jeg kanskje trakker ut i et GIGANTISK minefelt her, men jeg må si meg enig i deg bardmand. Men sånn blir det når majoriteten av medlemmene er jenter mellom 14-16(17) år og tar seg selv og sin trening meget høytidelig.

JA til humor på sonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Stakkars lille Hønefar. Det er klart at et mannebein her inne må vernes mot kvinneterroren. :D

Det var jo litt artig å komme i samme bås som tenåringsjentene, da, selvom jeg er et par år eldre :) !

Her er det da litt viktig å skille mellom person og sak! Jeg syns det er usmaklig med tråder som liksom ironiserer (Uten å slenge på en smileys, som Lotta så klokt anmoder om) over temaer som kan være den harde virkelighet for noen! Særlig for andre gang! Det var ikke morsomt første gangen, så hvordan i all verden skal det ha blitt så morsomt andre gangen? I neste runde kjemper vi kanskje side om side, hvem vet :P ! Dette er da et lite nettbasert hundeforum, og ikke annen verdenskrig B) !

Nei, ta det som en mann Hønefar! Hvis det er til noen trøst, har vi fått så øra har flagret her inne for innleggene våre, både den ene og den andre! Ingen har tatt meg i forsvar fordi jeg er hunkjønn av den grunn forresten, så kjønnsdebatten tror jeg er litt malplassert her! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg kanskje trakker ut i et GIGANTISK minefelt her, men jeg må si meg enig i deg bardmand. Men sånn blir det når majoriteten av medlemmene er jenter mellom 14-16(17) år og tar seg selv og sin trening meget høytidelig.

JA til humor på sonen :)

Satt å tenkte på akuratt det samme, men turte vel ikke helt å skrive det, men kan henge meg på deg. Så får vi bli flere som får pepper.

Synes det hele var et artig innslag i en ellers så trist hverdag. Istedet for å se negativt på alt, så må man prøve å se positivt på ting. Mulig dette er humor som man må få litt tid til å like, kanskje man får det etterhvert som man ikke tar ting så veldig seriøst...

Kanskje godt vi er forskjellige. :rolleyes:

kanskje kanskje osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Stakkars lille Hønefar. Det er klart at et mannebein her inne må vernes mot kvinneterroren. :D

Det var jo litt artig å komme i samme bås som tenåringsjentene, da, selvom jeg er et par år eldre :) !

Her er det da litt viktig å skille mellom person og sak! Jeg syns det er usmaklig med tråder som liksom ironiserer (Uten å slenge på en smileys, som Lotta så klokt anmoder om) over temaer som kan være den harde virkelighet for noen! Særlig for andre gang! Det var ikke morsomt første gangen, så hvordan i all verden skal det ha blitt så morsomt andre gangen? I neste runde kjemper vi kanskje side om side, hvem vet :P ! Dette er da et lite nettbasert hundeforum, og ikke annen verdenskrig B) !

Nei, ta det som en mann Hønefar! Hvis det er til noen trøst, har vi fått så øra har flagret her inne for innleggene våre, både den ene og den andre! Ingen har tatt meg i forsvar fordi jeg er hunkjønn av den grunn forresten, så kjønnsdebatten tror jeg er litt malplassert her! :P

Jeg sier meg nok enig med deg nok engang. Og det har for all del ikke noe med at du er kvinne :P

Jeg ble også noen år yngre :P og jeg tar ikke meg selv eller treningen min så høytidelig. Og er heller ikka av den som kan "alt". Nei tvert i mot. MEN dette var vel en diskusjon som ble av treningsmetode heller.

Og jeg er for all del ikke mot humor. Det er jo hundesonens lille ekstra, men man må bare være litt forsiktig med hva man sier, og hvordan man bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ta det som en mann Hønefar! Hvis det er til noen trøst, har vi fått så øra har flagret her inne for innleggene våre, både den ene og den andre! Ingen har tatt meg i forsvar fordi jeg er hunkjønn av den grunn forresten, så kjønnsdebatten tror jeg er litt malplassert her! :D

Hehe kan vel ikke si at jeg ble såret på noen som helst måte - ville bare "drepe tråden" å la den synke da intensjonen med den var noe helt annet, som jeg har påpekt. No hard feelings her fra meg til noen av de som har deltatt i debatten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kan vel ikke si at jeg ble såret på noen som helst måte - ville bare "drepe tråden" å la den synke da intensjonen med den var noe helt annet, som jeg har påpekt. No hard feelings her fra meg til noen av de som har deltatt i debatten :)

det er bra :P tror nok de fleste har fått mye "dritt" her før deg. så kan vel si det er vanlig. Men jeg har ikke hvert uenig med deg pga du er mann eller er ny eller bare for å støte deg ut (som det virker som om noen mener), hadde gjort det samme om det var ei jente på 19 år som kom med samme fortellingen. :P

Vi er jo på et forum, og jeg diskuterer med engang jeg er uenig/enig, og om en jeg kjenner sier noe jeg er uenig i, så diskuterer jeg likegjerne med den. Skal jo ikke finne seg i forskjellsbehandling vettu.

Og er jo bare supert å få inn mere mannfolk, så vi får jevna ut litt :P:D (er jo så mange jenter/damer her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! :D Jeg har hatt en SKIKKELIG dårlig helg, men nå har jeg jaggu fått "my share of" humor og latter også! Takk, dere kranglevorne soniser, for å ha "redda" helga mi!

Slenger meg forresten på den her:

Steike eg fikk "CANIS" flashbacks nå etter å ha lest denne tråden. :)

Et lite dårlig formulert spøk og "h*lvete" bryter løs.

*Mental note* IKKE post dårlig humor/vitser her.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne greia her først nå, og blåser i grunnen i hele årsaken til at Hønefar la ut videoen - andres mennesker s humor eller ikke humor bekymrer meg mindre, dersom da ikke denne humoren går utover en hund...

Jeg opplevde hvordan en festlig kar vi trente med brått skulle late som han skulle "ta" eldstehunden her under en trening når hun forventningsfullt travet mot fyren - som hun hadde kjent fra hun var valp. Og så kaster han seg frem og roper "bø". Helt uventet, aldri skjedd før, og når hun kom logrende bort. Guttehumor? Det var det han påstod, "æææ, jeg skulle jo bare være morsom". Vel, hun bjeffet litt på ham - men etter det hadde all den positive forventningen som hun hadde rundt ham før dette forduftet gitt. Er det "morsomt" gjort? Nei.

Men han var iallfall ikke hennes egen eier... For det er vel situasjonen på videoen, at det er eier som gjør det, eller iallfall er der?

Og når man bare skal lære en hund morotriks, så burde det kanskje være moro for begge parter. ALT jeg ser er en hund som er usikker når eier nærmer seg... UVISST av hvilken grunn. Det uttrykket i øynene er ikke mye forventningsfullt, det er presset og påkjent, såpass mange dachser har vi kjent. Jeg har også trent med hauger av "snappere", og det er ofte feil "innlæring" et eller annet sted som gjør det - men dét uttrykket er nå ikke akkurat det vanligste på dem...

Hadde jeg vært Hønefar, hadde jeg kanskje vurdert om hunden min faktisk HAR så solid tillit og trygghet til meg, som den bør ha dersom man er så glad i den. Kanskje er det ikke så lett å se, særlig ikke hvis hunden har lignende uttrykk andre deler av tiden også? Da hadde jeg heller prøvd å bygge opp tilliten og forventningen.

Og for å si det slik: Jeg er INGEN diller, jeg forventer hunder som skal være trygge og høre og tåle ting, og sier gjerne kontant fra i påkommende tilfeller. Men jeg prøver etter beste evne å forstå hva jeg har foran meg, selv om det ikke alltid er like lett eller man trenger litt hjelp utenfra. Reaksjonen på videoen er kanskej det beste; at folk syntes dette så såpass lite trivelig ut at de tok innlegget på alvor? Så glem å krangle om humørløshet, og funder heller litt over HVORFOR de oppfatter videoen slik. Jeg kan også le av Jackass og hjemmevideoer, men ikke når dyr med hensikt - forhåpentligvis ubevisst eller uvitende - plages "over evne". Noen hunder tåler mye - de kan utstyres med klovneantrekk og synes det er kult å løpe rundt med dingser og greier tredd på seg, andre blir ukomfortable og så ER det altså noen som ler av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne greia her først nå, og blåser i grunnen i hele årsaken til at Hønefar la ut videoen - andres mennesker s humor eller ikke humor bekymrer meg mindre, dersom da ikke denne humoren går utover en hund...

Jeg opplevde hvordan en festlig kar vi trente med brått skulle late som han skulle "ta" eldstehunden her under en trening når hun forventningsfullt travet mot fyren - som hun hadde kjent fra hun var valp. Og så kaster han seg frem og roper "bø". Helt uventet, aldri skjedd før, og når hun kom logrende bort. Guttehumor? Det var det han påstod, "æææ, jeg skulle jo bare være morsom". Vel, hun bjeffet litt på ham - men etter det hadde all den positive forventningen som hun hadde rundt ham før dette forduftet gitt. Er det "morsomt" gjort? Nei.

Men han var iallfall ikke hennes egen eier... For det er vel situasjonen på videoen, at det er eier som gjør det, eller iallfall er der?

Og når man bare skal lære en hund morotriks, så burde det kanskje være moro for begge parter. ALT jeg ser er en hund som er usikker når eier nærmer seg... UVISST av hvilken grunn. Det uttrykket i øynene er ikke mye forventningsfullt, det er presset og påkjent, såpass mange dachser har vi kjent. Jeg har også trent med hauger av "snappere", og det er ofte feil "innlæring" et eller annet sted som gjør det - men dét uttrykket er nå ikke akkurat det vanligste på dem...

Hadde jeg vært Hønefar, hadde jeg kanskje vurdert om hunden min faktisk HAR så solid tillit og trygghet til meg, som den bør ha dersom man er så glad i den. Kanskje er det ikke så lett å se, særlig ikke hvis hunden har lignende uttrykk andre deler av tiden også? Da hadde jeg heller prøvd å bygge opp tilliten og forventningen.

Og for å si det slik: Jeg er INGEN diller, jeg forventer hunder som skal være trygge og høre og tåle ting, og sier gjerne kontant fra i påkommende tilfeller. Men jeg prøver etter beste evne å forstå hva jeg har foran meg, selv om det ikke alltid er like lett eller man trenger litt hjelp utenfra. Reaksjonen på videoen er kanskej det beste; at folk syntes dette så såpass lite trivelig ut at de tok innlegget på alvor? Så glem å krangle om humørløshet, og funder heller litt over HVORFOR de oppfatter videoen slik. Jeg kan også le av Jackass og hjemmevideoer, men ikke når dyr med hensikt - forhåpentligvis ubevisst eller uvitende - plages "over evne". Noen hunder tåler mye - de kan utstyres med klovneantrekk og synes det er kult å løpe rundt med dingser og greier tredd på seg, andre blir ukomfortable og så ER det altså noen som ler av det også.

Så du insinuer her er at jeg kanskje ikke er så snill mot hunden til vanlig? Rimelig graverende påstander da du ikke vet min hund sitt reaksjonsmønster i gitte situasjoner. Du generaliserer noe voldsomt. Men generalisering er jo den enkleste veien for de enkleste menneskene her i samfunnet.

Være seg tillit mellom hunden min og meg er den faktisk utrolig stor. Hun er utrolig opptatt av å være inntil meg om jeg sitter i stolen, i sofaen eller skal sove. Da skal hun alltid ha kroppskontakt. Da jeg har vært ute en stund og kommer hjem flyr hun av glede fra sofa til sofa og vet ikke helt hva hun skal gjøre da hun blir så glad før hun legger seg på ryggen rett foran meg så jeg kan kose med henne.

Jeg gir langt **** i flåsete innlegg. Men da en besserwisser som kan tolke forholdet mellom hund- og eier ut ifra det lille du har sett, er frekk nok til å stille spørsmålstegn ved om hunden har det godt blir jeg faktisk ****** irritert. For akkurat DET vet du nada om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, enig med akela. Du ser at hunden demper seg og er ukomfortabel, så når den glefser etter deg, så ler du?

Tvinge hunden til noe den ikke ønsker, uansett om det er morsomme triks eller whatever er ikke morsomt. Det er plaging av dyret. Og nei, jeg sier ikke jeg kjenner hunden din, men jeg så da det jeg så på den videoen, og det var rett og slett skremmende. Og hunden kan godt være trygg på deg ellers, men nården demper seg som dette, da bør du ha større respekt for den. Uansett om den er stor eller liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holdt ikke løftet ditt, Hønefar! :D

.. :P

Hehe jeg hadde ingen planer om å skrive mer i tråden, men ville begrave stridsøksen da folk fortsatte å skrive i tråden. Hadde den sunket hadde ingenting vært bedre enn det. Men da den ikke gjorde det synes jeg det er greit å si; "No hard feelings" :)

Mitt andre innlegg forteller vel det meste hvorfor jeg skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i skyttergraven, det er greit, men tenk på at hunder nærmest UANSETT er lojale og glade i eierne sine - UANSETT behandling de får. Når folk ser det utenfra, ser de kanskje ting du ikke helt ser selv - også det at du kanskje er for hard, eller kanskje rettere sagt, for intens, i visse situasjoner. Man kan ha de beste intensjoner, være godheten selv, men hvis man gjør ting som gjør hunden ukomfortabel, og som gjør at den oppfører seg som på videoen, så kanskje man ikke skal bli så sinna og fornærmet, men se om det ER noe mer enn "bare besserwisser-tull", rett og slett fordi man da er GLAD i hunden?

Jeg mener... folk som levde etter prinsippet "den man elsker, tukter man", de hevdet at DE gjorde det ut av beste intensjoner - akkurat som folk som ikke setter en eneste grense for hunden sin, og som har ulydige, udannede hunder som ikke kan oppføre seg, også gjør det "for å være snille".

Men det er hunden og dens reaksjoner man bør se på, kanskje få hjelp til å se på samspillet mellom seg og hund. Kjente en med en stri dachs en gang, den stakk alltid av fra ham for å oppsøke andre hunder og deres eiere, og han tok den - hardere og hardere for hver gang, og ble akkurat så blid som du ble nå... da jeg spurte "jammen hvorfor har den ikke det minste lyst til å være sammen med deg, da?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gå i skyttergraven, det er greit, men tenk på at hunder nærmest UANSETT er lojale og glade i eierne sine - UANSETT behandling de får. Når folk ser det utenfra, ser de kanskje ting du ikke helt ser selv - også det at du kanskje er for hard, eller kanskje rettere sagt, for intens, i visse situasjoner. Man kan ha de beste intensjoner, være godheten selv, men hvis man gjør ting som gjør hunden ukomfortabel, og som gjør at den oppfører seg som på videoen, så kanskje man ikke skal bli så sinna og fornærmet, men se om det ER noe mer enn "bare besserwisser-tull", rett og slett fordi man da er GLAD i hunden?"

Det var vel strengt tatt du som gikk i skyttergraven med løskrutt som ammunisjon. For det eneste du gjør, som tidligere nevnt, er å generalisere gjennom dine erfaringer med Dachs som du påberoper at du har en form for spisskompetanse for. Greit nok; hunden demper, men mange hunder gjør det da man skal øve inn et nytt triks som den ikke forstår noe av.

"Jeg mener... folk som levde etter prinsippet "den man elsker, tukter man", de hevdet at DE gjorde det ut av beste intensjoner"

Her skriver du indirekte at jeg er en dyreplager. Hva vet egentlig du om det ut ifra videoen du har sett? Du kommer med så krasse påstander uten noen form for bevis at du ville blitt spist levende i en rettssak om du i andre gitte situasjoner hadde brukt det lille du har sett og hørt.

For å kalle en person indirekte en dyreplager, da bør man ha form for bevis og ikke minst indisier. Du har ingen av delene da du ikke kjenner min hund eller meg, så påberoper du deg en enorm kunnskap om dyrehold. Men faktisk gidder jeg ikke å irritere meg over det lenger da du ettertrykkelig viser at du rett og slett ikke er den eksperten du prøver å gi bilde av at du er. Snarere vil jeg heller kalle deg en synser som ikke har et eneste bein å stå på i denne saken.

"Men det er hunden og dens reaksjoner man bør se på, kanskje få hjelp til å se på samspillet mellom seg og hund. Kjente en med en stri dachs en gang, den stakk alltid av fra ham for å oppsøke andre hunder og deres eiere, og han tok den - hardere og hardere for hver gang..."

Her er du Bambi på glattisen igjen da jeg ikke kjenner igjen Shakira i det hele tatt slik du beskriver denne hunden. Du er så langt ute og sykler at jeg tror det er fare for at du ikke finner veien hjem uten navigasjonssystem. Jeg trenger ingen form for hjelp fra ukyndige være seg samspillet mellom hunden og meg. Jeg er open minded og tar imot råd fra en meget kyndig person som jeg stoler helt og holdent på. Hun har hatt hund i hele sitt liv. Ikke som bare kjæledyr men hun jobber utrolig mye med hundene sine. Da hun så videoen fant hun ikke noe galt i det hele tatt ved det bortsett fra at hun ser hunden demper, noe hun beskriver som helt normalt da ting skal trenes inn i noen situasjoner.

Hadde du noen gang møtt hunden ville du kanskje forstått det. Ellers har jeg ingen tro på fysisk avstraffelse. Om hun har gjort noe galt legger jeg ALDRI en hånd på henne. Noen tror kanskje at det hjelper å dra hunden litt i øra da den har gjort noe galt. Men gjennom 3 år har jeg heller brukt ord som ”nei” eller ”fy”. I dag er hun en hund som er trygg på alle mulige måter og er utrolig sosial av seg, spesielt mot mennesker. Hun er faktisk mye tryggere på andre mennesker enn hundene deres. Der kan hun være litt sær og viser heller interesse for eierne. Gjorde ikke det før men hun begynner kanskje å bli litt mer voksen og søker heller eier fremfor å leke med andre hunder. Dette enda hun aldri har hatt noen dårlige erfaringer med andre hunder.

Selvsagt kan atferden hennes forandres litt da man er i startfasen i å øve inn et nytt triks. Hun blir usikker på hva det betyr eller hva jeg mener med det i starten.

Du har sett en video på 30 sek og konkluderer indirekte med at denne hunden øynesynlig ikke kan ha det noe særlig godt. Skremmende at det finnes mennesker der ute som trekker så brå slutninger. Jus er tydeligvis ikke din sterkeste side. Med deg som politijurist hadde vel hundeeiere havnet årevis i fengsel om en person hadde hørt et skrik fra hunden da den kanskje stakk seg på et piggsvin en kveld man var ute og gikk tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg var jo en av de få som faktisk trodde på deg (eller trodde at det var en reell mulighet for at dette kunne være sant) i sist innlegg, det med fjernkontrollen. Siden jeg ikke fulgte tråden til du avslørte spøken, og så ser denne videoen så tenkte jeg jo med meg selv at det ikke var noe galt med bikkja, men at du kanskje var altfor redd bikkja di. Latter er for mange en metode for å skjule frykt, eller ukomfortabelhet. (vet det ikke heter det, fant ikke riktig ord)

Hvis du ærlig og redelig mener at din hund og deg har ett godt forhold, fullt av tiltro begge veier, så tror jeg på det. Har ikke erfaring nok til å mene mye om andres hunder, men hvis dette hadde vært min hund, med de samme signalene, så ville han vært svært ukomfortabel. Min hund vil ikke ligge nærmest mulig meg hvis han ikke er redd, og han fyker ikke rundt huset når jeg kommer hjem fra butikken. Min og din hund reagerer nok svært forskjellig. Der jeg ville sett på snapping som ganske alvorlig fra min hund er det tydeligvis noe vanlig og morsomt for mange andre. Der andre ville sett på knurring som en stor sak ville jeg sett på situasjonen og knurringen sammen, da jeg har en pratsom hund som knurrer når han står opp og når jeg klør han bak øret.

Når jeg så den videoen, med lyd og det hele, så gikk det meg hus forbi at dette kunne være ironi. Det jeg så, basert på mine erfaringer med en helt annen type hund var en ukomfortabel sak som snappet når noen kom for nærme. Det jeg hørte var en mann som prøvde å le det bort.

Dette trenger ikke bety at jeg er blottet for ironisk sans, jeg er faktisk ganske glad i det, men vi har ulike referansepunkter og oppfatter ting forskjellig. Jeg synes ikke dette var morsomt, selv ikke etter forklaringen, men så ville kanskje ikke du synes det var morsomt om du så en video av min lille skatt som ligger på rygg og knurrer på sokken han har i munnen og jeg sa jeg tenkte på å avlive han for adferdsproblemer.

(noe jeg ikke synes er morsomt selv engang, da jeg ikke klarer å tenke på avlivning uten å begynne å tenke på gamlingen min.. men det med sokken hans, det er faktisk ganske morsomt synes jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg var jo en av de få som faktisk trodde på deg (eller trodde at det var en reell mulighet for at dette kunne være sant) i sist innlegg, det med fjernkontrollen. Siden jeg ikke fulgte tråden til du avslørte spøken, og så ser denne videoen så tenkte jeg jo med meg selv at det ikke var noe galt med bikkja, men at du kanskje var altfor redd bikkja di. Latter er for mange en metode for å skjule frykt

Vel... latteren kom som følge av min egen reaksjon. Hadde vel fokus på litt for mange ting samtidig (vi menn klarer jo som kjent ikke å gjøre mer enn én ting på engang) ;)

Var opptatt av kameraet samtidig som jeg prøvde å plassere godbiten litt nærmere nesa hennes da hun lot den bare ligge der å blomstre. Hadde prøvd det en god del ganger og hun reagerte aldri noen av de andre gangene da jeg flyttet på godbiten. Det var også faktisk første gang at hun nesten bet meg så det kom VELDIG overraskende. Var litt "lynnedslag" fra klar himmel. Derfor skvatt jeg da hun plutselig skulle snappe godbiten da jeg hadde flyttet den flere ganger tidligere uten at hun hadde vist antydning til at hun prøvde på noe lignende.

Hadde det vært frykt hadde jeg nok tatt en liten pause der og da, men fortsatte treningen umiddelbart. Jeg måtte bare le siden jeg skvatt så mye som jeg gjorde da jeg vanligvis ikke er så lettskremt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...