Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør jeg avlive hunden min etter denne episoden?


Hønefar

Recommended Posts

En anmeldelse til dyrevernet ville selvsagt vært på sin plass. Sette en hund opp på en stol å trene på denne måten er jo ren skjær sadisme. Eller er dine preferanser gjort opp da underbevisstheten din har slått inn siden du ikke liker ironi på denne måten.

Jeg er sikker på at brorparten av de som følger saueflokken her hadde svart noe HELT annet hadde jeg hatt en overskrift som "Hunden min bet meg nesten da vi øvde"

Er tydeligvis en gjeterhund her som har samlet mange sauer...

Du tar liksom ikke ting alvorlig du!?

Hundedrapene var veldig alvorlige. Den saken fikk 3 svar. Virker nesten som at man heller er her for å "finne feil" i uvesentlige saker fremfor å viderebelyse alvorlige ting.

Det var vel kanskje en litt gammel sak? Ikke vet jeg, men mange sånne f.eks hundedrap som har blitt diskutert her. Men den saken du la ut har jeg ikke hørt noe om, og hvorfor uttale seg om den da?

Vil du få tråder til å dsikuteres heftig i? Er du ikke fornøyd med at du fikk få svar på den? Og må nå lage en tråd som var en sukses for deg sist?

*oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

En anmeldelse til dyrevernet ville selvsagt vært på sin plass. Sette en hund opp på en stol å trene på denne måten er jo ren skjær sadisme. Eller er dine preferanser gjort opp da underbevisstheten din har slått inn siden du ikke liker ironi på denne måten.

Jeg er sikker på at brorparten av de som følger saueflokken her hadde svart noe HELT annet hadde jeg hatt en overskrift som "Hunden min bet meg nesten da vi øvde"

Er tydeligvis en gjeterhund her som har samlet mange sauer...

Beklager at vi ikke har samme humor da, men du må jo forvente reaksjoner? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så enig med PsychoLynx her, og klarer ikke se humoren i dette. Ikke så jeg ironien heller, før noen skrev det - man vet aldri når en på et forum mener alvor eller ironi, og da blir det vel naturlig at man svarer som at det skulle være alvor..!?

Jeg synes hele det filmopplegget var teit, filme hvor "dum" hunden din er og stå å le av henne..!? Sorry, synes bare ikke at det er morsomt.

Håper ikke du ler av henne når dere trener i virkeligheten også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du ler av henne når dere trener i virkeligheten også..

er det ikke bedre at man trekker litt på smilebåndet og tar det med godt humør når hunden ikke forstår det den skal gjøre enn at man blir irritert? tror du hunden blir såret at eier ler litt? spør du meg, så tror jeg ikke hunden forstår at den faktisk blir ledd av og faktisk setter pris på at eier er fornøyd uansett og ikke blir sur og irritert fordi innlæringa ikke gikk så lett som planlagt... skal det være så alvorlig å ha hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bedre at man trekker litt på smilebåndet og tar det med godt humør når hunden ikke forstår det den skal gjøre enn at man blir irritert? tror du hunden blir såret at eier ler litt? spør du meg, så tror jeg ikke hunden forstår at den faktisk blir ledd av og faktisk setter pris på at eier er fornøyd uansett og ikke blir sur og irritert fordi innlæringa ikke gikk så lett som planlagt... skal det være så alvorlig å ha hund?

Selvfølgelig kan man trekke litt på smilebåndet når hunden ikke helt forstår det den skal gjøre.. Det er jo ikke akkuart sånn at jeg bli pottesur hver gang hunden min ikke gjør det den skal, som det virker som du har fått inntrykk av..Men jeg bare synes at det blir litt ekkelt og feil å stå foran hunden å le rått og høyt! Verken du eller jeg kan si noe om hva hunden føler inne i seg..

Det blir jo sagt at man aldri skal le når hunden har fått på seg et klesplagg, for da vil den nekte å gå med klesplagget - noe om jeg har sett flere ganger! Men jeg har også sett folk som ikke har ledd av hunden når den har fått på seg plagget, og da har ikke hunden problemer med å ha få på seg plagget heller. Det kan jo selvfølgelig være helt tilfeldig, ikke vet jeg..

I mine øyne, synes jeg at det ikke er noe hyggelig å le av hunden min hvis hun ikke er så smart som jeg hadde håpet på!

Men for all del, gjør hva du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til schæferen:

Det er dessverre en liten gruppe som skiller seg fra saueflokken. Saueflokken hetser med masse svada for å "vinne stemmer".

Heldigvis er ikke alle slik, som deg blant annet. Hvis man ikke skal kunne le fremfor å bli forbanna da hunden nesten tar fingrene dine bør man selvsagt ikke ha dyr. Noen ville kanskje blitt forbanna men jeg ser ikke logikken. Tror ikke det hjelper med sinne akkurat da man skal lære en hund noe. Kun glede.

Men da gjeterhunden har samlet saueflokken blir en liten ting til en stor sak man skal prøve å plukke mer og mer ifra hverandre.

Blir som å slippe en stor stein i vannet. Da kommer synergieffekten. Først var det galt med ironi, som var lett å se/høre da man så filmsnutten om man var litt gløgg. Så var jeg en dyreplager som satt hunden på en stol som den ikke følte seg komfortabel på. Sist ut ikke minst; "ikke le av hunden din".

Du og noen andre har forstått det tydeligvis ;)

Blir bare oppgitt,og rett og slett sur ;) Jeg skjønner IKKEvitsen med å legge ut en sånn tråd.Synes ikke det var noe "morsomt" i det hele tatt :wallbash:

Shakira synes ikke det var noe morsomt å sitte i buret 36 timer etter voldsforsøket mot meg heller, så da har du noe til felles med hunden min. Kanskje jeg bør bytte bikkje :rolleyes:

Endret: bruk siterings/redigeringsfunksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablabla

Er dette en kurrant måte å forholde seg til andres innlegg på, syns du?

Om du ser litt mer nøye på den én gang til prøver jeg faktisk å flytte kjøttbollen litt lenger frem da hun ikke forsto hva hun skulle gjøre (vi hadde prøvd trikset et par ganger før bare). Hvor du får det fra at jeg tuller med henne kan jeg ikke helt forstå da det kommer klart frem at jeg prøver å lære henne noe.

Det er sikkert like klart for deg som det er uklart for hunden.

Du kan jo se hvor mye hun forstår her:

http://s127.photobucket.com/albums/p128/Su...mgAnch=imgAnch1

Syns det kommer enda klarere fram her at det ikke er bikkja som mangler forstand

Husker da ungene mine var en åtte - ti år. Da drev de og testet oss voksne i "ironi". Vi bet ikke på verken første eller andre eller tredje gangen de innledet med noe a là "bør jeg ta livet av bikkja mi". Men de lærte seg ganske fort hva som var morsomt og hva som ikke var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi da. Er du ute etter å se hvem som er "med deg" og hvem som vil si imot deg? Virker sånn. Men du fikk da til en herlig diskusjon. Var ikke det målet ditt kanskje?

Nei vettu hva. om folk skjønte at det var ironi eller ikke så skjønte mange her at DETTE ikke var noe morsomt. Og skal du da bli sur for at folk har den meningen. Og de som bare er bittelitt på din side hylles og feires? Tåpelig, det er det du er.

Fint du har andre enn forumet å gå til om det virkelig skjer noe en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da ungene mine var en åtte ti år. Da drev de og testet oss voksne i "ironi". Vi bet ikke på verken første eller andre eller tredje gangen de innledet med noe a là "bør jeg ta livet av bikkja mi". Men de lærte seg ganske fort hva som var morsomt og hva som ikke var det!

noen har litt vanskelig med å lære seg dette ;) Og prøver nesten å sanke stemmer for at det skal være "gøy". :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da ungene mine var en åtte - ti år. Da drev de og testet oss voksne i "ironi". Vi bet ikke på verken første eller andre eller tredje gangen de innledet med noe a là "bør jeg ta livet av bikkja mi". Men de lærte seg ganske fort hva som var morsomt og hva som ikke var det!

Barn vet ikke hva ironi er. Du kan jo teste det ut, noe du tydeligvis ikke har gjort godt nok til å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du få ut av en sånn tråd?

Du sier på en måte rett ut at du bare er her for å tulle og ikke ta ting så seriøst når du sier "når jeg virkelig trenger hjelp så har jeg ei jeg kan gå til". Mener du at forumet bare er for moroskyld? kan du ikke finne et annet forum som liker de groteske spøkene dine da? Man spøker ikke med at en hund skal avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi da. Er du ute etter å se hvem som er "med deg" og hvem som vil si imot deg? Virker sånn. Men du fikk da til en herlig diskusjon. Var ikke det målet ditt kanskje?

Målet mitt var vel at alle skulle skjønne spøken før det dro seg til. Om det var jeg som startet tråden med en innlysende ironi var det ikke jeg som startet snøskredet. Det var det alle de sauene som sto ved fjellet og skrek som startet

eeh,hva mente du m det egentlig?? <_<

Svarte feil person. Stryk den øverste setningen så er resten til deg.

Det eneste jeg kan si om deg "Hønefar" er at du er tåpelig og har dårlig humor.

That hurt!

Hva vil du få ut av en sånn tråd?

Du sier på en måte rett ut at du bare er her for å tulle og ikke ta ting så seriøst når du sier "når jeg virkelig trenger hjelp så har jeg ei jeg kan gå til". Mener du at forumet bare er for moroskyld? kan du ikke finne et annet forum som liker de groteske spøkene dine da? Man spøker ikke med at en hund skal avlives.

Groteske spøker? Vi snakker om noe en med litt vett hadde forstått var tull etter å ha sett og hørt video´n. Om jeg sier at jeg skal avlive min hund og jeg selv VET at det er ironi skal man være rimelig hårsår for å se på dette som en grotesk spøk.

Ellers vil jeg påminne om at jeg ikke er her for å bare tulle. Det har jeg et par tråder som motbeviser til de grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt var vel at alle skulle skjønne spøken før det dro seg til. Om det var jeg som startet tråden med en innlysende ironi var det ikke jeg som startet snøskredet. Det var det alle de sauene som sto ved fjellet og skrek som startet

Svarte feil person. Stryk den øverste setningen så er resten til deg.

That hurt!

Groteske spøker? Vi snakker om noe en med litt vett hadde forstått var tull etter å ha sett og hørt video´n. Om jeg sier at jeg skal avlive min hund og jeg selv VET at det er ironi skal man være rimelig hårsår for å se på dette som en grotesk spøk.

Ellers vil jeg påminne om at jeg ikke er her for å bare tulle. Det har jeg et par tråder som motbeviser til de grader.

Men hva er meningen med å legge ut det? En hund som biter (ja den prøver faktisk å bite), er det så morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere i det hele tatt gidder å bruke tid på å diskutere det her.. Alle skjønner at det var ironi, noen mener at ironi av denne typen ikke skal brukes på hundesonen, andre mener det ikke. Sånn. Da var det avklart. Det finnes vel viktigere ting å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men når noen (bl.a. jeg) sier at vi ikke syns det er noe morsomt, men du insisterer på at joho det er det det, så, da er det vel kanskje på tide å tenke seg om litt, eller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men når noen (bl.a. jeg) sier at vi ikke syns det er noe morsomt, men du insisterer på at joho det er det det, så, da er det vel kanskje på tide å tenke seg om litt, eller... ;)

Vi kan vel alle se for oss hvordan han morer seg en fredagskveld. Da terger han opp bikkja, prøver å lære triks, og biter hunden, så får han seg en god latter, også er det på`n igjen.

Kanskje en grunn til at du skaffet deg liten hund? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere i det hele tatt gidder å bruke tid på å diskutere det her.. Alle skjønner at det var ironi, noen mener at ironi av denne typen ikke skal brukes på hundesonen, andre mener det ikke. Sånn. Da var det avklart. Det finnes vel viktigere ting å diskutere?

Her ligger en unge som egentlig ikke er noen unge, men ganske voksen og sover på gulvet i saccosekken. Bikkjene tusler rundt og venter på at noen skal gidde å ta dem på kveldstur, men det gidder jeg ikke alene, så jeg prøver å vekke dovendyret med jevne mellomrom. Så nei, akkurat nå har jeg ikke noe viktigere å gjøre enn å kverulere litt med en som syns det er kjempeironisk å filme at han plager bikkja si ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...